Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
1234Next
Return to list New
938
View
72
Reply

[Idea] Lets TALK pucuk..

[Copy link]

Author: seribulan       Show all posts   Read mode

Author
Post time 26-10-2019 03:32 PM | Show all posts |Read mode
Saya suka pucuk pakis. Mungkin selalu dapat yang dimasak dengan enak. Baru ni di sebuah hotel. Sedapnya mengulang ratah

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 26-10-2019 05:14 PM From the mobile phone | Show all posts
Kaka suka mkn pucuk manis msk lemak bubuh keledek atau pucuk ubi rebus samada msk lemak atau cicah dgn sambal tumis atau kacang. Pucuk paku pun suka juga dan pernah try mkn pucuk betik, adeh pahit yp fikir ada khasiat telan aje

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 26-10-2019 05:36 PM From the mobile phone | Show all posts
Saya suka makan pucuk paku masak lemak cili padi.
Pucuk ubi kayu cicah air asam @ budu.
Lagi satu suka makan pucuk inai....makan macam tu.boleh jugak kan.hehe

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 26-10-2019 06:07 PM From the mobile phone | Show all posts
Pucuk paku pakis sedap, buat masak lemak memang lazat. Saya selalu makan pucuk yang warna merah tu buat masak air campur dengan sayur2 lain serba sikit memang sedap. Juga di bulan puasa dimasukkan pucuk ni ke dalam bubur lambuk taruk lada hitam .Ada orang panggil pucuk miding. Lama dah tak makan pucuk ni
Reply

Use magic Report

Post time 26-10-2019 06:08 PM From the mobile phone | Show all posts
thetimes replied at 26-10-2019 05:36 PM
Saya suka makan pucuk paku masak lemak cili padi.
Pucuk ubi kayu cicah air asam @ budu.
Lagi satu  ...

Inai tu tak pahit ke? Apa rasanya, sedap tak? tak pernah makan pucuk inai, tak merah ke mulut   
Reply

Use magic Report

Post time 26-10-2019 06:10 PM From the mobile phone | Show all posts
takayama replied at 26-10-2019 05:14 PM
Kaka suka mkn pucuk manis msk lemak bubuh keledek atau pucuk ubi rebus samada msk lemak atau cicah d ...

Nak kurangkan pahit pucuk betik tu rebus dengan daun senduduk. Buat kerabu pun bole kurangkan pahit sebab dah campur dengan sayur2 lain.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 26-10-2019 06:11 PM From the mobile phone | Show all posts
thetimes replied at 26-10-2019 05:36 PM
Saya suka makan pucuk paku masak lemak cili padi.
Pucuk ubi kayu cicah air asam @ budu.
Lagi satu  ...

Pucuk inai boleh dimakan? Pertama kali dengar, nak cubalah.
Reply

Use magic Report

Post time 26-10-2019 06:15 PM From the mobile phone | Show all posts
orgsepang replied at 26-10-2019 06:11 PM
Pucuk inai boleh dimakan? Pertama kali dengar, nak cubalah.

Boleh..macam saya makan macamtu je...air inai pun elok minum tau.
Reply

Use magic Report

Post time 26-10-2019 06:16 PM From the mobile phone | Show all posts
Catpaw replied at 26-10-2019 06:08 PM
Inai tu tak pahit ke? Apa rasanya, sedap tak? tak pernah makan pucuk inai, tak merah ke mulut

Pahit sangat kalau x biasa.hehe...x merah pun...
Reply

Use magic Report

Post time 26-10-2019 06:16 PM From the mobile phone | Show all posts
Catpaw replied at 26-10-2019 06:07 PM
Pucuk paku pakis sedap, buat masak lemak memang lazat. Saya selalu makan pucuk yang warna merah tu b ...

Haah, akak lalu tadi ditepi jalan nampak subur pucuk pakis merah sebab hari2 hujan. Esok nak menuailah. Lama juga tak makan.
Reply

Use magic Report

Post time 26-10-2019 06:43 PM | Show all posts
pucuk manis + labu masak lemak...dimakan dgn sambal tumis n ikan selar kecik goreng garing2

kompom 2x tambah nasik

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 26-10-2019 06:54 PM From the mobile phone | Show all posts
Akak suka semua jenis pucuk yang boleh dimakan sampai adik ipar kata akak macam kambing.
Pucuk terbaru akak cuba adalah bayam brazil, entah kenapa namanya begitu mungkin berasal dari brazil. Lebih ranyup dan sedap dari bayam biasa.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 26-10-2019 07:14 PM From the mobile phone | Show all posts
I suka mkn pucuk daun ubi kayu.. buat masak lemak letak ikan masin.. boleh jugak celur je cecah sambal belacan atau budu.. sedapppp nya

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 26-10-2019 07:15 PM From the mobile phone | Show all posts
orgsepang replied at 26-10-2019 10:54 AM
Akak suka semua jenis pucuk yang boleh dimakan sampai adik ipar kata akak macam kambing.
Pucuk terb ...

Makan raw je ke sis? Macam ulam?

Nanti nk try la..
Reply

Use magic Report

Post time 26-10-2019 07:31 PM From the mobile phone | Show all posts
skrg aku mmg gile mkn pucuk paku.. tetiap minggu beli kat pasar, atau cari kat pasar tani.. aku masak style belacan.. cili padi + bwg + udang kering + belacan... tumbuk pastu tumis tambah paku n bg berkuah sikit.. perghh tu je aku mkn mlm2.. tapi biasa pagi2 mmg cepat memerut la.. haha

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 26-10-2019 07:35 PM From the mobile phone | Show all posts
lagi.. pucuk ubi.. rebus cicah sambal belacan.. atau cicah sambal kacang.. perghh...  dulu2 kat kampung zaman kecik2 petik pucuk ubi kat keliling rumah je.. sebab pokok ubi kayu senang gila nak hidup.. cucuk je batang pokok, nanti hidup sendiri je xyah nak jaga pun... sumber makanan zaman dulu.. ubinya buat goreng atau rebus atau bingka atau kerepek..

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 26-10-2019 08:06 PM From the mobile phone | Show all posts
Mak suka pucuk midin.. Mmdapppppp
Reply

Use magic Report

Post time 26-10-2019 08:15 PM From the mobile phone | Show all posts
Segala pucuk saya tak makan, tapi sayur fucuk dan suun saya makan. Buat masak lemak

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 26-10-2019 08:44 PM From the mobile phone | Show all posts
Iols suka pucuk paku pakis dan pucuk manis masak lemak dgn labu. Tak pernah mkn pucuk betik, pucuk ubi dan lain2. Fucuk dan suun, best kalau masak sup siap ada kentang, ayam.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 26-10-2019 08:45 PM From the mobile phone | Show all posts
takayama replied at 26-10-2019 05:14 PM
Kaka suka mkn pucuk manis msk lemak bubuh keledek atau pucuk ubi rebus samada msk lemak atau cicah d ...

Taka, akak sekali je try pucuk betik tu.. Taubat nasiha terus lepas tu! Walau khasiatnya banyak tp akak x mampuuuuu...
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.088971s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list