Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
12Next
Return to list New
352
View
24
Reply

[Tokoh] Lets TALK burung...

[Copy link]

Author: seribulan       Show all posts   Read mode

Author
Post time 26-10-2019 03:28 PM | Show all posts |Read mode
Arwah pakcik saya suka mendekut. Sejak kecil saya dah biasa makan burung- merbah, merbok, merpati, punai, wakwak, puyuh dsb. Sekarang cuma dapat puyuh sebab susah nak dapat yang lain. Pernah bela puyuh, dapat kutip telur dia imbauan kenangan sungguh...

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 26-10-2019 05:17 PM From the mobile phone | Show all posts
Satu lg binatang yg kaka x blh mkn xtaw knp dan apa sebabnya
Arwah pakcik dulu suka menjerat burung dan juga membela burung. Terigt ms kala kecik lg kaka gie lpskan burung yg dia bela nsb x kena marah, alasan lpskan sbb kesian

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 26-10-2019 05:39 PM From the mobile phone | Show all posts
Selalu balik kampung dapat la makan burung wakwak tu...sedap yamat la...buat gulai sedap...goreng saja pun sedap...
teringin pulak dah.hehe
Pun suka makan burung puyuh goreng gating...nyum2

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 26-10-2019 06:02 PM From the mobile phone | Show all posts
Seronoknya tt zaman kanak2 saya kecik2 dulu tolong pegang burung ayah sembelih. Burung merbah, tu ada kenal sikit2 nama burung ni. Tiap2 tahun ade program bird watching yang kat Kuala Kubu Baru tu, teringin nak pergi, belum berkesempatan nak memburung lagi Cantik2 sangat bila tgk burung2 yang berwarna warni, Subhanallah indahnya ciptaanNya

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 26-10-2019 08:11 PM From the mobile phone | Show all posts
Mak kurang gemar daging puyuh tapi lebih gemar daging wakwak. Telur burung puyuh laju je mak makan

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 27-10-2019 06:50 PM From the mobile phone | Show all posts
Dulu kecil2 selalu makan burung wakwak sebab ada saudara rajin mendekut. Sekarang dia dah tak ada tengok saja kalau kebetulan burung tu melintas jalan
Sekarang makan burung puyuh, ayam dan itik sajalah
Dulu2 suami cerita puas makan burung kedidi tapi macam tak elok sebab ada tag pada sebahagian burung tu. Burung hijrah tapi masa tu kitaorang belum kenal kalau tak mesti akak tak benarkan

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 27-10-2019 08:04 PM | Show all posts
Kat Perak dah makan juga ayam hutan, itik serati, angsa, ostrich, turkey
Reply

Use magic Report

Post time 27-10-2019 08:18 PM From the mobile phone | Show all posts
Dulu zaman kanak2 riang rebina.. suka ikut abg jerat burung wak2.. skrg dh lupa tahan jerat ni..
Burung merbah tu masih blh mkn smpai sekarang sebab ada yg suka cari..  dulu tahan getah burung mandi.. skrg tahan pukat

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 27-10-2019 09:07 PM | Show all posts
Fil pernah bela burung puyuh..jdinya jenuh mkn burung puyuh pelbagai resepi ...telur dia lagilah..paling suka bila kenduri kawin tolong cucuk2 telur tu kat lidi untuk meja pengantin..😄

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 27-10-2019 09:36 PM From the mobile phone | Show all posts
seribulan replied at 27-10-2019 08:04 PM
Kat Perak dah makan juga ayam hutan, itik serati, angsa, ostrich, turkey

Kaka seri orang perak ke
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 27-10-2019 09:42 PM | Show all posts
Catpaw replied at 27-10-2019 08:36 PM
Kaka seri orang perak ke

Yer, kaka Catpaw. Baca la signature saya...orang Teluk Intan kome oi...cam abang Aji
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 27-10-2019 09:48 PM | Show all posts
So far my faberet SERATI
Reply

Use magic Report

Post time 27-10-2019 10:01 PM From the mobile phone | Show all posts
    Dulu kecik2 burung wak2 memang byk kat tepi rumah ada belukar mmg dia lalu lalang ja.. kat kampung pun selalu time posa selalu dgr mendekut burung wak2.skrg yg buat tu habis meninggal dah..
     Abang pernah tgkp bawa blk mak goreng sedap..
   

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 27-10-2019 10:47 PM From the mobile phone | Show all posts
seribulan replied at 27-10-2019 09:42 PM
Yer, kaka Catpaw. Baca la signature saya...orang Teluk Intan kome oi...cam abang Aji

Guna phone tak boleh nampak signature tu Orang Teluk Intan ke kadang2 ada juga ke sana, entah2 pernah terserempak dengan kaka seri
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 27-10-2019 10:57 PM | Show all posts
Catpaw replied at 27-10-2019 09:47 PM
Guna phone tak boleh nampak signature tu  Orang Teluk Intan ke  kadang2 ada juga ke sana ...

Kaka Catpaw orang mana? Do we know each other, kaka? We never met, kaka
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 27-10-2019 10:59 PM | Show all posts
violetungu replied at 27-10-2019 09:01 PM
Dulu kecik2 burung wak2 memang byk kat tepi rumah ada belukar mmg dia lalu lalang ja.. kat kampu ...

Saya masih tahu lagi buat bunyi panggil burung guna kedua tangan yang diajar arwah pakcik
Reply

Use magic Report

Post time 28-10-2019 02:45 AM From the mobile phone | Show all posts
Iols pernah mkn burung puyuh, ayam, itik, angsa.
Nak mkn burung kecik2 mcm puyuh dan telur puyuh ni mase kecik tak rase pape. Bila besar ni rase kesian pulak sbb burung tu kecik tak cukup mkn, tapi kita dah tangkap utk dibuat mkn. So is skang fokus mkn burung2 yg cukup mkn je mcm ayam itik.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 28-10-2019 07:42 AM From the mobile phone | Show all posts
Pernah mkn burung merpati.pakcik beli utk arwah Tok mkn sbb Tok sakit.Tok x nak mkn jd cucu2nya ja yg mkn.burung puyuh memang feveret Intan mungkin senang dpt.burung wakwak pernah mkn sekali x brapa nak gemar.Intan x tau plak burung merbah boleh mkn.slalu tgk org just bela ja.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 28-10-2019 08:05 AM From the mobile phone | Show all posts
Kecik2 dulu merasa makan burung wak2. G rumah member bapaknya mendekut. Sedap weh. Tu la pertama dan terakhir mkn wak2. Pas tu jiran sebelah rumah ada membela burung merpati. Time kenduri kawen anknya, dia g sembelih burung merpati tu buat lauk mkn tengahari jiran2 yg dtg rewang. Pun sodap. Tp sekarang dpt mkn puyuh je beli kat pasar mlm

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 28-10-2019 11:12 AM From the mobile phone | Show all posts
seribulan replied at 27-10-2019 10:57 PM
Kaka Catpaw orang mana? Do we know each other, kaka? We never met, kaka

Tak pernah jumpa Tapi teluk intan tu pergi la juga kalau ada urusan sana.
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.096596s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list