Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
2803
View
80
Reply

[Tempatan] Kenyataan biadap Ronnie Liu - 'Saya cabar DAP buang Bersatu dari PH' - ADUN Jeram

[Copy link]

Author: harizs    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Author
Post time 23-10-2019 07:06 AM From the mobile phone | Show all posts |Read mode

http://www.astroawani.com/berita-politik/saya-cabar-dap-buang-bersatu-dari-ph-adun-jeram-220761


Ronnie Liu dan kepimpinan tertinggi DAP dicabar untuk membawa usul menyingkir Bersatu dari komponen Pakatan Harapan di mesyuarat akan datang

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Jeram, Mohd Shaid Rosli berkata, Ahli Jawatankuasa Kerja Pusat (CEC) DAP itu dipercayai masih berdendam dengan Tun Dr Mahathir Mohamad dan menunjukkan sifat sebenar DAP iaitu rasis dalam mengeluarkan kenyataan.

"Kenyataan Ronnie sangat keterlaluan dan sudah melampaui batas yang mana perkara ini boleh menjejaskan hubungan dan kerjasama antara parti di dalam PH.

"Tindakan mempersoalkan kredibiliti Dr Mahathir adalah suatu perkara yang biadab dan sangat sombong apabila menyatakan pendirian bahawa PH mampu membentuk kerajaan tanpa parti Bersatu," katanya dalam satu kenyataan, pada Selasa.

Ronnie Liu hari ini mendakwa PH  boleh membentuk kerajaan tanpa Bersatu.

Ronnie mengkritik Dr Mahathir masih menginginkan cara lama Barisan Nasional (BN) yang mahukan parti dominan Melayu untuk mengawal pakatan itu.

Ronnie mempersoalkan pendirian Dr Mahathir yang menerima bekas ahli politik UMNO sebagai ahli Bersatu selain kegagalan Perdana Menteri itu menetapkan tarikh peralihan kuasa kepada Presiden PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim. Ronnie mendesak Dr. Mahathir mengumumkan tarikh peralihan kuasa sebagaimana yang dijanjikan.

Menurut Adun Jeram, "Ini adalah tindakan protes saya kepada DAP yang saya lihat semakin hari semakin kuat bermuka-muka dan rasis.

"Saya yakin dan percaya bahawa Dr Mahathir mampu membina satu kerajaan baharu tanpa DAP sekali gus memadamkan keegoan DAP dengan membentuk gabungan kerajaan Melayu Islam yang baharu," katanya.
Single Polls, Total 67 Users voted
94.03% (63)
5.97% (4)
Your User group have no permission to vote
Screenshot_2019-10-23-06-52-25-474_com.facebook.katana.png

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 23-10-2019 07:34 AM From the mobile phone | Show all posts
DAP dah tak sabar nak install puppet PM iaitu Anwar Ibrahim.

Mesti DAP tgh menggelupur nak cover track LTTE dan ideologi Komunis depa

Makaaa.. Jom kita tgk sapa the Grand Master gitu
Reply

Use magic Report

Post time 23-10-2019 07:58 AM From the mobile phone | Show all posts
Dey.. Yenna... Popcorn satuuu please...
Reply

Use magic Report

Post time 23-10-2019 07:59 AM From the mobile phone | Show all posts
Diorang msh utuh la
Bersatu suara dalam Menghiburkan hati rakyat dengan jenaka
Reply

Use magic Report

Post time 23-10-2019 08:26 AM | Show all posts
PH menang pru14 sbb rakyat bersatu hati nak jatuhkan rejim Najib and the gang yg arrogant.

itu pun sbb ada perisa tambahan kesan fitnah DAP yg istiqomah.

selain di portray pimpinan DAP yg konon muslim-friendly dan jinak.

tetapi selepas setahun berkuasa, DAPig dan hindraf gelojoh tunjuk belang sebenar. kiasu, chauvanis dan biaDAP melampau.

sebenarnya itu bagus.

lagi DAPig kuat provokasi terhadap malay dan Islam, lagi kuat mereka bersatu hati.

takut tak sempat pru15 ramai jadi katak lompat ke blok pembangkang dan drama seterusnya, kena la cari pop corn banyak2..
Reply

Use magic Report

Post time 23-10-2019 08:42 AM | Show all posts
'Ronnie Liu hari ini mendakwa PH  boleh membentuk kerajaan tanpa Bersatu.'

iols nak hadiahkan jari tengah je
Reply

Use magic Report

Post time 23-10-2019 08:43 AM From the mobile phone | Show all posts
Wowww buang la bersatu?? Ada telur kasi pecah tengok boleh lead  kerajaan ke x pastu.. mmg ditunggu2
Reply

Use magic Report

Post time 23-10-2019 08:45 AM | Show all posts
Semakin menarik politik Malaysia.
Reply

Use magic Report

Post time 23-10-2019 08:48 AM | Show all posts
Edited by pokaibanktokyo at 23-10-2019 12:51 AM

Tak berani maaaa
Reply

Use magic Report

Post time 23-10-2019 08:48 AM From the mobile phone | Show all posts
pengundi cina pasti dah hilang minat nk keluar mengundi ditanjung piai ni.tinggal pengundi melayu je yg berpecah antara bersatu dan bn
Reply

Use magic Report

Post time 23-10-2019 08:54 AM From the mobile phone | Show all posts
strategi yg berkesan utk mnyakitkn lg hati org2 mcm lonnie liu dan gang ialah.

bg ppbm menang di tg piai. klu umno yg menang lonnie liu sbnarnya ketawa sinis di balik tabir. klu umno menang / kalah pun status quo xberubah.
Reply

Use magic Report

Post time 23-10-2019 09:00 AM From the mobile phone | Show all posts
Mamak support mamak? Typical penjilat predictable tak malu

Other than that not worthy?

Reply

Use magic Report

Post time 23-10-2019 09:10 AM From the mobile phone | Show all posts
Dalaman sendiri beretakkan, lagi nak bagi 5 tahun peluang ke
Reply

Use magic Report

Post time 23-10-2019 09:13 AM | Show all posts
cabar lagi.. cabar.

blok pembangkang tersenyum tepuk tangan.

baru 1st Anniversary PH dah bertelagah. sesama DAPig pun gaduh.
Reply

Use magic Report

Post time 23-10-2019 10:04 AM | Show all posts
DAP, UMNO/PAS mmg takleh duduk semeja. Sbb masing2 terlalu konservatif dan outspoken pada satu2 kaum. PPBM tu pun ala2 terpaksa sbb nakkan sokongan Cina jah.
Reply

Use magic Report

Post time 23-10-2019 10:10 AM | Show all posts
saling memerlukan antara satu sama lain ye
kalau nak terus memerintah
ingat boleh berjaya dengan sedirinya ke?????
jangan pentingkan diri sangat
Reply

Use magic Report

Post time 23-10-2019 10:16 AM From the mobile phone | Show all posts
Walopon retak.deme amik gam gajah tepek tepek part retak demi kuasa dan tembolok masing masing
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 23-10-2019 10:23 AM From the mobile phone | Show all posts
Kurex replied at 23-10-2019 09:10 AM
Dalaman sendiri beretakkan, lagi nak bagi 5 tahun peluang ke

Masing2 berjuang utk tembolok sendiri, bukan utk rakyat pun. Kisah celaka ni berguling2 nak mansuh tol hanya lakonan politik utk raih undi. Ayuh jadikan mrk pembangkang semula supaya mrk kembali berguling2 berjuang mansuhkan tol & mansuhkn ptptn spt dulu
Reply

Use magic Report

Post time 23-10-2019 10:26 AM | Show all posts
Apa kata buang Dapig dulu dr PH?
Reply

Use magic Report

Post time 23-10-2019 10:40 AM | Show all posts
geng parti biaDAP pun support graduan biaDAP
elok la tu
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.096952s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list