Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
1234Next
Return to list New
7197
View
74
Reply

Fizo Mawar Kitchen Tak Jadi Tutup Ke? - Fizo Omar Akui Berbelah Bagi

[Copy link]

Author: Sang_Pencinta       Show all posts   Read mode

Author
Post time 21-10-2019 09:39 AM | Show all posts |Read mode
Susulan perceraian pelakon Fizo Omar dan Mawar Karim, pasangan itu sebelum ini mengumumkan akan menamatkan perniagaan restoran mereka, Fizo Mawar Kitchen (FMK)  secara rasmi pada 27 Oktober ini. Dikatakan bahawa kepurusan itu adalah muktamad demi menjaga kepentingan kedua-dua belah pihak.






Kredit foto: IG





Bagaimanapun, desas-desus mengatakan restoran itu tidak akan ditutup, betul ke?




Menurut beberapa sumber Sinar Viral, pelakon itu kini berbelah bagi selepas menerima ribuan mesej daripada pelanggan restoran itu menyatakan kesedihan kerana tidak lagi dapat menjamah menu kegemaran mereka di situ.




Ramai di antara mereka yang mahu Fizo meneruskan perniagaan itu dengan menjenamakan semula imej dan nama restoran tersebut. Ini disebabkan Fizo sebenarnya orang yang telah berusaha keras memulakan restoran tersebut termasuk menentukan menu yang ditawarkan.




Kredit foto: Carian Google





Pelakon itu menerangkan beliau sendiri yang mempelajar menu tersebut di Phuket, Thailand mempopularkannya di FMK menurut selera tempatan.


Nampaknya gossip tidak jadi tutup itu ada asasnya kerana status Instagram Fizo Omar yang terkini menawarkan untuk menjualkan perniagaan itu kepada sesiapa yang berminat dengan jaminan akan menurunkan resipi kepada pengurusan baru itu.


Adakah ini bermakna Fizo sedang mencari rakan kongsi baru?



  





Jika benar gosip ini, sangatlah dialu-alukan kerana masih sedikit perniagaan makanan artis yang berjaya menarik ribuan pelanggan tetap seperti FMK. Adalah rugi jika Fizo menamatkan restoran yang diusahakannya sejak awal.


Lagipun, jika Mawar berjaya dengan perniagaan tudung dan kain, apa salahnya seorang lagi artis Melayu punya perniagaannya sendiri?- CARI
Reply

Use magic Report

Post time 21-10-2019 09:46 AM From the mobile phone | Show all posts
Sian awak fizo.. Meh sini, kurex ada.. Aummmmm
Reply

Use magic Report

Post time 21-10-2019 09:52 AM From the mobile phone | Show all posts
Kurex replied at 21-10-2019 09:46 AM
Sian awak fizo.. Meh sini, kurex ada.. Aummmmm

kurex jd la rakan kongsi restoren dia...sure dia syg kurex nanti
Reply

Use magic Report

Post time 21-10-2019 09:53 AM From the mobile phone | Show all posts
Kurex: Sian awak fizo.. Meh sini, kurex ada.. Aummmmm

Kurex kaya tak?? Kalau kurex sengkek lupakan lahhh {:smile
Reply

Use magic Report

Post time 21-10-2019 10:03 AM From the mobile phone | Show all posts
Tak jadi tutup la pulakk
Reply

Use magic Report

Post time 21-10-2019 10:11 AM | Show all posts
Kurex replied at 21-10-2019 09:46 AM
Sian awak fizo.. Meh sini, kurex ada.. Aummmmm

kurex nape x  msk benang nasi himpit retis
ramai dok panggil kurex dlm tu

btw selera juga kurex dgn abe joe
Reply

Use magic Report

Post time 21-10-2019 10:32 AM From the mobile phone | Show all posts
Sedap sgt ke menu2 kat resto heols?
Reply

Use magic Report

Post time 21-10-2019 10:35 AM From the mobile phone | Show all posts
Kurex replied at 21-10-2019 09:46 AM
Sian awak fizo.. Meh sini, kurex ada.. Aummmmm


Chuols kene bersedia lah nak jadi menantu mak sskjp neh
Reply

Use magic Report

Post time 21-10-2019 10:37 AM From the mobile phone | Show all posts
Propa biasalah. Ribuan mesej katanya. Tukar aje lah restoran anak mama. Pergi lah mengorat dsv tu. Sama2 kelate lagi senang. Rumah dsv pun besar,boleh semua nak menempel.
Reply

Use magic Report

Post time 21-10-2019 10:44 AM From the mobile phone | Show all posts
kawan aku cite dia makan kt fizomawar ni sedap sangat... rugi kalau tutup.. hari tu aku makan aku rasa biasa je sampai aku pun lupa aku makan apa..... tp kalau x jadi tutup aku nak lah makan lagi sekali kot kot betul sedapp
Reply

Use magic Report

Post time 21-10-2019 10:46 AM | Show all posts
Kurex replied at 21-10-2019 09:46 AM
Sian awak fizo.. Meh sini, kurex ada.. Aummmmm

lu beli restoran si abe fizo ....jadikan dia sleeping partner lu. boleh hari hari aummmm aummmm


Reply

Use magic Report

Post time 21-10-2019 10:48 AM From the mobile phone | Show all posts
orglama replied at 21-10-2019 09:52 AM
kurex jd la rakan kongsi restoren dia...sure dia syg kurex nanti

Tapi biarlah fizo sayang sebab hati, bukan duit..
Reply

Use magic Report

Post time 21-10-2019 10:49 AM From the mobile phone | Show all posts
Janganlah percaya sangat ribuan yang dm tu tengok sajalah sendiri berapa pelanggan yang hadir kalau betul selama ini memang penuh restoran sentiasa maka betul lah kata2 yg dm tu sayang kalau ditutup kalau selama ni sendu sahaja buat apa panjangkan liabliti lagi..yg beribu2 dm katanya tu pun boleh percaya sangat entah datang selalu entah tak kang nak maintain restoran tu cash flow x cantik yg sibuk2 mesej suruh jangan tutup tu nak menolong ke?
Reply

Use magic Report

Post time 21-10-2019 10:49 AM | Show all posts
gimik je ke nak tutup tu
Reply

Use magic Report

Post time 21-10-2019 10:49 AM From the mobile phone | Show all posts
mixed replied at 21-10-2019 10:11 AM
kurex nape x  msk benang nasi himpit retis
ramai dok panggil kurex dlm tu


Selera kot.. Senyuman manis..
Reply

Use magic Report

Post time 21-10-2019 10:51 AM From the mobile phone | Show all posts
MatDeghem replied at 21-10-2019 10:46 AM
lu beli restoran si abe fizo ....jadikan dia sleeping partner lu. boleh hari hari aummmm aummmm :l ...

Kalau boleh, biarlah dua2 berkerja menaikan mutu restoren.. Nak setakat duduk2 je, baik aku pilih zul ripin..
Reply

Use magic Report

Post time 21-10-2019 11:17 AM | Show all posts
kalau tutup org kata sebab duit modal dh takde sebab mawar yg bagi duit selama ni, kalau nak buka terus pula, duit modal takde sebab mawar yang bagi selama ni..haih..berbelah bagi betul abe pijo camni..
Reply

Use magic Report

Post time 21-10-2019 12:35 PM From the mobile phone | Show all posts
Tak faham la.. kenapa lepas bercerai perlu tutup kedai?  ada masalah dgn duit modal pusingan sebab tukang bagi modal dah takde? Kalau tiap2 hari ada customer datang makan, pusing jela duit tu utk modal hari esoknya. Keuntungan tu guna la utk bayar gaji bos, gaji pekerja dan sewa premis. Takkan meniaga takde untung. Takkan tiap2 bulan mawar kena suntik modal, mana pergi keuntungan bisnes?
Reply

Use magic Report

Post time 21-10-2019 12:40 PM From the mobile phone | Show all posts
Strategi la ni...cikgu suh up up lg citer...mana tau ada yg bengong percaya nk jd funder..
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 21-10-2019 12:42 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by Sang_Pencinta at 21-10-2019 12:43 PM
virgo19 replied at 21-10-2019 12:35 PM
Tak faham la.. kenapa lepas bercerai perlu tutup kedai?  ada masalah dgn duit modal pusingan sebab t ...


Saya yakin modal bisnes ni dua2 keluarkan

Sepatutnya Fizo bayar je part Mawar dan dia sambung bisnes sendiri, tukar nama sikit je

Sayanglah sebab dia dah usaha keras selama ni
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
3.446364s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list