Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
14200
View
331
Reply

Perbicaraan Kes Cabul Di Tahfiz Datuk Kazim Elias Digugur Atas Arahan AG Tommy Thomas

[Copy link]

Author: Sang_Pencinta    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Author
Post time 17-10-2019 11:00 AM | Show all posts |Read mode
Mahkamah Majistret Ipoh menggugurkan kes penderaan seks seorang kanak-kanak bawah umur di sebuah sekolah tahfiz, atas arahan Peguam Negara, lapor Malay Mail.


Menurut berita itu lagi, dua bulan lalu mahkamah mendapati kejadian pencabulan itu sememangnya berlaku, bagaimanapun kelmarin  kes itu digugurkan tanpa sebarang penjelasan.






Kredit foto: Carian Google





Pengguguran itu berikutan surat yang diterima daripada Pejabat Penasihat Undang-undang Negeri Perak yang menerima arahan daripada AG Tan Sri Tommy Thomas berkenaan Artikel 145(3) Perlembagaan Persekutuan.




Kredit Foto: Says.com







Peguam mangsa, Asiah Abd Jalil berkata di bawah peruntukan itu membenarkan AG untuk menamatkan prosiding perbicaraan tersebut.  


Kes itu melibatkan seorang kanak-kanak berusia 9 tahun yang mendakwa didera secara seksual oleh pelajar senior selama 5 bulan di Maahad Tahfiz al Barakah, Manjo, Ipoh yang sebelumnya dimiliki oleh pendakwah selebriti, Datuk Kazim Elias.




Krdeit Foto: Carian Google



Kes itu menjadi hangat pada tahun 2016 selepas diviralkan oleh selebriti TV Wardina Safiyyah dan aktivis social Syed Azmi.


Ibu kepada mangsa, Johanna Sarah Harun Ronald kecewa dengan keputusan itu kerana percaya dokuman dan bukti menyokong dakwaan tersebut. Menurutnya, mereka kini bercadang untuk mengemukakan saman terhadap sekolah tersebut atas alasan kecuaian.


'Saya rasa anak saya tidak menerima keadilan, kini di usia 13 tahun dia terpaksa berulang-alik ke Hospital Bahagia Tanjung Rambutan untuk rawatan terapi selama 3 tahun' katanya lagi. - CARI

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 17-10-2019 11:03 AM From the mobile phone | Show all posts
kegilaan apakah ini? keep fighting
Reply

Use magic Report

Post time 17-10-2019 11:12 AM From the mobile phone | Show all posts
Boleh pulak ek???
Hurm...
Reply

Use magic Report

Post time 17-10-2019 11:14 AM | Show all posts
Allahuakbar... pls do something... siannya budak tu
Reply

Use magic Report

Post time 17-10-2019 11:15 AM From the mobile phone | Show all posts
Setan apaakah ini.. kesiannya budak tu
Reply

Use magic Report

Post time 17-10-2019 11:16 AM | Show all posts
mengamuk kak siah nanti
Reply

Use magic Report

Post time 17-10-2019 11:21 AM | Show all posts
but whyyyyyyyyyy? eh please la ... jangan suka2 batalkan mcm tu jerr
Reply

Use magic Report

Post time 17-10-2019 11:23 AM From the mobile phone | Show all posts
Sampai buat rawatan lagi, siannya...
Reply

Use magic Report

Post time 17-10-2019 11:23 AM From the mobile phone | Show all posts
Apa gila semua ni.
Reply

Use magic Report

Post time 17-10-2019 11:24 AM | Show all posts
Uik? Apsal digugurkan kes ni?
Apa la nasib budak yg kena cabul tu?
5 bulan kena cabul tu oii... bukan sekali dua.
Reply

Use magic Report

Post time 17-10-2019 11:27 AM | Show all posts
Sebab bukan anak AG TT yg kena cabul
Reply

Use magic Report

Post time 17-10-2019 11:28 AM | Show all posts
Berita yang mengecewakan banyak pihak moga masih ada cara untuk menegakan kebenaran
Reply

Use magic Report

Post time 17-10-2019 11:29 AM From the mobile phone | Show all posts
Ni je ke keje si tommy ni..gugur kes je..adoii la.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 17-10-2019 11:29 AM From the mobile phone | Show all posts
Screenshot_20191017_112647.jpg Screenshot_20191017_112712.jpg
Reply

Use magic Report

Post time 17-10-2019 11:30 AM | Show all posts


siannya adik tu
Reply

Use magic Report

Post time 17-10-2019 11:31 AM | Show all posts
sila saman AG skali..ini tidak adil!!!!!
Reply

Use magic Report

Post time 17-10-2019 11:32 AM | Show all posts
ai kenot brain kes2 camni..mg boleh kemurungan..si pencabul aman2 je idop di luar sana kan..cuma kena ingat la kifarah tu ada sebab dia aniaya budak tu..adooiii murung la
Reply

Use magic Report

Post time 17-10-2019 11:33 AM From the mobile phone | Show all posts
Kuat semangat ibunya. Bukan mudah nak konsisten dengan terapi berbulan-bulan dan  dalam masa yang sama menerima tekanan sebegini. Semoga mangsa berjaya dalam terapinya dan membesar menjadi insan. Masih jauh perjalanan mangsa.
Reply

Use magic Report

Post time 17-10-2019 11:35 AM | Show all posts
ke anak dia memang berhalusinasi sebelum ni?
tak, i tanya je, bukan beerti i menyokong apa yang terjadi
Reply

Use magic Report

Post time 17-10-2019 11:35 AM From the mobile phone | Show all posts
Kita akui sejak kes ini, kita amat-amat berjauh hati dengan UKE. Tak boleh tonton pun ceramah mahupun apa-apa slot beliau di kaca tv. Selagi UKE tidak berdepan dengan insiden ini secara jujur dan adil, selagi itu kita tak boleh tengok muka beliau.
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
2.015127s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list