Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
8281
View
152
Reply

Syukur...Wan Sharmila dah tutup aurah

[Copy link]

Author: Boomibulat    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Author
Post time 15-10-2019 02:13 PM From the mobile phone | Show all posts |Read mode

Wan Sharmila Sudah Tampil Berhijab

Screenshot_2019-10-15-14-09-17-1.png

Siapa yang tak kenal dengan pelakon genit iaitu Wan Sharmila yang masih kelihatan muda walaupun sudah menginjak usia 38 tahun. Sudah hampir 15 tahun berkecimpung dalam dunia seni, nampaknya wanita ini masih kekal aktif dan tak putus-putus rezekinya dalam bidang lakonan.

Seperti yang semua ketahui, Wan Sharmila sudah sekian lama tampil dengan imej wanita ayu dengan rambutnya yang panjang mengurai. Walaubagaimanapun, sejak kebelakangan ini, ramai yang perasan kesemua gambar yang dimuat naik ke laman Instagramnya menunjukkan dia sudah memakai hijab litup.
Jadi, rata-rata peminat dan juga netizen berteka-teki sama ada pelakon wanita ini telah pun mengambil keputusan untuk berhijrah dan mengubah imejnya agar tampil lebih muslimah.

Wan Sharmila kini sedang menenangkan dirinya dengan bercuti di Jepun. Kesemua gambar yang diambilnya ketika di sana juga jelas menunjukkan bahawa dia berhijab penuh.

Walaupun tiada kenyataan rasmi daripada tuan punya badan sendiri. Ramai peminat yang memuji penampilan terbarunya itu dan berharap agar dia kekal istiqamah sekiranya dia benar-benar sudah berhijrah.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 15-10-2019 02:14 PM From the mobile phone | Show all posts
Jgn sbb rambut dh beruban la yer..
Reply

Use magic Report

Post time 15-10-2019 02:18 PM From the mobile phone | Show all posts
Dan jgn sbb leher dah berkedut mcm RSO
Reply

Use magic Report

Post time 15-10-2019 02:27 PM | Show all posts
Sheols ni awet muda betul.
Reply

Use magic Report

Post time 15-10-2019 02:28 PM | Show all posts

jika tak silap, surah an-nur 31 ada bahagian ayat yg bermaksud harus nampak perhiasan zahir, contohnya sepit rambut, jika harus nampak sepit rambut tentu harus nampak rambut, betul tak, betulkan jika salah, maaf jika silap
Reply

Use magic Report

Post time 15-10-2019 02:32 PM | Show all posts
cantiknye sheols.. tak nmpk mcm 38 pun.. mcm 20-an je nmpk..
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 15-10-2019 02:36 PM From the mobile phone | Show all posts
Asdan replied at 15-10-2019 02:28 PM
jika tak silap, surah an-nur 31 ada bahagian ayat yg bermaksud harus nampak perhiasan zahir, conto ...


Semoga terjawab..

Perhiasan zahir; iaitu pakaian yang dipakai dan perhiasan yang ada di kawasan muka dan tangan (seperti celak, cincin, inai dan sebagainya). Perhiasan zahir ini harus diperlihatkan (atau didedahkan) kepada orang lain termasuk lelaki ajnabi, namun dengan syarat aman dari fitnah.
Reply

Use magic Report

Post time 15-10-2019 02:41 PM | Show all posts
aku suka die ni berlakon watak watak bitch
Reply

Use magic Report

Post time 15-10-2019 02:44 PM | Show all posts
comel... dia belakon best
Reply

Use magic Report

Post time 15-10-2019 02:45 PM | Show all posts
semoga istiqamah...
Reply

Use magic Report

Post time 15-10-2019 02:57 PM | Show all posts
Boomibulat replied at 15-10-2019 02:36 PM
Semoga terjawab..

Perhiasan zahir; iaitu pakaian yang dipakai dan perhiasan yang ada di kawas ...

kenapa perhiasan di rambut tidak dikatakan zahir ?
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 15-10-2019 03:00 PM From the mobile phone | Show all posts
Asdan replied at 15-10-2019 02:57 PM
kenapa perhiasan di rambut tidak dikatakan zahir ?

Cmana nk kata zahir..rambut aurat x blh tunjuk..so cmana nk tunjuk perhiasan rmbut klu rmbut dok dlm tudung...
Reply

Use magic Report

Post time 15-10-2019 03:05 PM | Show all posts
Boomibulat replied at 15-10-2019 03:00 PM
Cmana nk kata zahir..rambut aurat x blh tunjuk..so cmana nk tunjuk perhiasan rmbut klu rmbut dok d ...

ada ke ayat quran kata rambut aurat ?
Reply

Use magic Report

Post time 15-10-2019 03:10 PM | Show all posts
cantiknya sheols... awet muda betul
Reply

Use magic Report

Post time 15-10-2019 03:14 PM From the mobile phone | Show all posts
Aurah pun boleh..
Reply

Use magic Report

Post time 15-10-2019 03:22 PM | Show all posts
Asdan replied at 15-10-2019 03:05 PM
ada ke ayat quran kata rambut aurat ?

ada kawan aku kata dalam quran takde pun cakap suruh pakai tudung .

aku tak brani nak komen pape.

yg aku tau dia belajar dari adik dia, dan adik dia pengikut seseorang yang anti hadis..



Reply

Use magic Report

Post time 15-10-2019 03:22 PM From the mobile phone | Show all posts
Mudanya dia...segarnya nampak
Reply

Use magic Report

Post time 15-10-2019 03:25 PM | Show all posts
kucingitam replied at 15-10-2019 03:22 PM
ada kawan aku kata dalam quran takde pun cakap suruh pakai tudung .

aku tak brani nak k ...

ada ke hadis yg ada perkataan rambut aurat ?
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 15-10-2019 03:26 PM From the mobile phone | Show all posts
Asdan replied at 15-10-2019 03:05 PM
ada ke ayat quran kata rambut aurat ?

Wallahua'lam...
Screenshot_2019-10-15-15-23-58-1.png
Reply

Use magic Report

Post time 15-10-2019 03:28 PM | Show all posts

sudah tentu masih nampak rambut sebab khimar pakaian sejak zaman jahiliah, logik tak ?
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.095843s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list