Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
4346
View
108
Reply

"Nak Kahwin, Tapi Belum Jumpa Jodoh" - Syafiq Farhain Mula Rasa Sunyi

[Copy link]

Author: ameenarara       Show all posts   Read mode

Author
Post time 14-10-2019 05:16 PM | Show all posts |Read mode
Siapa yang tidak fikir pasal jodoh, tambah pula bila usia semakin meningkat bukan? Tidak terkecuali Syafiq Farhain yang sedang membina nama dalam industri seni.


Dia juga mengakui hidupnya kadangkala sunyi apabila kebanyakkan rakan-rakan seusia dengannya sudah mula mendirikan rumah tangga bersama insan tersayang.




Foto: Instagram Syafiq Farhain




Niat di hati ingin berkahwin, namun Syafiq masih belum menemui mana-mana wanita yang berjaya membuka pintu hatinya.


Tambahnya lagi, dia tidak meletakkan sasaran untuk menamatkan zaman bujangnya, namun dia berdoa agar tidak lewat untuk bertemu jodoh dan menimang cahaya mata dalam usia yang masih kuat untuk bekerja.




  



Ketika ditemu bual Berita Harian, gadis impiannya mestilah seorang yang tidak kuat cemburu serta sanggup mengharungi kehidupan susah senang bersamanya.


Dia risau dirinya dihambat rasa serba salah jika peminat wanita bertindak diluar jangkaan sehingga menimbulkan rasa cemburu buta pada pasangan.




  



Melihat kepada kerjayanya pula, Syafiq mencuba konsep baru untuk lagunya dengan tidak lagi berkisarkan cinta manusia. Dia beralih arah dengan lagu berkonsepkan cinta ketuhanan seperti lagu Demi Setia ciptaan Al-Farouq.


Konsept tersebut adalah salah satu cara untuk dirinya menyumbang kepada unsur positif dalam penyampaian lagu.




  



Lagu tersebut berkisahkan sifat manusia yang melupakan tanggungjawabnya pada Allah dan lagu ini juga turut memberi kesan pada dirinya setiap kali menyanyi.


Sabarlah Syafiq dan banyakkan berdoa. Jodoh itu ada untuk setiap manusia. Antara cepat dan lambat sahaja. Apa yang penting, persiapkan diri dulu sebelum berumah tangga. - CARI
Reply

Use magic Report

Post time 14-10-2019 05:21 PM From the mobile phone | Show all posts
Wowww lengan dia!!!
Kan bagus dapat baring berbantalkan lengan syafiq sambil shafiq nyanyi lagu  cinta dgn sayup tepi telinga..

Jangan risau syafiq, kurex ada abg syafiq..
Reply

Use magic Report

Post time 14-10-2019 05:21 PM | Show all posts
insya Allah ramai orang nakkan kau dek. Sebab kau ada kerja tetap, so nyanyian tu boleh laa buat memikat hati gadis gadis. Hensem pun ya, suara sedap pun ya, berpendapatan tetap pun iya.
Reply

Use magic Report

Post time 14-10-2019 05:35 PM From the mobile phone | Show all posts
La igtkan dia ni dah kawen...
Reply

Use magic Report

Post time 14-10-2019 05:46 PM | Show all posts
kalau ko buka kaunter je dek, mesti barisan sampai tak nampak hujung

nak buat camana jodoh ni bukan boleh main daftar je, kalau tak takdir yg menemukan di mana2 dan saling tertarik antara satu sama lain, tak jadi jugak. sampai masa nanti ada la tu
Reply

Use magic Report

Post time 14-10-2019 05:46 PM From the mobile phone | Show all posts
Who are yousss?
Reply

Use magic Report

Post time 14-10-2019 05:49 PM From the mobile phone | Show all posts
aku igtkan dh ada gf dia ni..
Reply

Use magic Report

Post time 14-10-2019 05:51 PM From the mobile phone | Show all posts
Ingatkan da kawen
Reply

Use magic Report

Post time 14-10-2019 05:52 PM | Show all posts
hi, me pun single dan kesunyian
Reply

Use magic Report

Post time 14-10-2019 05:54 PM From the mobile phone | Show all posts
Kurex replied at 14-10-2019 05:21 PM
Wowww lengan dia!!!
Kan bagus dapat baring berbantalkan lengan syafiq sambil shafiq nyanyi lagu  ci ...

Semoga impian kurex terlaksana
Reply

Use magic Report

Post time 14-10-2019 05:55 PM From the mobile phone | Show all posts
Kurex replied at 14-10-2019 05:21 PM
Wowww lengan dia!!!
Kan bagus dapat baring berbantalkan lengan syafiq sambil shafiq nyanyi lagu  ci ...

Semoga syafik sudi azan ditelinga kanan kurex..dan iqamat di belah kiri
Reply

Use magic Report

Post time 14-10-2019 05:55 PM From the mobile phone | Show all posts
Kawen dgn sherry al hadad la...sherry comels dan kelakar.....pasti hidup x sunyi lagiii....
Reply

Use magic Report

Post time 14-10-2019 05:56 PM From the mobile phone | Show all posts
Umur br 25 dh gatal nk kawin..
Reply

Use magic Report

Post time 14-10-2019 06:04 PM From the mobile phone | Show all posts
Boomibulat replied at 14-10-2019 05:56 PM
Umur br 25 dh gatal nk kawin..

26 tahun kan baya khai bahar? KB perangai kebudak2an, si ain ni plak mcm bapak bdk umur 36...hihihi
Reply

Use magic Report

Post time 14-10-2019 06:06 PM From the mobile phone | Show all posts
unguaurora replied at 14-10-2019 06:04 PM
26 tahun kan baya khai bahar? KB perangai kebudak2an, si ain ni plak mcm bapak bdk umur 36...hihih ...

Lbh kurang la tu..kat BH ckp 25..
Reply

Use magic Report

Post time 14-10-2019 06:09 PM From the mobile phone | Show all posts
Cuba tanya mak kalau boleh carikan calon isteri.
Reply

Use magic Report

Post time 14-10-2019 06:20 PM From the mobile phone | Show all posts
PA dia nama alia tu bukan ke gf dia ape pulak belum jumpa jodoh nye propaaaa jek
Reply

Use magic Report

Post time 14-10-2019 06:24 PM From the mobile phone | Show all posts
Yerlah tu.. Ntah2 sorok. Gf
Reply

Use magic Report

Post time 14-10-2019 06:41 PM From the mobile phone | Show all posts
moga jmpa jodoh yg sesuai..
Reply

Use magic Report

Post time 14-10-2019 06:47 PM From the mobile phone | Show all posts
Yelah... Semoga cepat bertemu dengan jodoh hendaknya
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.102748s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list