Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
1310
View
50
Reply

[Tempatan] Penjara dah SESAK. 40 peratus dari 70,000 adalah warga asing. Dapat makan FREE

[Copy link]

Author: R2D2    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Post time 14-10-2019 12:44 AM From the mobile phone | Show all posts
Malaysia.Doom replied at 14-10-2019 12:41 AM
Tu bukan masalah banduan ramai la...tapi masalah pengurusan.

Why nak salahkan banduan warganega ...

Sbb tu aku kata....ada le org tengah yg kenyang songlap duit.....
Reply

Use magic Report

Post time 14-10-2019 12:45 AM From the mobile phone | Show all posts
yuki812 replied at 14-10-2019 12:33 AM
kdg duit tu disimpan dan diberikan  masa diorg dibebaskan nanti. bercucuk tanam pon bkn seladang s ...

Kalau dah 70000 tu boleh buat estate...bukak ladang sawit suruh diorg kait buah sawit kelapa Padi etc....

Sekarang dah canggih....implant je microchip implant bawah kulit diorg......lepastu buat tatu no banduan Kat badan diorg.
Reply

Use magic Report

Post time 14-10-2019 12:47 AM | Show all posts
Malaysia.Doom replied at 13-10-2019 08:45 AM
Kalau dah 70000 tu boleh buat estate...bukak ladang sawit suruh diorg kait buah sawit kelapa Padi  ...



eleh takat letak chip dlm badan dia orang bila bila masa dia orang boleh korek dan buang. Hang ingat dia orang ni takut tgk darah ke? sama gak dgn tattoo ... anytime jer mat mat indon boleh bakar kulit utk buang tatoo di badan. Mat indon bukan mcm mat Melayu tgk lintah pacat pun geli.


Reply

Use magic Report

Post time 14-10-2019 12:51 AM From the mobile phone | Show all posts
DARSITA replied at 14-10-2019 12:47 AM
eleh takat letak chip dlm badan dia orang bila bila masa dia orang boleh korek dan buang. Hang ...

Kalau camtu buat satu pulau...pulau tu jadikan ladang Kelapa Sawit...suruh diorg keja Kat ladang Kelapa Sawit dlm pulau tu.......contoh pulau buatan Macam Kat Dubai tu..

Kalau diorg berenang untuk lari dari pulau tu...tembak pakai helikopter ....Bina Menara tinjau keliling pulau tu.
Reply

Use magic Report

Post time 14-10-2019 02:11 AM | Show all posts
Nak diorang buat keje, tapi taknak bagi diorang ada contact dengan orang luar. Hmm.. semua benda dah automation dah sekarang ni, kecuali.. tebar roti canai. Takde mesin lagi tu.
Reply

Use magic Report

Post time 14-10-2019 02:26 AM From the mobile phone | Show all posts
Ramainya org jahat.  Di masa hadapan sudah tidak ada org baik2.
Reply

Use magic Report

Post time 14-10-2019 07:38 AM | Show all posts
Eric.n9 replied at 13-10-2019 11:26 PM
40% warga asing tu.
Membazir gila
Better hantar balik negara diaorg and barred dari masuk ma ...

betul
hantaq balik negara masing2
penjarakan kat sana
biar kerajaan depa yang tanggung
Reply

Use magic Report

Post time 14-10-2019 07:41 AM From the mobile phone | Show all posts
Andyscenes replied at 13-10-2019 11:05 PM
Suggestion. Yg bunuh org, merompak or mengedar dadah. Sila hukum gantung smpi mati secepat mungkin.  ...

Betul. Jgn tgu lama utk proses pengampunan.
Reply

Use magic Report

Post time 14-10-2019 07:42 AM From the mobile phone | Show all posts
Eric.n9 replied at 13-10-2019 11:26 PM
40% warga asing tu.
Membazir gila
Better hantar balik negara diaorg and barred dari masuk ma ...

Boleh jer dorang dtg lg naik tongkang.
Reply

Use magic Report

Post time 14-10-2019 07:45 AM From the mobile phone | Show all posts
DARSITA replied at 14-10-2019 12:39 AM
MEnteri tak nak belajar cara Amerika hantar banduan mexico balik negara asal ke?

Patut sesambi ...

Susah sgt nk compose ayat ptnyaan tu kak dar. Takut tsalah maksud n grammar. Eh ke dia pndai spiking
Reply

Use magic Report

Post time 14-10-2019 08:09 AM From the mobile phone | Show all posts
Penah bace dlu kos makanan banduan sehari rm45 kot... mewahhh.patut kasik mkn megi je hari2 pagi ptg siang mlm
Reply

Use magic Report

Post time 14-10-2019 08:24 AM | Show all posts
rosevelvet replied at 14-10-2019 07:42 AM
Boleh jer dorang dtg lg naik tongkang.

diaorg dah advance, naik bot pancung... jumaat malam sabtu lepas, masa tengah trip ngebot kat laut,
nampak aksi kejar mengejar antara sebiji bot pancung indon tengah kena kejar dek maritim.
Reply

Use magic Report

Post time 14-10-2019 08:24 AM From the mobile phone | Show all posts
Senang jer.

Hantar balik negara asal jalani hukuman baki

Blacklist details pesalah takleh masuk Malaysia kalau negara asal kasi early release tk endah hukuman Malaysia

Settle metal ye nadei uru tel yingapoo
Reply

Use magic Report

Post time 14-10-2019 08:26 AM | Show all posts
blekkep replied at 14-10-2019 08:09 AM
Penah bace dlu kos makanan banduan sehari rm45 kot... mewahhh.patut kasik mkn megi je hari2 pagi ptg ...

serius rm45?

40% dari 70000 = 28000

28000 x 45 = 1,260,000 perday!!!
Setahun dah berapa?
Reply

Use magic Report

Post time 14-10-2019 08:34 AM From the mobile phone | Show all posts
Malaysia.Doom replied at 13-10-2019 11:28 PM
Tak boleh ke suruh diorg bercucuk tanam dalam penjara tu...lepastu jual la hasil tanaman diorg untuk ...

Mmg dah mcm2 kemahirqn diajar dlm penjara skang bro...menjahit..menukang...udahnya ini abis budget rakyat negara lain...kasik pulang aje la...dtg negara ni buat onar plak
Reply

Use magic Report

Post time 14-10-2019 08:35 AM From the mobile phone | Show all posts
krustykrab replied at 14-10-2019 12:21 AM
Nnt wakil human rights dtg check...mampos gomen nk jawab...

Kalo pati2 yg takde dokumen tu..kuikuikui....
Reply

Use magic Report

Post time 14-10-2019 08:56 AM | Show all posts
bajet2 lain semua kena cut...duit mkn kt penjara pun potong la..
dlm penjara kena buat kraftangan atau seni khat ka apa ka..
penjara tlg jual..bole dpt income
Reply

Use magic Report

Post time 14-10-2019 09:01 AM From the mobile phone | Show all posts
Yang warga asing tu kalau kesalahan imigresen, tak payah penjara, sebat 3-4 sebatan, lepas tu hantar balik...

Lagipun kalau setakat penjara dia org mmg tak serik, hantar balik, lps beberapa bulan sampai ke Malaysia semula.
Reply

Use magic Report

Post time 14-10-2019 09:40 AM From the mobile phone | Show all posts
krustykrab replied at 14-10-2019 12:21 AM
Nnt wakil human rights dtg check...mampos gomen nk jawab...

Pndai2 la kawtim dgn wakil tu. n i rasa byk je cara boleh bunuh slowly. Xde gov US ke iran or rusia nk diaorang ni sbg bahan experiment?
Reply

Use magic Report

Post time 14-10-2019 09:41 AM From the mobile phone | Show all posts
Gomea replied at 13-10-2019 11:57 PM
Kannnn... Bagi mati secara senyap. Sape pon tak dapat detect

Yg h1n1 ke apa tu sebarkan n kuarantin. Mana tau jd zombie pulak yg penting buat diam2 je. Jimat duit tax payer
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.088916s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list