Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
1234Next
Return to list New
2638
View
62
Reply

Aku Pernah Bertentang Muka Dengan Hantu

[Copy link]

Author: Malaysia.Doom    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Author
Post time 11-10-2019 12:53 AM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
Edited by Malaysia.Doom at 11-10-2019 01:37 AM

Hi semua, NI firstime aku buka cerita Hantu berdasar pengalaman aku.

Aku Tak tahu jenis Hantu yag aku nampak tu nama apa.

Tapi yang aku nampak itu adalah secara sedar.

Ketika itu aku menetap di sebuah apartment di Bandar Botanic, Klang. Aku menyewa sebuah bilik Bujang di situ...Dan tinggal bersama tuan rumah yang juga seorang Bujang dan seorang lagi kawan beliau...so 3 orang dlm rumah tu...sorang 1 bilik.

Tuan rumah NI memang nak Cari orang YG boleh menyewa lama la Kat situ..tapi aku duduk kat situ setahun je...

Cerita nya begini...aku selalu mengadap laptop sambil meniarap sambil layan Yahoo Massanger....zaman tu zaman YM kadang2 layan laptop sampai terlelap tertidur Terus dlm keadaan meniarap.

Sekali tu entah camne...aku Tido la terlentang...kalau Tak silap aku tido maghrib gitu...

Mungkin sebab penat keja shift pagi kot...

Masa tu aku Tido mati tau...entah camne aku tercelik Mata dlm keadaan cepat ye...bukan bukak Mata perlahan-lahan mamai2

Time tengah tido tu aku Celik Mata dgn laju.

Korang tahu apa aku nampak?

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 11-10-2019 01:12 AM From the mobile phone | Show all posts
Edited by Malaysia.Doom at 11-10-2019 01:13 AM

Aku nampak muka satu lembaga Perempuan terang Putih bercahaya, dia betul-betul depan muka aku.

Muka benda tu Macam kita ja...Ada Mata Hitam...Ada hidung, Ada mulut.

Benda tu senyum Kat aku...tapi senyum ketat gitu.

Bilik aku time tu gelap...Dan benda tu Warna Putih bercahaya....Cuba ko main henset dalam gelap...Macam tu la benda tu

Rambut dia mengerebang (Macam hantu kak limah seriously sama) tapi rambut dia pun Putih.

Muka dia agak berisi...lebar...saiz besar...badan gempal

Muka dia Macam keturunan apa??? Aku boleh kata muka dia cam keturunan Melayu/Indon ja

Lepas tu aku nampak dia mengecil menjauhi aku sampai Atas siling bilik...dia jadi kecik2 kecil Dan hilang.

Terus aku raba torch light Kat tepi....suluh Tak nampak apa2...kemudian Terus aku buka lampu....time tu aku dengar Tuan rumah Ada Kat ruang Tamu.

Dan aku tak cerita Kat tuan rumah dan kawan dia tu sampai aku keluar dari situ Dan sampai sekarang ni aku Tak bagitahu Kat diorg. Sebab aku rasa takda siapa akan percaya cerita aku tu.

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 11-10-2019 01:29 AM From the mobile phone | Show all posts
Sebenarnya gangguan ni bukan aku je yang hadapi, tapi arwah abah aku pernah alami benda yang sama.

Kejadian ini berlaku semasa kami masih menatap di Kuala Lumpur sementara arwah bapa aku berpindah ke kampung Dan menetap di Rumah Pusaka....hanya beliau yang pulang ke kampung menetap di Rumah Pusaka kerana ingin menguruskan tanah2 pusaka milik beliau.

Tapi semasa menetap disitu arwah nenek masih Ada dan nenek menetap bersama seorang abang Dan seorang kakak.

Kejadiannya berlaku semasa Arwah abah ingin ke dapur....untuk menuju ke dapur Ada 2 buah pintu...pintu rumah Selang...lepastu baru pintu rumah dapur....Masa buka pintu rumah dapur tu la arwah abah nampak satu lembaga betul2 depan muka dia...Warna Putih bertubuh gempal Dan besar..rambut mengerebang..lembaga tu seorang Perempuan.....benda tu terbang secara berunsur jauh mengecil Dan hilang.

Arwah abah aku sejak tu menyangka sesuatu......

Tapi selepas kematian nenek Dan arwah abah takda apa2 sesuatu YG pelik.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 11-10-2019 01:32 AM From the mobile phone | Show all posts
Aku tahu cerita abah aku tu dari mak aku...Dan aku pernah cerita pasal tu pada abah tapi arwah abah bukan jenis yg Mudah utk cerita benda2 sebegitu.

Sekarang ni aku tinggal sorang Kat sebuah lagi rumah...dlm kampung tu juga alhamdulillah takda apa YG pelik walaupun sunyi.

Reply

Use magic Report

Post time 11-10-2019 01:36 AM From the mobile phone | Show all posts
Nah! Muka dia mcm ni kn
FB_IMG_1570728872110.jpg
FB_IMG_1570728859231.jpg
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 11-10-2019 01:43 AM From the mobile phone | Show all posts
Edited by Malaysia.Doom at 11-10-2019 01:51 AM
Andyscenes replied at 11-10-2019 01:36 AM
Nah! Muka dia mcm ni kn


Kecik sangat la....benda tu gempal.

Sejujurnya muka Macam arwah nenek aku tapi gempal.

Masa tu kitorg letak Seribu satu kecurigaan pada beliau.

Sampai Malas dah nak berubat.
Ada sorang ustaz NI kata nenek kitorg tu Tak Ada pun saka ke apa.

So benda tu msih jadi persoalan dan aku Dan mak aku anggap benda tu sekadar mainan.

Lupa nak bagitahu Masa aku kena gangguan tu sebenarnya Abang aku Ada kacau penempatan Makhluk halus Kat belakang rumah pusaka kitorg...memang betul Ada penempatan Kat belakang rumah tu...tapi kami abai Kan je...sebab dulu Masa nak robohkan rumah Selang kitorg Ada buat kenduri gak...sebab rumah Selang tu x boleh nak runtuh...bomoh rumah tu sebut Onri Onri...dl BM Nye maksudnya Belakang Belakang....penempatan benda tu Kat belakang rumah

Beberapa tahun lepastu aku dapat keja di sebuah negeri di Borneo dan pada Masa tu lah abg aku Jatuh sakit..sekarang dh sihat
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 11-10-2019 01:55 AM From the mobile phone | Show all posts
Andyscenes replied at 11-10-2019 01:36 AM
Nah! Muka dia mcm ni kn

Ko ambil gambar Hantu Kat limah tu....ko tukarkan semua jadi Putih lebam Mata dia pun putih....Macam tu la benda tu...
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 11-10-2019 02:08 AM From the mobile phone | Show all posts
Edited by Malaysia.Doom at 11-10-2019 02:13 AM

Plan rumah pusaka kitorang tu Macam ni

Rumah Tengah tu kami panggil Selang...rumah Selang tu part YG Paling tua sekali dlm rumah pusaka kami tu...sebab bentuk rumah Bumbung Panjang Selangor (sebelum style bumbung limas Wujud)
selangor 1.jpg

Ni sebutan yang sama kami pakai...tapi plan Tak sama
unnamed (2).jpg
Reply

Use magic Report

Post time 11-10-2019 02:18 AM | Show all posts
10 cerita penyangak spammer cariforum ni cerita, kesemuanya tipu belaka

untuk pengetahuan forumer paria bugis ni malaysiadoom,nobita dan iloveselangor merupakan keturunan bugis yang suka main asap keris. sebab mereka tak pandai silat mereka acah2 bela jin dalam keris dengan beri makan asap dengan harapan boleh buka langkah

hantu yang kacau dia dengan ayah dia tu hantu keris lah hantu kan suka kawan dengan amalan khurafat contoh asap keris, buang ancak dan macam2 lagi.


hantu ni akan jadi saka ganggu keturunan paria bugis ni. orang dulu boleh tebang hutan, boleh travel antara negara , boleh terbang semua bantuan jin. hantu raya jaga kebun, hantu harimau boleh terbang, hantu raya boleh serupai tuan punya kebun.

kita sebagai manusia modern jauhilah amalan syirik.
Reply

Use magic Report

Post time 11-10-2019 02:20 AM | Show all posts
memandai je cakap hantu gemuk, jahat gila fitnah hantu. entah2 ahli keluarga dia baru pakai filter kat muka bercahaya sibuk fitnah hantu

first time dengar hantu gemuk berisi kasihan hantu kena fitnah gemuk.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 11-10-2019 02:21 AM From the mobile phone | Show all posts
Moderator @babysha Tolong ambil tindakan pada rasukan Hantu vokuro ini.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 11-10-2019 02:23 AM From the mobile phone | Show all posts
CiliPadiSedap replied at 11-10-2019 02:20 AM
memandai je cakap hantu gemuk, jahat gila fitnah hantu. entah2 ahli keluarga dia baru pakai filter k ...

Aku cerita apa YG aku nampak....benda tu memang gempal.
Reply

Use magic Report

Post time 11-10-2019 02:25 AM | Show all posts
rumah kayu kan? pergi cari tiang seri rumah, cuba paku , kalau paku jatuh, cari ustaz buang wafak atau botol kat atas tiang seri rumah.  benda tu tak nampak suruh ustaz buang atau orang yang boleh ubat.

biasa jenis2 cm malaysia.doom amalan dia pacak azimat, wafak, botol kaca kecil dekat tiang seri . tujuan jaga rumah. tak bagi makan tuan asal dia dah mati tu benda tu menjelma cari tuan baru.

ada rumah kayu developer hantar jvc, hantar jentolak pun tak roboh sebab ada jin masih menetap kt situ. biasa tiang seri ada pasang ni dia xkan makan anai2, bila di paku, paku jatuh, bila pasang wiring, wiring terbakar. ada jin memang di tempatkan di bahagian atas tiang.

rumah lama2 kayu kalau malam bunyi tapak kaki tu biasanya jin kt tiang seri.bunyi macam papan di pijak kriuk kriuk.



Reply

Use magic Report

Post time 11-10-2019 02:32 AM | Show all posts
Malaysia.Doom replied at 11-10-2019 02:23 AM
Aku cerita apa YG aku nampak....benda tu memang gempal.

nenek kau gempal x? rumah tu asal siapa punya? belah nenek? kalau yang buat asal rumah masih hidup tanya ada simpan wafak x? atau bela2 apa2 penjaga? kalau ada minta dia buang.

ustaz ajar baca ayat yasin 1-9 je dengan beberapa amalan ayat alquran untuk jaga rumah.. orang dulu2 banyak pakai wafak , botol kaca, dan belaan ni jatuh syirik.

rumah kaka sewa dulu kena sakat lagi teruk tengah malam bau satay, dengar bunyi kenduri, dia main kt dapur. yes benda tu punca dari tiang seri. rumah asal rumah kayu, extend belakang rumah batu. bila duduk rumah belakang rumah depan mati. benda tu cm mengaruk lah. jadi pergi cari kt belakang. tukang ubat xberani buang benda tu sebab dari indon. dia cakap usaha pagar je. lepas 5 bulan baru beransur ok.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 11-10-2019 02:35 AM From the mobile phone | Show all posts
CiliPadiSedap replied at 11-10-2019 02:25 AM
rumah kayu kan? pergi cari tiang seri rumah, cuba paku , kalau paku jatuh, cari ustaz buang wafak at ...

Benda NI takda kaitan dengan tiang seri, rumah pusaka.

Aku just bagi gambaran...time nak pergi bilik air rumah Pusaka tu ja.

Memang Ada cerita lain tapi aku x nak cerita....aku just cerita Macam Mana muka benda tu.

Aku percaya mungkin benda tu menyerupai sahaja.
Reply

Use magic Report

Post time 11-10-2019 02:37 AM | Show all posts
Malaysia.Doom replied at 11-10-2019 02:35 AM
Benda NI takda kaitan dengan tiang seri, rumah pusaka.

Aku just bagi gambaran...time nak pergi  ...

xkan hantu tu nak gemukkan badan dia sebab nak serupai nenek kau? mesti ada benda kau xngaku cerita kt sini ni mesti kau orang lupa asap keris malam jumaat kan.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 11-10-2019 02:39 AM From the mobile phone | Show all posts
Aku dulu Tak percaya Hantu muncul depan muka time Tido...aku cakap merepek...cerita je tu, semua orang boleh buat

Rupanya aku hadapi sendiri....kalau aku nampak scene camtu dlm movie memang aku Diamkan je..Malas nak review

Dulu aku cakap merepek org kena tindih bagai tu...sekarang aku lebih pada no comment utk cerita Macam tu.

Sapa2 boleh kena benda camni.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 11-10-2019 02:42 AM From the mobile phone | Show all posts
CiliPadiSedap replied at 11-10-2019 02:37 AM
xkan hantu tu nak gemukkan badan dia sebab nak serupai nenek kau? mesti ada benda kau xngaku ...

Merepek....no Kan Kan Kan Kat sini.

Aku Tak percaya Hantu makan asap sampai gemuk Macam YG ko percaya...
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 11-10-2019 02:48 AM From the mobile phone | Show all posts
CiliPadiSedap replied at 11-10-2019 02:37 AM
xkan hantu tu nak gemukkan badan dia sebab nak serupai nenek kau? mesti ada benda kau xngaku ...

Kau ingat semua Hantu slim dan adorable ke????

Kalau Hantu slim pinggang ramping kau minta la Hantu tu pill pelangsing.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 11-10-2019 02:54 AM From the mobile phone | Show all posts
Gambar NI memang tepat....

Tapi rambut Nye kalau tukar Putih lebih tepat.
Hantu_Kak_Limah_20180813.jpg
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.101228s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list