Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
12Next
Return to list New
1524
View
30
Reply

[Jenayah] Berita biasa negeri Terengganu(update post #10)

[Copy link]

Author: Boomibulat    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Author
Post time 10-10-2019 04:28 PM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
Edited by Boomibulat at 10-10-2019 05:46 PM

'Jijiknya kamu...'

Screenshot_20191010-162526_1.png

MyMetroMutakhir
Norizuan Shamsuddin
norizuan@hmetro.com.my


LELAKI dihadapkan di Mahkamah Sesyen Kuala Terengganu, hari ini atas empat pertuduhan merogol, persetubuhan luar tabii dan amang seksual terhadap dua kanak-kanak.

Tertuduh yang berusia 44 tahun dituduh atas tiga pertuduhan terhadap seorang kanak-kanak perempuan berusia tujuh tahun.

Bagi pertuduhan pertama, tertuduh didakwa merogol kanak-kanak perempuan terbabit di kediaman di Lorong Kenanga, Batu Buruk, antara 8.30 hingga 10 malam, pada tahun lalu.

Berikutan itu, tertuduh didakwa melakukan kesalahan boleh dihukum mengikut Seksyen 376(2) Kanun Keseksaan yang memperuntukkan tidak kurang daripada 10 tahun dan tidak lebih daripada 30 tahun serta sebatan jika sabit kesalahan.

Bagi pertuduhan kedua tertuduh didakwa melakukan persetubuhan bertentangan dengan aturan tabii tanpa kerelaan terhadap kanak-kanak sama bertempat di sebuah kediaman Taman Sri Intan, Jalan Sultan Omar, Kuala Terengganu antara 8.30 hingga 10 malam, pada tahun lalu.

Bagi pertuduhan itu, dia didakwa melakukan kesalahan boleh dihukum mengikut Seksyen 377C Kanun Keseksaan yang memperuntukkan penjara tidak kurang lima tahun dan tidak lebih 20 tahun serta sebatan jika sabit kesalahan.

Manakala bagi pertuduhan ketiga, tertuduh didakwa melakukan amang seksual terhadap kanak-kanak sama di sebuah kediaman di Lorong Kenanga, Batu Buruk, antara 8.30 hingga 10.30 malam pada 6 Februari lalu.

Berikutan itu, tertuduh didakwa melakukan kesalahan boleh dihukum mengikut Seksyen 14(b) Akta Kesalahan-kesalahan Seksual terhadap kanak-kanak 2017 yang memperuntukkan hukuman penjara sehingga 20 tahun dan sebatan jika sabit kesalahan.

Tertuduh mengaku tidak bersalah terhadap pertuduhan pertama dan kedua, namun mengaku bersalah bagi pertuduhan ketiga.

Sementara itu, bagi pertuduhan berasinga tertuduh turut didakwa melakukan persetubuhan bertentangan dengan tabii terhadap kanak-kanak lelaki lima tahun di sebuah kediaman di Lorong Kenanga, Batu Buruk, sekitar 8.30 hingga 10.30 malam, 6 Februari lalu.

Bagi pertuduhan itu, tertuduh didakwa melakukan kesalahan yang boleh dihukum mengikut Seksyen 377C Kanun Keseksaan.

Bagaimanapun, tertuduh mengaku tidak bersalah dan mohon dibicarakan.

Pendakwaan dikendalikan Timbalan Pendakwaraya Wan Mohd Izzat Wan Abdullah di hadapan Hakim Nooriah Osman, manakala tertuduh tidak diwakili peguam.

Mahkamah menetapkan sebutan semula bagi empat kes terbabit pada 15 Oktober ini dan tertuduh tidak diberikan jaminan.

Artikel ini disiarkan pada : Khamis, 10 Oktober 2019 @ 4:09
Reply

Use magic Report

Post time 10-10-2019 04:31 PM | Show all posts
Mak Aih.. Balik2 dari tempat ni?
Bukan nak kutuk tapi apa kat situ tempat pembiakan pedo ke?
Reply

Use magic Report

Post time 10-10-2019 04:35 PM From the mobile phone | Show all posts
halahai ..... gile laaaa.... rosak.masa depan budak2 tu
Reply

Use magic Report

Post time 10-10-2019 04:40 PM From the mobile phone | Show all posts
Celaka sungguh balik2 orang Ganu...
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 10-10-2019 04:43 PM From the mobile phone | Show all posts
vasepecah replied at 10-10-2019 04:35 PM
halahai ..... gile laaaa.... rosak.masa depan budak2 tu

Tp hairan jgk..kes rogol tunang blh kene penjara spai 70 thn..yg ni maksimum 30 thn je..padahal 2 org mangsa dia.
Reply

Use magic Report

Post time 10-10-2019 04:51 PM From the mobile phone | Show all posts
Tolong jangan keluarkan dari penjara.
Reply

Use magic Report

Post time 10-10-2019 05:21 PM | Show all posts


tanya sikit, kenapa pas menang, macam jadi banyak pedo, apa kaitan ?
Reply

Use magic Report

Post time 10-10-2019 05:24 PM | Show all posts
Boomibulat replied at 10-10-2019 04:43 PM
Tp hairan jgk..kes rogol tunang blh kene penjara spai 70 thn..yg ni maksimum 30 thn je..padahal 2  ...

kalau x silap, kes gogol tunang tu bila jatuh hukum dia kena 40 tahun je. 70 tahun tu perkiraan masa pendakwaan, based on berapa pertuduhan yg dia kena. hukuman sama mcm kes ni jgk, min. 10 maks. 30. contoh kalau 3 pertuduhan, tiga2 dapat maksimum total jadi 90tahun, tapi hakim boleh decide hukuman jalan serentak so itu yg reduce tempoh sebenar si mangkuk tu meringkuk dlm penjara. mungkin ada lawyer kt sini boleh perjelaskan lagi
Reply

Use magic Report

Post time 10-10-2019 05:34 PM From the mobile phone | Show all posts
Macam macam kes jijik ganu ni.. Byk mat pit pun ye.. Tak ganu, jiran kelate
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 10-10-2019 05:45 PM From the mobile phone | Show all posts
KUALA TERENGGANU:
Seorang lelaki dihadapkan ke Mahkamah Sesyen Kuala Terengganu atas empat pertuduhan melakukan kesalahan seksual terhadap dua beradik.

Tertuduh, Muhammad Firdaus Wong Abdullah, 44, berdepan satu pertuduhan merogol, dua pertuduhan meliwat dan satu pertuduhan melakukan kesalahan amang seksual fizikal terhadap dua beradik itu.

Mengikut pertuduhan pertama, tertuduh didakwa di bawah seksyen 376(2)(e) Kanun Keseksaan kerana merogol mangsa berusia tujuh tahun.

Kesalahan itu dilakukan antara jam 8.30 malam hingga 10 malam di sebuah rumah di Batu Burok, Kuala Terengganu pada tahun lalu.

Manakala bagi pertuduhan kedua, tertuduh didakwa mengikut seksyen 377C Kanun Keseksaan kerana melakukan persetubuhan yang bertentangan dengan aturan tabii tanpa kerelaan mangsa.

Tertuduh juga didakwa melakukan kesalahan amang seksual fizikal terhadap mangsa sama di sebuah rumah di bandaraya ini, antara jam 8.30 malam hingga 10.30 malam, pada 6 febuari lalu.

Bagi kesalahan itu tertuduh didakwa mengikut seksyen 14(b) Akta Kesalahan-Kesalahan Seksual Terhadap Kanak-Kanak 2017 .

Selain itu tertuduh juga didakwa mengikut seksyen 377c Kanun Keseksaan kerana meliwat adik lelaki mangsa berusia lima tahun di sebuah rumah di bandaraya ini, antara jam 8.30 malam hingga 10.30 malam, pada 6 Febuari lalu.

Bagaimanapun tertuduh hanya  membuat pengakuan salah bagi pertuduhan melakukan kesalahan amang seksual fizikal manakala dia memohon untuk dibicarakan bagi tiga lagi pertuduhan.
Reply

Use magic Report

Post time 10-10-2019 05:45 PM From the mobile phone | Show all posts
MASIH PERCAYA PEDO BOLEH BERUBAH JIKA DIBERI PELUANG?!
Reply

Use magic Report

Post time 10-10-2019 05:49 PM | Show all posts
Jenis yang harus dikembirikan je
Reply

Use magic Report

Post time 10-10-2019 05:50 PM From the mobile phone | Show all posts
O cina ropernyer. Mana pic muka dia, mana pic tak pakai baju dia? Tempek dengan segera! Bedahhh arahhhkannn!!!!
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 10-10-2019 05:53 PM From the mobile phone | Show all posts
Bedah.Cun replied at 10-10-2019 05:50 PM
O cina ropernyer. Mana pic muka dia, mana pic tak pakai baju dia? Tempek dengan segera! Bedahhh arah ...

Akan segera ditempek klu dpt gmbr nti..kak bedah pakai imaginasi dulu okeh...hmpppphst
Reply

Use magic Report

Post time 10-10-2019 06:02 PM From the mobile phone | Show all posts
Boomibulat replied at 9-10-2019 09:53 PM
Akan segera ditempek klu dpt gmbr nti..kak bedah pakai imaginasi dulu okeh...hmpppphst

Hemphhh humphhh hamphhh cwnggini, yangs. Achhhs
Reply

Use magic Report

Post time 10-10-2019 06:10 PM From the mobile phone | Show all posts
Memang chelaka... Tayang la muka wei.. Sebat sampai mati pucuk la.. Walaupun pemimpin kuat agama, tapi rakyat memang teruk.. Macam tak sampai dakwah kat rakyat. Ni baru tadbir negeri, kalau negara macam mana... Sebab tu Allah tak bagi kuasa lagi.
Reply

Use magic Report

Post time 10-10-2019 07:04 PM From the mobile phone | Show all posts
Kerak jelah konek tu
Adopung wat nyusoh jah
Reply

Use magic Report

Post time 10-10-2019 08:28 PM From the mobile phone | Show all posts
Benxi aku org mcmni
Reply

Use magic Report

Post time 10-10-2019 08:41 PM From the mobile phone | Show all posts
Negeri yg tegakkan syiar isle ler yg slalu jd gini. Ganu darul pedo incest rogol liwat.
Reply

Use magic Report

Post time 10-10-2019 09:35 PM From the mobile phone | Show all posts
Amang seksual tu apa
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.090730s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list