Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
12
Return to list New
2676
View
34
Reply

[Tempatan] Kematian husnul khatimah

[Copy link]

Author: Boomibulat       Show all posts   Read mode

Post time 10-10-2019 08:26 PM From the mobile phone | Show all posts
Innalillahiwainnailaihirojiun
Reply

Use magic Report

Post time 10-10-2019 09:27 PM From the mobile phone | Show all posts
famri7 replied at 10-10-2019 06:20 PM
Hello sis..kenapa nk cemburui orang mati??? Ummah tingtong ke apa orang mati gigih berjujuran nk vem ...

Mati itu pasti sistur..
Reply

Use magic Report

Post time 10-10-2019 09:53 PM From the mobile phone | Show all posts
famri7 replied at 10-10-2019 06:20 PM
Hello sis..kenapa nk cemburui orang mati??? Ummah tingtong ke apa orang mati gigih berjujuran nk vem ...

Assalammu'alaikum n selamat sejahtera.

Mati dlm kebaikan mestilah dicemburui.  Cemburu di sini bermksud envy.  Kita pun nk mati dlm keadaan baik mcm tu.  Kalau dpt mati kat Mekah atau Madinah dlm keadaan tgh solat, lebih2 lg tgh sujud, ya Allah, nikmat besar sgt tu.  

So sesiapa yg cemburu di sini, sama2lah kita amalkan doa yg Nabi s.a.w ajarkan iaitu meminta kpd Allah agar kita dimatikan dlm husnul khotimah.  

Semoga Allah ampunkan dosa2 beliau.  Semoga ahli keluarga beliau sabar dgn kehilangan ahli keluarga tersyg.  

Semoga hati kita tetap dgn agama Allah.  Sama2 kita berdoa utk kwn2 dlm ni dan utk diri kita sendiri.
Reply

Use magic Report

Post time 10-10-2019 09:57 PM From the mobile phone | Show all posts
Semoga kita semua mati dalam keadaan yang baik
Reply

Use magic Report

Post time 10-10-2019 10:50 PM From the mobile phone | Show all posts
Innalillahiwainnailaihirojiun... semoga arwah ditempatkan di kalangan orang beriman...
Reply

Use magic Report

Post time 10-10-2019 10:50 PM From the mobile phone | Show all posts
Subhanallah..
Semoga arwah tenang bersemadi dalam rahmah Rabbul Izzah..
Aamiin
Reply

Use magic Report

Post time 10-10-2019 11:19 PM From the mobile phone | Show all posts
Salam takziah
Innalilah
Reply

Use magic Report

Post time 11-10-2019 05:19 AM From the mobile phone | Show all posts
Innalillahiwainnailaihirrojiun..mulianya dia dipanggil Allah dengan cara yang sedemikian..
Reply

Use magic Report

Post time 11-10-2019 08:52 AM From the mobile phone | Show all posts
Masyaallah..takziah
Reply

Use magic Report

Post time 11-10-2019 11:41 AM | Show all posts
Allahu. Sama-samalah kita berdoa agar diri kita kurnia kematian sebegini.

Kategori khusnul khatimah (dalam satu kuliah disampaikan oleh Arwah Ustaz Abu Hassan Din)
  • Mati tak menyusahkan orang
  • Mati dengan jasad yang sempurna
  • Mati ditempat yang baik C Makkah, masjid
  • Mati sedang buat benda baik
  • Mati pada saat dan ketika yang baik
  • Mati hari yang baik C Jumaat (jika mati malam/hari jumaat & dikebumi hari jumaat = tak disoal mungkar nakir, lepas siksa kubur)
  • Mati boleh sebut nama Allah C Rasulullah SAW suruh kita tolong bantu orangnak mati untuk ucap Lailahaillallah

Reply

Use magic Report

Post time 11-10-2019 11:51 AM | Show all posts
Innalillahiwainnailaihirojiun
Reply

Use magic Report

Post time 11-10-2019 11:52 AM | Show all posts
Ayuh, kuat.
Reply

Use magic Report

Post time 11-10-2019 11:57 AM | Show all posts
orang yg baik, Allah jemput dlm keadaan yg baik innalilahiwainnailaihirojiun
Reply

Use magic Report

Post time 11-10-2019 04:00 PM From the mobile phone | Show all posts
Takziah pada keluarga arwah...dijemput di rumah Allah ketika sedang mngerjakan solat..
Reply

Use magic Report

Post time 11-10-2019 04:28 PM | Show all posts
cemburu dgn cara kematian allahyarham
al-fatihah
Reply

Use magic Report

12
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.078615s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list