Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
4821
View
75
Reply

Mohon netizen explain apa benda ini?

[Copy link]

Author: Crazycat       Show all posts   Read mode

Post time 30-9-2019 11:34 AM | Show all posts
kdg2 ada musuh dlm selimut..
dan kena ingt..kdg2 salah hntr pun ada jgk..
kena sentiasa berhati2..
Reply

Use magic Report

Post time 30-9-2019 11:43 AM From the mobile phone | Show all posts
Tgk pon seram...harap xjadi benda yg bkn2
Reply

Use magic Report

Post time 30-9-2019 11:46 AM | Show all posts
ada rambut tu..
take care..cuba cara rawatan islam...
Reply

Use magic Report

Post time 30-9-2019 12:06 PM From the mobile phone | Show all posts
Seramnya nengok. Ada lagi ye zaman skrg org buat mcm ni. Jahat betul.
Reply

Use magic Report

Post time 30-9-2019 12:54 PM From the mobile phone | Show all posts
Ntah dulu pun aku jumpa benda aneh. Tapi aku tabur je garam. Pastu angkat buang.

Sebab masa kecik ada lah somebody letak something dalam pokok bunga. Bila tabur garam pokok lain ok except this one pokok. Ada kemenyan kat situ.

So aku tabur jelah garam. Anyway kalau Allah tak berkehendak benda takkan jadi. So have faith.
Reply

Use magic Report

Post time 30-9-2019 01:05 PM | Show all posts
noor2 replied at 30-9-2019 11:10 AM
Tt baca Yasin bersama satu jag air....sudah abis baca..siram atas benda tu...baca ayat qursi dan 4 Q ...

benda2 macam ni jgn duk buh atas Al-Quran.
kita tak pasti apa mender. kot najis..

Reply

Use magic Report

Post time 30-9-2019 01:10 PM | Show all posts
aku dulu perawat tu gali depan umah jumpa botol kecil..
dalam ada paku karat..
1 jek aku tak pasti betul ker tak, kot silap tengok..
dalam botol tu selain paku karat ada sekali JARI manusia
Reply

Use magic Report

Post time 30-9-2019 01:22 PM From the mobile phone | Show all posts
Tt stay dengan family ke? Kalau ye Macam pelik jugak dia nak kene kan TT macam tau bilik TT yg mana.. hope semua ok untuk TT
Reply

Use magic Report

Post time 30-9-2019 02:19 PM From the mobile phone | Show all posts
Apalah kebaikan yang TT dan keluarga dah buat sampai Allah SWT mematahkan cubaan orang yang dengki dengan serta merta, semoga di kekalkan kebaikan tu ya, biar jadi rahsia TT dan Allah SWT sahaja,

Benda sihir ni ada 2 TT satu dia nak hantar ke tempat yang tuan dia arahkan ( suspek akan tanam barang atas arahan bomoh berdekatan rumah orang yang dia nak tiaw ) dan satu lagi ia gagal ditanam menyebabkan ia melencong atau sesat ke tempat lain atas asbab satu pun tak tahu,

Biasanya akan ditanam jarang sangat dibuang begini sebab senang jumpa, kecuali waktu ditanam tak terlalu dalam jadi anjing atau kucing terkorek ka, sebab dorangkan nak berak korek tanah, tapi kes ni jarang berlaku tapi ada,

Kalau bab nak buang, TT baca ayat kursi dan bakar sahaja, kalau takut sila panggil ustaz untuk buang, semoga yang baik2 sahaja untuk TT dan keluarga TT, jangan lupa amalkan ayat kursi ya TT dan banyakkan berdoa, sesungguhnya doa itu menolak bala sebelum bala sampai pada manusia,

Sebab itu dikatakan doa seorang mukmin adalah senjata paling ampuh, bila dah kata ampuh, bukan biasa2 lah jawabnya,

Good luck
Reply

Use magic Report

Post time 30-9-2019 02:27 PM | Show all posts
palmolive replied at 30-9-2019 01:10 PM
aku dulu perawat tu gali depan umah jumpa botol kecil..
dalam ada paku karat..
1 jek aku tak pasti ...

ala...scary sgt ni ada jari2 bagai...huhuhu

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 30-9-2019 02:28 PM | Show all posts
MenteriWanita replied at 30-9-2019 02:19 PM
Apalah kebaikan yang TT dan keluarga dah buat sampai Allah SWT mematahkan cubaan orang yang dengki d ...

thank you sis. mudah2an sampai sini saja cubaan orang tu, siapa-siapa la yang mencuba tu. dah panggil orang kampung tolong tengokkan. ada apa-apa lagi saya update.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 30-9-2019 02:34 PM | Show all posts
ninnamina replied at 30-9-2019 01:22 PM
Tt stay dengan family ke? Kalau ye Macam pelik jugak dia nak kene kan TT macam tau bilik TT yg mana. ...

ya saya tinggal dengan keluarga.. rasa mustahil juga ahli keluarga yang buat.. ada sorang pekerja tinggal di kawasan luar rumah. dia tak selalu masuk rumah juga.
Reply

Use magic Report

Post time 30-9-2019 02:37 PM From the mobile phone | Show all posts
Seram hoi. Ati2 tt mmg obvious sgt ade la tu yg nk kenakan chuols siap ade rmbut n paku sgala. Brg2 gini biasenye mmg utk sihir.Dlu ms meols berniaga pepagi buta ade mber kol bgtau dpn pintu kedai ade kaca pecah. Lampu kalimantang kaler putih tu dpecahkn n sengaja buh dpn pintu meols. Obvious sgt mmg nk buh situ sbb cantik sgt cara tabur tu xberserak ngam2 dpn pintu meols. N kedai sebelah n dpn xde lak. Tp ms meols bgun pg tu trus sapu n bersihkn mcm biase sbb tkut ade yg cedera tpijak.xtpikir lak org nk buat jht time tu meols naif sgt kot. Ntah sape la buat gitu nk bg kedai meols xlaku agaknye pdhl meols niaga biasa2 je pn xkaye pn stkt niaga gitu
Reply

Use magic Report

Post time 30-9-2019 02:48 PM From the mobile phone | Show all posts
Crazycat replied at 30-9-2019 02:28 PM
thank you sis. mudah2an sampai sini saja cubaan orang tu, siapa-siapa la yang mencuba tu. dah pang ...

Tak perlu tahu siapa orang itu, ini ujian Allah SWT untuk TT dan keluarga jua, bergantunglah hidup kita sepenuhnya pada Dia,

Jangan bergantung dengan manusia nanti jiwa tak tenang, yang ni tuduh orang itu, yang ini tuduh orang ini, tak ada jalan penyelesaian, bukan ada bukti CCTV pun, suka2 hembus ja nama orang, kita mesti tak suka nama kita dituduh jua kan, padahal bukan kita yang buat, oleh sebab kena sendiri solat minta petunjuk Allah SWT,

Allah SWT yang bagi kita nyawa dan Dialah yang berhak ambil nyawa kita, sihir tak ada kuasa apa2, di hari kematian kita, kita kena ingat semuanya dah Allah tentukan sejak kita dalam kandungan 40 hari,

Ada yang mati sebab sihir, kemudian fikir sihir hebat, dia dah jatuh syirik sebab menyekutukan Allah SWT dengan tukang sihir jua, sihir cuma asbab tapi Allah SWT lah yang mencabut nyawa kita, takutlah pada Allah SWT bukan pada sihir mahupun tukang sihir,

Kadang2 Allah SWT uji nak tgk sejauh mana iman kita pada Dia, semoga TT lulus ujian ini, saya yakin TT orang yang baik dan selalu memperbaiki diri untuk jadi muslim yang lebih baik selepas ini, untung lah orang2 yang diuji,

Good luck
Reply

Use magic Report

Post time 30-9-2019 02:49 PM | Show all posts
Ya TT.....paku karat tu memang sgt bahaya...i dulu penah jugak jumpa paku karat dalam rumah.......panjang gila paku tu dan diikat dengan tali kaler merah........ada bertanya dgn org yg arif...katanya benda tu memang bahaya...ada org letak sihir untuk buat benda x baik.......bagi i benci duduk rumah sendiri.....but memang betul........sebelum2 tu memang i rasa x suka dengan rumah sendiri....

Bila balik rumah ja...rasa x seronok...pastu tengok rumah rasa mcm buruk dan usang dan rumah selalu cepat sgt berhabuk dan kotor.....

I doakan supaya TT x akan ditimpa apa apa bahaya yer......dan cepat2 lah usaha untuk atasinya.....Moga Allah permudahkan urusan TT...Aameen....

Comments

hai kaka.. long taim no c u.. cite baru mana?  Post time 30-9-2019 06:02 PM
Reply

Use magic Report

Post time 30-9-2019 03:03 PM From the mobile phone | Show all posts
MenteriWanita replied at 30-9-2019 02:48 PM
Tak perlu tahu siapa orang itu, ini ujian Allah SWT untuk TT dan keluarga jua, bergantunglah hidup ...

Cik menteri....akak makin suka baca semua posting2 informatif cik menteri....bagus sangat posting2 cik menteri yang penuh dengan panduan pada semua pembaca...

Teruskan berposting macam ni...nampak cik menteri seorang yg ilmuan. ...

Ni ikhlas kata2 dari kak. ...
Reply

Use magic Report

Post time 30-9-2019 03:04 PM From the mobile phone | Show all posts
Jaga diri. Harap takde percubaan lain dpd tuan punye bendaalah tu.
Reply

Use magic Report

Post time 30-9-2019 03:07 PM From the mobile phone | Show all posts
palmolive replied at 30-9-2019 01:05 PM
benda2 macam ni jgn duk buh atas Al-Quran.
kita tak pasti apa mender. kot najis..

Ya...akak setuju .....tq teguran.....
Reply

Use magic Report

Post time 30-9-2019 03:08 PM | Show all posts
noor2 replied at 30-9-2019 03:07 PM
Ya...akak setuju .....tq teguran.....

sama2 kak..sama2 beringat
Reply

Use magic Report

Post time 30-9-2019 03:10 PM | Show all posts
kucingitam replied at 30-9-2019 02:27 PM
ala...scary sgt ni ada jari2 bagai...huhuhu

anggap silap tengok dah la
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.078666s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list