Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
1234Next
Return to list New
4851
View
75
Reply

Mohon netizen explain apa benda ini?

[Copy link]

Author: Crazycat       Show all posts   Read mode

Author
Post time 30-9-2019 10:37 AM | Show all posts |Read mode
Pagi ni sebelum pergi kerja, saya terjumpa benda ni di tepi tingkap bilik saya, atas lantai. Bawang putih yang dah hitam, dicucuk pula dengan paku yang berkarat. Bawang itu kemudian di ikat dengan benang putih, dan paku tersebut di ikat dengan benang biru. Saya selalu ke tempat tersebut tapi tak pernah pula jumpa benda tu, baru hari ni saja. Tiada perkara pelik berlaku dalam masa beberapa hari ini kecuali mimpi buruk yang menyebabkan saya bangun tercungap-cungap. Dalam mimpi itu, ada sesuatu ingin masuk ke dalam bilik melalui tingkap yang ditutup, tetapi tidak dapat masuk kerana tingkap tertutup, dia juga cuba masuk melalui cermin saya. Lepas jumpa bawang putih itu, saya buang ke dalam tong sampah dan segera beritahu adik beradik dan mak saya. Semua suruh saya pungut balik dan simpan untuk disiasat apa niatnya. Katanya ada cara yang betul untuk buang benda tu, tak boleh buang dalam tong sampah rumah. Setahu saya, saya tiada musuh. Kami pula tiada orang gaji dalam rumah, setiap orang jaga bilik sendiri. Sebab itu rasa pelik bila jumpa benda macam ni dekat bilik sendiri. Sekarang dah rasa takut nak tidur di bilik tu.
IMG_2203.jpg
Reply

Use magic Report

Post time 30-9-2019 11:00 AM From the mobile phone | Show all posts
Ada rambut tu.. TT ada sentapkan org ka?
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 30-9-2019 11:09 AM | Show all posts
sarah82 replied at 30-9-2019 11:00 AM
Ada rambut tu.. TT ada sentapkan org ka?

Ya ada rambut.. so far saya rasa saya tiada musuh. saya sentiasa cuba buat baik dekat orang, sentiasa senyum. bukan nak cakap saya ni orang yg baik, tapi saya tau saya bukan orang jahat..
Reply

Use magic Report

Post time 30-9-2019 11:10 AM From the mobile phone | Show all posts
Tt baca Yasin bersama satu jag air....sudah abis baca..siram atas benda tu...baca ayat qursi dan 4 Qul tu....dan siram atau hembus atas benda tu...atau letakkan benda tu atas AlQuran. ..


Eiiii geram.pula baca. ..benci kak manusia yang berbomoh2 ni....
Reply

Use magic Report

Post time 30-9-2019 11:15 AM From the mobile phone | Show all posts
Crazycat replied at 30-9-2019 11:09 AM
Ya ada rambut.. so far saya rasa saya tiada musuh. saya sentiasa cuba buat baik dekat orang, senti ...

Ok.. Kalau aku.. Aku senang saja.. Boh dlm cuka.. Aku lepak tgg sapa yg buat tu mai minta balik barang dia antar.. Tapi teknik aku TT x leh guna.. Better pi cari perawat
Reply

Use magic Report

Post time 30-9-2019 11:18 AM From the mobile phone | Show all posts
sarah82 replied at 30-9-2019 11:15 AM
Ok.. Kalau aku.. Aku senang saja.. Boh dlm cuka.. Aku lepak tgg sapa yg buat tu mai minta balik ba ...

Hantu takut cuka ke Sarah? ...
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 30-9-2019 11:20 AM | Show all posts
noor2 replied at 30-9-2019 11:10 AM
Tt baca Yasin bersama satu jag air....sudah abis baca..siram atas benda tu...baca ayat qursi dan 4 Q ...

Ya la.. nanti balik ofis ni saya bacakan. saya marah juga dekat benda tu. suruh dia keluar dari bilik ni, tak payah cari pasal. seram juga..
Reply

Use magic Report

Post time 30-9-2019 11:20 AM | Show all posts
tanya ustaz.
Reply

Use magic Report

Post time 30-9-2019 11:20 AM From the mobile phone | Show all posts
noor2 replied at 30-9-2019 11:18 AM
Hantu takut cuka ke Sarah? ...

Huhuhu.. Cuka dan garam.. Selain lada hitam.. Benda menyakitkan dia..
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 30-9-2019 11:21 AM | Show all posts
sarah82 replied at 30-9-2019 11:15 AM
Ok.. Kalau aku.. Aku senang saja.. Boh dlm cuka.. Aku lepak tgg sapa yg buat tu mai minta balik ba ...

hahhaha boleh tau ke sapa yang hantar?
Reply

Use magic Report

Post time 30-9-2019 11:21 AM From the mobile phone | Show all posts
Crazycat replied at 30-9-2019 11:20 AM
Ya la.. nanti balik ofis ni saya bacakan. saya marah juga dekat benda tu. suruh dia keluar dari bi ...

Kak bukan perawat atau terer bab agama ni...tapi Kak terdetik cara tu lah. ...hehe. .cubalah ...tapi mimpi cik cat tentang benda nak masuk ikut tingkap dan cermin tu seram....
Reply

Use magic Report

Post time 30-9-2019 11:21 AM From the mobile phone | Show all posts
Crazycat replied at 30-9-2019 11:21 AM
hahhaha boleh tau ke sapa yang hantar?

Special case utk kami2 sajork.. Hahahahaaha.. Pi cari perawat la TT..
Reply

Use magic Report

Post time 30-9-2019 11:23 AM From the mobile phone | Show all posts
sarah82 replied at 30-9-2019 11:20 AM
Huhuhu.. Cuka dan garam.. Selain lada hitam.. Benda menyakitkan dia..

Oh...ok ok....tq ilmu .....
Reply

Use magic Report

Post time 30-9-2019 11:25 AM From the mobile phone | Show all posts
noor2 replied at 30-9-2019 11:23 AM
Oh...ok ok....tq ilmu .....

Sy pun belajar dari halimi..
Reply

Use magic Report

Post time 30-9-2019 11:25 AM From the mobile phone | Show all posts
sarah82 replied at 30-9-2019 11:25 AM
Sy pun belajar dari halimi..

Ya...halimi terer juga bab perubatan tradisional ni.....
Reply

Use magic Report

Post time 30-9-2019 11:26 AM | Show all posts
dah dapat tau update balik kat sini ye TT
Reply

Use magic Report

Post time 30-9-2019 11:27 AM From the mobile phone | Show all posts
noor2 replied at 30-9-2019 11:25 AM
Ya...halimi terer juga bab perubatan tradisional ni.....

Tu la.. Kena byk tanya dia.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 30-9-2019 11:28 AM | Show all posts
sarah82 replied at 30-9-2019 11:21 AM
Special case utk kami2 sajork.. Hahahahaaha.. Pi cari perawat la TT..

hahhaha ok
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 30-9-2019 11:30 AM | Show all posts
kucingitam replied at 30-9-2019 11:26 AM
dah dapat tau update balik kat sini ye TT

ok nanti saya share kan update.
Reply

Use magic Report

Post time 30-9-2019 11:31 AM From the mobile phone | Show all posts
Crazycat replied at 30-9-2019 11:28 AM
hahhaha ok

Jgn tangguh.. Ptg ni pi.. Biasanya org berubat mlm Selasa.
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.100972s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list