Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
465
View
9
Reply

ISIS Terdesak Rekrut Lembu Jadi Pengebom Bunuh Diri

[Copy link]

Author: hussaini4675       Show all posts   Read mode

Author
Post time 16-9-2019 08:40 AM | Show all posts |Read mode
Lembu turut digunakan oleh ISIS untuk melancarkan serangan di Iraq. Kredit foto: Mirror



Kumpulan militan ISIS nampaknya semakin terdesak sehingga tergamak menggunakan lembu sebagai pengebom bunuh diri di Iraq.


Memetik laporan Mirror, taktik itu dikesan dalam satu insiden di pusat pemeriksaan tentera di bandar Jalawla yang bersempadan dengan Iran.


Dua ekor lembu yang dipasang dengan bahan letupan dibiarkan merayau-rayau di lokasi berkenaan.


Walau bagaimanapun, beberapa penduduk menyedari tentang bom berkenaan dan bertindak segera memaklumkan kepada anggota-anggota tentera yang berkawal.


Anggota-anggota tentera kemudian melepaskan tembakan dan bom pada dua ekor lembu terbabit seterusnya meletup sehingga mengakibatkan seorang penduduk cedera serta beberapa bangunan rosak.


Salah satu serangan pengebom bunuh diri yang dilancarkan oleh ISIS di Iraq. Kredit foto: Carian Google


Serangan itu dikaitkan dengan saki-baki kumpulan militan ISIS yang masih meneruskan pertempuran di timur Iraq.


Seorang pegawai, Sadiq Hussein memberitahu media bahawa ISIS semakin terdesak untuk melancarkan serangan baharu.


"Ini menunjukkan bahawa mereka sudah tidak lagi berupaya merekrut golongan muda untuk dijadikan pengebom bunuh diri. Sebaliknya, mereka menggunakan lembu," katanya.


ISIS dikatakan tidak lagi mampu merekrut golongan muda untuk dijadikan pengebom bunuh diri. Kredit foto: Carian Google


Insiden itu bukan kali pertama kumpulan militan ISIS menggunakan haiwan untuk melancarkan serangan terhadap musuh mereka kerana sebelum ini, mereka menggunakan anjing yang dipasang dengan bom. - CARI
Reply

Use magic Report

Post time 16-9-2019 11:37 AM | Show all posts
Kesian kat lembu... 😭
Reply

Use magic Report

Post time 16-9-2019 11:52 AM From the mobile phone | Show all posts
wujud lagi isis....ingat kan semua sudah insof
Reply

Use magic Report

Post time 16-9-2019 12:33 PM | Show all posts
lembu punya susu isis dapat nama
Reply

Use magic Report

Post time 16-9-2019 02:36 PM From the mobile phone | Show all posts
Kesian pulak kat lembu, dipergunakan oleh manusia untuk kebinasaan
Reply

Use magic Report

Post time 16-9-2019 02:44 PM | Show all posts
apa lah dosa lembu2 tu...fuki2 yg kesana tuk puaskan nafsu jantan2 isis ni apa citer agaknya.
Reply

Use magic Report

Post time 16-9-2019 05:30 PM From the mobile phone | Show all posts
Askar2 tu pergi tembak lembu tu dah kenapa. Matikan je la bom tu. Sah2 la bom tu meletup.
Reply

Use magic Report

Post time 16-9-2019 07:07 PM From the mobile phone | Show all posts
Gila dah puak2 pengganas.... kejahatan memang sentiasa akan kalah
Reply

Use magic Report

Post time 16-9-2019 08:22 PM From the mobile phone | Show all posts
Semoga lembu tersebut mendapat syahid...
Reply

Use magic Report

Post time 6-10-2019 09:15 PM From the mobile phone | Show all posts
Isis bodoh macam lembu
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.104037s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list