Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
981
View
10
Reply

SERAPAH

[Copy link]

Author: Kurex       Show all posts   Read mode

Author
Post time 13-9-2019 03:48 PM | Show all posts |Read mode
1) Orang lama kata kalau nampak pontianak, baca serapah ni, mesti dia lari..

Pontianak...
Pontianak mati beranak,
Kerat buluh panjang pandak,
Aku rodok kemaluan pontianak.

ps : kenapa nak baca serapah, kan ke bagus kalau baca ayat suci al-Quran..

2) Nak panggil hantu..

Seru angin yang datang hantu,
Seru hantu ku panggil bertemu,
Dari api datang bertalu,
Datanglah hantu, datanglah engkau, aku seru.

ps : jangan cuba, syirik nanti
Reply

Use magic Report

Post time 13-9-2019 04:29 PM From the mobile phone | Show all posts
Kalau nampak hantu, aku rasa tak sempat nak baca serapah2 tu. Silap2 nak angkat kaki pon tak terdaya
Reply

Use magic Report

Post time 13-9-2019 04:41 PM | Show all posts
Nauzubillah..
Jangan lah dijumpakan dengan Hakak. Hakak ni pengecut. Mau Hakak pengsan dulu,
Reply

Use magic Report

Post time 13-9-2019 11:16 PM From the mobile phone | Show all posts
Cik ponti dan cik lang x suka benda tajam terutamanya duri dan semestinya tak suka ikan puyu. Selain tu jin/hantu tak suka bau wangi dan paling depa tak suka adalah minyak zaitun asli.. Kerana minyak zaitun antara minyak 2 minyak yg digunakan disyurga sebagai minyak lilin lbih kurang mcm tu.

Reply

Use magic Report

Post time 14-9-2019 06:55 PM From the mobile phone | Show all posts
sarah82 replied at 13-9-2019 11:16 PM
Cik ponti dan cik lang x suka benda tajam terutamanya duri dan semestinya tak suka ikan puyu. Selain ...

Yang minyak zaitun tu, kita kena amalkan makan hari2 ke macam mana kak?
Reply

Use magic Report

Post time 14-9-2019 08:37 PM From the mobile phone | Show all posts
Gomea replied at 14-9-2019 06:55 PM
Yang minyak zaitun tu, kita kena amalkan makan hari2 ke macam mana kak?

Boh saja kat sendi2 badan atau jadikan minyak lilin kat rumah
Reply

Use magic Report

Post time 14-9-2019 09:21 PM From the mobile phone | Show all posts
sarah82 replied at 14-9-2019 08:37 PM
Boh saja kat sendi2 badan atau jadikan minyak lilin kat rumah

Oo.. Macam tu ke? Nanti bolehlah amalkan. Tq kak sarah
Reply

Use magic Report

Post time 14-9-2019 09:30 PM From the mobile phone | Show all posts
Gomea replied at 14-9-2019 09:21 PM
Oo.. Macam tu ke? Nanti bolehlah amalkan. Tq kak sarah

Kalau org tua yg terlantar.. Elok amalkan sapu badan dgn minyak zaitun.. Sendi akan lembut..
Reply

Use magic Report

Post time 14-9-2019 09:35 PM From the mobile phone | Show all posts
Kalau budak2 bawah 5 tahun boleh ke kak? Sebab ada sedara anak dia sakit terlantar, badan keras je.
Reply

Use magic Report

Post time 14-9-2019 10:43 PM From the mobile phone | Show all posts
Gomea replied at 14-9-2019 09:35 PM
Kalau budak2 bawah 5 tahun boleh ke kak? Sebab ada sedara anak dia sakit terlantar, badan keras je.

Boleh saja.. Lagi satu minyak daun bidara oun Bagus utk lembutkan urat2 badan
Reply

Use magic Report

Post time 15-9-2019 10:20 PM From the mobile phone | Show all posts
Aku dengar pulak orang cakap pontianak ni tiada kemaluan. Ada mitos cakap pompuan kalau jumpa pontianak ni bila tunjuk kemaluan dia akan lari.  
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.082308s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list