Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
5196
View
85
Reply

Betul ke ni pocong?

[Copy link]

Author: orgsepang       Show all posts   Read mode

Post time 13-9-2019 04:38 PM From the mobile phone | Show all posts
Jonesy replied at 13-9-2019 11:45 AM
Entahnye.
Bela pochong nak buat ape gamaknye. Tak penah dengor pochong keghojer mcm Hantu Raya.

Nenek kawan aku bela puntianak. Ni pun suami dia yang bagitau. Dia cucu kesayangan jadi nenek dia nak turunkan kat dia. Setiap kali dia mengandung mesti mimpi perempuan tua ambik anak dia. Esoknya mesti gugur. Aku penah nampak masa dia kene ganggu dulu. Meronta2 sambil mengilai2.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 15-9-2019 09:39 PM From the mobile phone | Show all posts
iwansa replied at 12-9-2019 12:49 PM
kalau betul pn ok la.. sebagai rekod, pocong tak pernah bunuh orang.. manusia lagi jahat

Memang tak dengar pucong bunuh orang tapi kalau dia tiba2 muncul meloncat2 tanpa jejak tanah depan orang sakit jantung mahu tamat riwayat orang tu.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 15-9-2019 09:46 PM From the mobile phone | Show all posts
sarah82 replied at 12-9-2019 01:24 PM
Nampak mcm perempuan pakai telekung

Video yang akak ss ni bukan pucong yang orang2 kampung tu terjumpa tapi mereka kata serupa sebiji begitu. Walaupun betul benda ni ujud, akak tak nak le terjumpa. Takut sangat tu tak le tapi seram tetap ada.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 15-9-2019 09:47 PM From the mobile phone | Show all posts
buragazz replied at 12-9-2019 01:43 PM
Kepunyaan bermaksud ada yang bela la.. tapi bela pocong buat apa biasa orang bela hantu raya, toyol. ...

Katanya pendinding.
Reply

Use magic Report

Post time 15-9-2019 09:49 PM From the mobile phone | Show all posts
orgsepang replied at 15-9-2019 09:46 PM
Video yang akak ss ni bukan pucong yang orang2 kampung tu terjumpa tapi mereka kata serupa sebiji  ...

Sy pun.. X nak jumpa benda2 ni.. Takutt
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 15-9-2019 09:50 PM From the mobile phone | Show all posts
shernazz replied at 12-9-2019 01:26 PM
Melantun lantun
Takut nya iols kalauntengok memalam
Sebab iols penah mimpi nampak puchong mai kat  ...

Akak pula pernah mimpi hal pucong dibincangkan melalui hp pada masa hp tak ujud apalagi whatsapp group. Sebab tu akak tertarik nak tanya dalam forum ni, betul ke ujud benda ni.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 15-9-2019 09:54 PM From the mobile phone | Show all posts
zulka replied at 12-9-2019 02:23 PM
base on pengalaman 2,3 kali perjumpaan aku dgn pocong memang sama......wallahualam

Begitu juga cerita orang2 yang mengaku terjumpa pucong. Antaranya yang konon berani macam samseng boleh pucat lesi demam bila terserempak dengan pucong tu. Jadi memang pucong wujud?
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 15-9-2019 09:55 PM From the mobile phone | Show all posts
mizruncing replied at 12-9-2019 03:48 PM
sbnrnya btol2 wujud ke pocong ni? or sekadar mitos je?

Itu yang ingin akak pastikan.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 15-9-2019 09:57 PM From the mobile phone | Show all posts
hatikudus replied at 12-9-2019 04:58 PM
Uiii seram klu jumpa mau pengsan
Nampak terapung je tu

Jangankan kita yang penakut, yang gagah berani pun boleh demam bila terjumpa walaupun fizikal pucong yang sebegitu macam tak boleh buat apa pun kan.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 15-9-2019 10:02 PM From the mobile phone | Show all posts
namr replied at 12-9-2019 05:23 PM
Ni betul2 ke cobaan

Ada beberapa orang yang terjumpa. Budak2 muda buat pakatan nak tangkap pucong tu tapi mereka cari tempat lain pucong tu muncul di tempat lain pula. Orang tua kampung tu gelakkan saja tengok budak2 tu ingat tangkap hantu sama macam tangkap lembu.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 15-9-2019 10:05 PM From the mobile phone | Show all posts
Gomea replied at 12-9-2019 05:54 PM
Aku scroll gambar jauh2. Tgk pon pakai hujung mate, takut tetibe setepek ada muka hantu.

Adik2 ak ...

Semoga tak kena pada akak, setakat ini memang hijab akak tertutup. Akak lalu tempat yang orang kata keras jam 2 ke 3 pagi tak pernah jumpa. Jumpa kacang hantu berlonggok tepi simpang adalah.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 15-9-2019 10:07 PM From the mobile phone | Show all posts
bukanomi replied at 13-9-2019 09:53 AM
Apa keperluan indon tu bawak pocong mai mesia. Sbg pneman ke

Katanya untuk pendinding, mungkin maksudnya kalau orang nak aniaya atau polis nak tangkap tak boleh.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 15-9-2019 10:09 PM From the mobile phone | Show all posts
sarah82 replied at 13-9-2019 10:53 AM
Hari ni kan 13 yg jatuhnya Jumaat.. Maybe depa keluar bersuka eia.. Mampos

Bulan terang pula kan. Hik hik...
Reply

Use magic Report

Post time 15-9-2019 10:14 PM From the mobile phone | Show all posts
nuralisa replied at 13-9-2019 03:03 PM
ada org kata pocong sbnrnya bukan lompat2..
dia cuma berdiri tegak dan bergolek ....
ramai yg kat ...

Aku nampak pun jenis bergolek bukan melompat. Awal 90an. BTN kat Bukit Pelindung. Geng facilitators kejar sebab ingatkan student nakal nak takutkan student perempuan. Sampai tepi paya macam terapung atas air sekejap lepas tu hilang. Tu jam la anjing melolong panjang dengan angin sejuk tiup belakang telinga.
Reply

Use magic Report

Post time 15-9-2019 10:15 PM From the mobile phone | Show all posts
orgsepang replied at 15-9-2019 10:09 PM
Bulan terang pula kan. Hik hik...

Hahaha..betul.. Mat saleh takut friday 13th
Reply

Use magic Report

Post time 17-9-2019 05:32 AM From the mobile phone | Show all posts
Salam. Dua benda saya tertanya until now. Kalau dia tengah terlompat lompat, kita hulur kaki, sadung dia, adakah dia akan jatuh berdebap macam gulungan karpet jatuh? Keduanya, adakah dia akan marah/kejar kita bila buat gitu?

Saya bukan buat lawak, saya curious.  Dulu kat campus, blok budak lelaki selalu kena. Ada yg terjaga tengah malam tengok benda ni berdiri tegak dalam bilik.
Reply

Use magic Report

Post time 17-9-2019 07:56 AM | Show all posts

Macam mana la nan dinding sekali ketis terlongkop menyungkor..
Reply

Use magic Report

Post time 17-9-2019 09:06 AM From the mobile phone | Show all posts
Mana ada hantu di alam nyata. Kalau ada dah lama orang buat kawan sembang ngeteh or mintak nombor. Pada aku, cuma dalam minda je.
Tapi jin/setan/iblis memang ada. Ni la kot yg mengusik untuk menyesatkan.
Reply

Use magic Report

Post time 17-9-2019 02:19 PM From the mobile phone | Show all posts
Tp yg ni aku percaya je real pocong. Sbb selalu aku tgk kat youtube channel siboen misterintu mmg real gila. Kunti merah kunti putih pocong semuanya real fuhhh seram
Reply

Use magic Report

Post time 17-9-2019 02:40 PM | Show all posts
Gomea replied at 12-9-2019 05:54 PM
Aku scroll gambar jauh2. Tgk pon pakai hujung mate, takut tetibe setepek ada muka hantu.

Adik2 ak ...

Yess, pocong xde muka, die hitam je muka. Pernah mimpi, mmg rasa real gile, pastu esoknya g tnye org yg terbuka hijab, die ckp yes, pocong xde muka. Terkedu jap.
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.087840s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list