Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
12Next
Return to list New
1117
View
25
Reply

[Tempatan] Nga Kor Ming ingatkan musuh tentang api neraka, laknat tuhan

[Copy link]

Author: EJALTI       Show all posts   Read mode

Author
Post time 11-9-2019 05:08 PM | Show all posts |Read mode
Nga ingatkan musuh tentang api neraka, laknat tuhan

https://www.malaysiakini.com/news/491514

News  |  Diterbitkan Hari ini 3:30 petang  |  Dikemaskini Hari ini 3:30 petang



Dituduh sebagai pemimpin memainkan sentimen perkauman dan memaki bangsa Melayu, Pengerusi DAP Perak, Nga Kor Ming, mempunyai cara sendiri untuk bertindak balas.

Selain membuat aduan polis, Nga juga berkata orang yang memfitnahnya dengan dakwaan tersebut bakal dibakar api neraka serta dilaknat tuhan.

Mereka yang buat dan sebar fitnah bakal (disambar) api neraka dan dilaknati oleh Tuhan," ciapnya di Twitter awal petang ini.
Kenyataan Nga itu dibuat sebagai reaksinya kepada sekeping gambar memaparkan wajahnya dan dikaitkan dengan ceramah PH di Kampung Simee, Ipoh.

Melalui poster tersebut timbalan speaker Dewan Rakyat itu kononnya didakwa mencarut dengan kata-kata "Melayu P*****k".

"Ini adalah sikap rasis pemimpin DAP, mereka telah menanam kebencian yang menyebabkan kaum Cina benci kepada Islam dan Melayu," kata tulisan yan ada pada poster tersebut.

Kata Nga, fitnah dan "dusta" tersebut dilakukan oleh kumpulan "keji". Bagaimanapun anggota parlimen Taiping itu tidak menamakan secara khusus pihak yang dirujuknya itu.

Pada Nov 2017 Pemuda Umno dan Jaringan Melayu Malaysia (JMM) memfailkan laporan polis ke atas Nga kerana didakwa menggunakan kata-kata kesan dan rasis semasa berceramah di Kampung Simee.

Bagaimanapun Nga menafikan dakwaan tersebut. Sebaliknya beliau mendakwa rakaman video yang menunjukkan ucapan dalam ceramah berkenaan disunting.

Nga kemudian membuat laporan balas kepada polis berhubung isu berkenaan.

Sebaran gambar Nga itu muncul selepas pemimpin veteran DAP, Lim Kit Siang, membangkitkan isu penggunaan berita bohong dan ucapan kebencian oleh musuh PH terhadap parti kerajaan.

Rate

2

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 11-9-2019 06:35 PM | Show all posts
surahtul Aula
Reply

Use magic Report

Post time 11-9-2019 06:35 PM | Show all posts
saki baki persekongkolan ustaz Nga dengan PAS masih lagi berbekas di sanubari ustaz Nga
Reply

Use magic Report

Post time 11-9-2019 10:44 PM From the mobile phone | Show all posts
Teruskan menunggang agama Islam.. pas pru15, hang tau la nasib hang..
tak puas menunggang  ekonomi, ngan agama orang pun hang naik sekali.. kurang ajaq..
Reply

Use magic Report

Post time 11-9-2019 11:04 PM | Show all posts
najib888 replied at 11-9-2019 02:44 PM
Teruskan menunggang agama Islam.. pas pru15, hang tau la nasib hang..
tak puas menunggang  ekonomi ...

aku tunggu pairoparia masuk thread ni untuk defend bos dia
Reply

Use magic Report

Post time 11-9-2019 11:39 PM | Show all posts

Dua ahli DAP Perak letak jawatan, tak puas hati kepimpinan Nga
Bernama -
11 September 2019


IPOH C Dua ahli jawatankuasa DAP negeri meletak jawatan berkuatkuasa serta merta berikutan tidak puas hati terhadap kepimpinan Pengerusi DAP Perak, Nga Kor Ming.

Peletakan jawatan Leong Cheok Keng, Timbalan Bendahari DAP Perak, dan Leow Thye Yih sebagai Penolong Setiausaha Organisasi DAP Perak itu dibuat berikutan tindakan Nga untuk membincangkan kedudukan Paul Yong Choo Kiong selaku Exco di peringkat Pakatan Harapan (PH) tanpa merujuk jawatankuasa parti terlebih dahulu.

Leong yang juga peguam bela kepada Yong berkata, pihaknya berpendapat sekiranya jawatan exco berkenaan hendak dibincang pada peringkat PH, ia perlu terlebih dahulu dibincang di peringkat jawatankuasa DAP negeri.

Ini kerana lantikan Yong adalah melalui cadangan jawatankuasa parti, katanya dalam satu sidang media bersama Leow di sini hari ini.

Yong yang juga anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) Tronoh kini bercuti daripada tugasan rasmi sebagai exco bagi memberi fokus kepada kes perbicaraan merogol seorang pembantu rumahnya, Julai lalu.

Leong yang juga ADUN Malim Nawar menegaskan beliau dan Leow selaku ADUN Pokok Assam menegaskan bagaimanapun mereka masih taat dengan Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) DAP.

Keputusan kami ini (letak jawatan) tidak dipengaruhi oleh mana-mana pihak dan ia juga sebagai menyokong Paul, katanya. C Bernama
Reply

Use magic Report

Post time 11-9-2019 11:47 PM From the mobile phone | Show all posts
Mak fark you kan ngkaw jer. Dasar cina hipokrit
Reply

Use magic Report

Post time 12-9-2019 12:13 AM From the mobile phone | Show all posts
Melampau plak apek ni menunggang agama..sikit2 dah le oii
Reply

Use magic Report

Post time 12-9-2019 12:30 AM | Show all posts
Selagi dia ni tak berugama islam beramal etc dia pun masuk neraka juga
Reply

Use magic Report

Post time 12-9-2019 01:50 AM | Show all posts
R2D2 replied at 11-9-2019 11:39 PM
Dua ahli DAP Perak letak jawatan, tak puas hati kepimpinan Nga
Bernama -
11 September 2019

bila dapig bertuhankan wang dan kuasa, maka 2 benda ni la yang akan memecah belahkan mereka..

pop corn mana?
Reply

Use magic Report

Post time 12-9-2019 07:33 AM | Show all posts
wow pencetus ummah DAP, ke? ini satu pertanyaan  ye sebab musykil.

dah mula menggunakan frasa amal makrufff nahi mungkar ni...wow
Reply

Use magic Report

Post time 12-9-2019 09:42 AM | Show all posts
R2D2 replied at 11-9-2019 11:39 PM
Dua ahli DAP Perak letak jawatan, tak puas hati kepimpinan Nga
Bernama -
11 September 2019

Drama cina saja ni....bagi nampak xsebulu namun sehati sejiwa nak jahanamkan Melayu dan Islam.
Reply

Use magic Report

Post time 13-9-2019 08:55 AM | Show all posts
najib888 replied at 11-9-2019 10:44 PM
Teruskan menunggang agama Islam.. pas pru15, hang tau la nasib hang..
tak puas menunggang  ekonomi ...

melayu layu selamanya di tanah malayu....pru15 pun umno / pas kalah....org melayu sudah suka cebok bontot cina...
Reply

Use magic Report

Post time 13-9-2019 09:39 AM | Show all posts
Farkk you Furghhh YOUUUU Nga Ngek Ngok
Reply

Use magic Report

Post time 13-9-2019 09:55 AM From the mobile phone | Show all posts
Perak ada moptee baru ka tu

Reply

Use magic Report

Post time 13-9-2019 10:22 AM | Show all posts
ni je la hasil DAKWAH PAN ke DAPig
Reply

Use magic Report

Post time 14-9-2019 09:12 PM From the mobile phone | Show all posts
Curlast ko pekkkkk bg ceramah
Reply

Use magic Report

Post time 15-9-2019 12:34 PM | Show all posts
Orix replied at 14-9-2019 01:12 PM
Curlast ko pekkkkk bg ceramah

esok dia bg ceramah sal ponen cm ko lak...prrrrrrrrrrrrrrrrfght
Reply

Use magic Report

Post time 15-9-2019 04:54 PM | Show all posts
Haji baNGANG Komeng.......

stakat belajar dr cousin dia Nizar lew tu
Reply

Use magic Report

Post time 15-9-2019 05:10 PM From the mobile phone | Show all posts
Wow cina pn dah pandai jadi penunggang agama

Sadly bukan agama sndiri tp agama org. Lagi hebat
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.087496s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list