Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
3650
View
107
Reply

[Tempatan] Hentikan kempen 'Beli Produk Muslim Dahulu', kata Ketua Menteri Pulau Pinang

[Copy link]

Author: EJALTI       Show all posts   Read mode

Author
Post time 11-9-2019 02:06 PM | Show all posts |Read mode
Hentikan kempen 'Beli Produk Muslim Dahulu' - KM Pulau Pinang

https://www.malaysiakini.com/news/491492

News  |  Diterbitkan Hari ini 1:59 tengahari  |  Dikemaskini Hari ini 1:59 tengahari



Kerajaan negeri Pulau Pinang beranggapan kempen Beli Produk Muslim Dahulu yang yang dilancarkan oleh sebuah pertubuhan bukan kerajaan di negeri itu Ahad lepas sebagai tidak produktif dan meminta agar kempen itu dihentikan.

Ketua Menteri Chow Kon Yeow berkata kerajaan negeri tidak bercadang untuk campur tangan dalam kempen itu yang dianggap tidak baik untuk sistem ekonomi pelbagai bangsa dan kerharmonian masyarakat.

Beliau berkata kempen itu akan menjadi usaha yang sia-sia dan tidak produktif kepada ekonomi dan harus dibatalkan.

"Saya dimaklumkan bahawa kempen itu dibatalkan ... tetapi jika ia masih aktif maka ia harus ditamatkan kerana ia tidak baik untuk ekonomi.

Jika anda bercakap tentang mempromosikan produk bumiputera, tiada siapa yang akan membantahnya tetapi apabila anda bercakap mengenai pemulauan produk bukan Islam maka ia akan membuahkan hasil yang sebaliknya," katanya kepada pemberita selepas merasmikan persidangan In.Tech di George Town.

"Biarkan mereka (penganjur kempen) memberi alasan mengapa ia perlu diteruskan. Kita merasakan bahawa ia tidak perlu kerana seperti yang kita katakan kempen itu tidak baik bagi ekonomi dan keharmonian masyarakat...penganjur kempen harus bertanya kepada diri sendiri mengapa mereka perlu meneruskan kempen sedemikian, "katanya.

Ahad lalu Gerakan Pembela Ummah (Ummah) telah memulakan kempen Beli Produk Muslim Dahulu di Pulau Pinang dengan matlamat untuk menaikkan kuasa beli umat Islam di Pulau Pinang dan pada masa yang sama , membantu komuniti perniagaan Islam di negeri ini.

Timbalan Pengerusi Kebangsaan Ummah Mohd Zai Mustafa berkata Pulau Pinang dipilih kerana negeri ini mempunyai ekosistem perniagaan yang baik dan merupakan salah sebuah bandar terbesar di wilayah utara.

- Bernama

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 11-9-2019 02:08 PM | Show all posts
Lu sapa apekk..


Boooo
Reply

Use magic Report

Post time 11-9-2019 02:09 PM | Show all posts
cina kapir sudah mengelupur
Reply

Use magic Report

Post time 11-9-2019 02:11 PM | Show all posts
cina kat berlambak kat penang tu... apa nk dirisaunya...
Reply

Use magic Report

Post time 11-9-2019 02:13 PM | Show all posts
yg x produktif tu prtumbuhan ekonomi bangsa dia..bkn ekonomi negara..tp x tau la kalau pairoparia yang pnah cite sal pac sbagai bias n conflict boleh offer pndpt lain yg cerdik..sbb pairoparia ni bongok mcm kapir bongok aurora graviti tu
Reply

Use magic Report

Post time 11-9-2019 02:13 PM From the mobile phone | Show all posts
Lagi kuat hangpa royan lagila raykat menggila..so belajar untuk shut up
Reply

Use magic Report

Post time 11-9-2019 02:14 PM From the mobile phone | Show all posts
shut up u..
Reply

Use magic Report

Post time 11-9-2019 02:14 PM From the mobile phone | Show all posts
Bunyi lagi.. Hahahaahahah
Reply

Use magic Report

Post time 11-9-2019 02:16 PM | Show all posts
sarah82 replied at 11-9-2019 06:14 AM
Bunyi lagi.. Hahahaahahah

oink oink kn bunyi dia..ko tunggu pairoparia dtg wat bunyi ape lak
Reply

Use magic Report

Post time 11-9-2019 02:18 PM | Show all posts
kata bangsa lu handal sgt meniaga.. rilek je la
Reply

Use magic Report

Post time 11-9-2019 02:20 PM From the mobile phone | Show all posts
Cable replied at 11-9-2019 02:16 PM
oink oink kn bunyi dia..ko tunggu pairoparia dtg wat bunyi ape lak

Dia x berani meroyan kat ang.. Aku la dia meroyan..
Reply

Use magic Report

Post time 11-9-2019 02:22 PM | Show all posts
sistem ekonomi pelbagai bangsa dan kerharmonian masyarakat.


fuyyyoooo pandai cakap pasal keharmonian
Reply

Use magic Report

Post time 11-9-2019 02:25 PM | Show all posts
ruffboyz replied at 11-9-2019 02:18 PM
kata bangsa lu handal sgt meniaga.. rilek je la

Stok talak habit

Balang talak laku

haiya manyiak takot
Reply

Use magic Report

Post time 11-9-2019 02:28 PM | Show all posts
ingatkan MUFTI yang cakap ...rupanya DAPuck...

tak payah layan aaaa....

continue BUY MUSLIM PRODUCT FIRST
Reply

Use magic Report

Post time 11-9-2019 02:30 PM | Show all posts
sarah82 replied at 11-9-2019 06:20 AM
Dia x berani meroyan kat ang.. Aku la dia meroyan..

pac tu bias n conflict kata paria tu...ape pnye bongok la..nsib baik bongok ni x bjangkit
Reply

Use magic Report

Post time 11-9-2019 02:30 PM From the mobile phone | Show all posts
Taknakkk... Wekkk
Reply

Use magic Report

Post time 11-9-2019 02:31 PM From the mobile phone | Show all posts
duit gua dr poket gua.bukan poket lu.
apa hak lu mau kata berhenti. eh lu faham apa itu civil liberty ?. bodo nya apek dap. padah terlebeh mentedarah babi
Reply

Use magic Report

Post time 11-9-2019 02:34 PM From the mobile phone | Show all posts
sarah82 replied at 11-9-2019 02:20 PM
Dia x berani meroyan kat ang.. Aku la dia meroyan..

aku jgn lupa haha
Reply

Use magic Report

Post time 11-9-2019 02:35 PM From the mobile phone | Show all posts
Cable replied at 11-9-2019 02:30 PM
pac tu bias n conflict kata paria tu...ape pnye bongok la..nsib baik bongok ni x bjangkit

Tlg la jgn berjangkit.. Pening aku tgk
Reply

Use magic Report

Post time 11-9-2019 02:35 PM From the mobile phone | Show all posts
akusukaq replied at 11-9-2019 02:31 PM
duit gua dr poket gua.bukan poket lu.
apa hak lu mau kata berhenti. eh lu faham apa itu civil liber ...

kan... tu la sombong sgt haha
apa cite dong zong ngan khat... lately mcm diam je or aku terlepas cite..

teruskan kacau melayu
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.083503s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list