Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
123Next
Return to list New
1211
View
42
Reply

Wanita Asnaf Mencuri Di Pasaraya

[Copy link]

Author: Burong_Hantuk       Show all posts   Read mode

Author
Post time 11-9-2019 11:25 AM | Show all posts |Read mode
WANITA dipercayai asnaf ditahan kerana mencuri pelbagai barangan termasuk ayam di sebuah pasar raya di Seri Iskandar, semalam.

Wanita berusia 31 tahun yang dikatakan sedang dalam proses perceraian dan mempunyai tiga anak kecil itu diberkas pengawal keselamatan pasar raya terbabit bersama barangan yang dicuri dianggarkan bernilai RM80.

Ketua Polis Daerah Perak Tengah, Superintendan Barudin Wariso berkata, tangkapan awal dilakukan pihak pengawal keselamatan pasar raya sebelum wanita terbabit diserahkan kepada polis.

Barang curi yang ditemui dan dirampas semula adalah satu bungkusan pek isian semula krim mandian, satu bekas serbuk lada hitam, krim muka, dua bungkus ayam BBQ dan satu paket kiub tulang ayam.

Pemeriksaan mendapati wanita terbabit tiada rekod jenayah lampau serta dalam proses perceraian bersama suami yang berusia 35 tahun, katanya ketika dihubungi, hari ini.

Menurutnya, siasatan sudah dijalankan dan tangkapan akan tuduh di Mahkamah Majistret Parit hari ini mengikut Seksyen 380 Kanun Keseksaan.

Difahamkan sudah banyak kali kejadian seumpama ini (kecurian) berlaku di pasar raya berkenaan.

Hari ni pun saya sudah arahkan anggota saya ke rumah wanita terbabit untuk buat lawatan atas dasar kebajikan, katanya.

Reply

Use magic Report

Post time 11-9-2019 11:46 AM | Show all posts

Terdesak Agaknya, Asnaf Dalam Proses Cerai Ditangkap Mencuri Ayam

Seorang wanita yang dikatakan merupakan asnaf ditahan kerana didapati mencuri pelbagai barangan termasuk ayam di sebuah pasar raya di Seri Iskandar semalam.


Harian Metro melaporkan wanita berusia 31 tahun itu sedang dalam proses bercerai dan mempunyai anak kecil ditahan pengawal keselamatan pasar raya itu bersama barangan yang dicuri bernilai kira-kira RM80.


"Barang curi yang ditemui dan dirampas semula adalah satu bungkusan pek isian semula krim mandian, satu bekas serbuk lada hitam, krim muka, dua bungkus ayam BBQ dan satu paket kiub tulang ayam.

Foto: Mstar



Pemeriksaan mendapati wanita terbabit tiada rekod jenayah lampau serta dalam proses perceraian bersama suami yang berusia 35 tahun, kata Ketua Polis Daerah Perak Tengah.


Superintendan Barudin Wariso juga berkata siasatan sudah pun dijalankan dan wanita itu akan dituduh di Mahkamah Majistret Parit hari ini.


Difahamkan sudah banyak kali kejadian seumpama ini (kecurian) berlaku di pasar raya berkenaan.


Hari ni pun saya sudah arahkan anggota saya ke rumah wanita terbabit untuk buat lawatan atas dasar kebajikan," katanya lagi.  - CARI
Reply

Use magic Report

Post time 11-9-2019 11:47 AM | Show all posts
Moga pihak yang berwajib boleh membantu...
Reply

Use magic Report

Post time 11-9-2019 11:54 AM | Show all posts
setau aku...
sekarang ni masjid2 mostly dah buat Gerobok Rezeki..
penyumbang pun ramai...
ada beras minyak bihun sardin sos dll...
kena warwarkan..jgn sampai mencuri sebegini...

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 11-9-2019 12:02 PM From the mobile phone | Show all posts
kalau terdesak utk keperluan hidup tak perlu la.krim muka tu segala.kalau tkde krim muka ko kebuluran ke? iols rasa mcm suka mencuri je
Reply

Use magic Report

Post time 11-9-2019 12:04 PM From the mobile phone | Show all posts
Barang curian dia... Emm.. Untuk ank ke untuk diri sendiri..
Reply

Use magic Report

Post time 11-9-2019 12:10 PM | Show all posts
Bila terdesak nak kan sesuatu mencuri pun mereka sanggup.  Komuniti setempat kenalah main peranan kadang mereka ni tak tahu kat mana nak dapatkan bantuan.
Reply

Use magic Report

Post time 11-9-2019 12:13 PM | Show all posts
xde pulak dia curi susu anak..ke sebelum ni dh penah curi

tapi krim muka xlupa beli.
Reply

Use magic Report

Post time 11-9-2019 12:16 PM | Show all posts
pairoparia klo msok thread ni msti dia ckp ni salah kerajaan bn...bongok ni bila nk jlskn kt kita pac bias n conflict tu cne citer dia
Reply

Use magic Report

Post time 11-9-2019 12:25 PM | Show all posts
matchstick replied at 11-9-2019 12:13 PM
xde pulak dia curi susu anak..ke sebelum ni dh penah curi

tapi krim muka xlupa beli.

sus anak ada lagi..jgn tamak..
krim muka dah abis..mana aku nak letak muka aku
Reply

Use magic Report

Post time 11-9-2019 01:08 PM From the mobile phone | Show all posts
Krim muka mesti jenama yg paling mahal
Reply

Use magic Report

Post time 11-9-2019 01:15 PM | Show all posts

aku dah kata, jangan makan daging
Reply

Use magic Report

Post time 11-9-2019 01:15 PM | Show all posts
Asdan replied at 11-9-2019 05:15 AM
aku dah kata, jangan makan daging

mkn syur pn jd cina bongok cm ko wtpe kn?
Reply

Use magic Report

Post time 11-9-2019 01:15 PM | Show all posts
masjid kena proaktif

duit sumbangan x perlu lah beli aircond banyak ...kipas kecil ada kipas gedabak pun ada....bantu laa orang yg miskin

masjid kat tempat aku pun macam tu....susah beno nak bantu asnaf.... tp kalau bayar ustaz selebriti tak kisah pun
Reply

Use magic Report

Post time 11-9-2019 01:16 PM | Show all posts
singajantan replied at 11-9-2019 05:15 AM
masjid kena proaktif

duit sumbangan x perlu lah beli aircond banyak ...kipas kecil ada kipas geda ...

buat mse ni..x bnyk masjid wat cmtu
Reply

Use magic Report

Post time 11-9-2019 01:18 PM | Show all posts
kesian. terdesak sangat kot. smpi sanggup mencuri tu
Reply

Use magic Report

Post time 11-9-2019 01:26 PM From the mobile phone | Show all posts
Kesian juga. Kalau mencuri sebab nak bagi makan anak2 lagi kesian
Reply

Use magic Report

Post time 11-9-2019 06:08 PM From the mobile phone | Show all posts
Mungkin dia bercadang nak buat sup ayam kot. Tapi dia baru teringat yang dia tak mandi lagi ,tu yg curi krim mandian dgn pencuci muka tu
Reply

Use magic Report

Post time 12-9-2019 11:39 AM From the mobile phone | Show all posts
Antara masjid tak cakna atau penduduk tak pernah ke masjid.
Reply

Use magic Report

Post time 12-9-2019 11:41 AM | Show all posts
aduh kasian...mana badan zakat...banyak duit simpan buat apa???
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.103707s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list