Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
1234Next
Return to list New
3395
View
65
Reply

[Jenayah] Mamat Exists ditahan polis

[Copy link]

Author: safriehalim    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Author
Post time 9-9-2019 03:10 PM From the mobile phone | Show all posts |Read mode

Mamat yang bakal mengadakan konsert reunion bersama anggota asal kumpulan itu pada 28 September ini ditahan oleh polis di Taman Perling, Johor Ahad malam.

Penahanan Mamat, 41, itu difahamkan ada kaitan dengan kesalahan dadah semasa menunggang motosikal bersama seorang rakannya.

Difahamkan, Mamat dilihat dalam keadaan mencurigakan sebelum polis menemui serbuk putih dipercayai syabu seberat seberat kira-kira 0.42g yang disimpan dalam dompetnya.

Mamat dan rakannya itu kemudian dibawa ke Ibu Pejabat Polis Johor Bahru Utara untuk pemeriksaan lanjut.

Hasil ujian air kencing yang dibuat ke atas mereka juga mendapati kedua-dua suspek positif

Menurut Ketua Polis Daerah Johor Bahru Utara, Assistant Kommissioner  Mohd Taib Ahmad mengesahkan penahanan Mamat.

Mamat atau nama sebenarnya, Mohd Ali Kamarudin mencipta fenomena ketika muncul bersama Exists pada awal 1990.

Bersama Exists, Mamat sangat masyhur dengan lagu-lagu seperti Untukmu Ibu, Rahsia Pohon Cemara dan Langkah Seiringan.

Penyanyi ini merupakan antara segelintir artis yang terlibat dalam kancah penyalahgunaan dadah dan sudah beberapa kali ditahan pihak berkuasa.

Dia juga pernah menyertai pertandingan nyanyian Gegar Vaganza musim ketiga terbitan Astro dan mendapat tempat kedua.

Sementara itu, jurucakap Shiraz Projects yang juga penganjur konsert Exists Reunion pula memberitahu, pihaknya akan mengeluarkan kenyataan berhubung isu ini dalam waktu terdekat.
IMG_20190909_150856.jpg
Reply

Use magic Report

Post time 9-9-2019 03:18 PM From the mobile phone | Show all posts
Pulak dah...berkali2 dapat peluang tp mcm tu juga la
Reply

Use magic Report

Post time 9-9-2019 03:22 PM From the mobile phone | Show all posts
sukacactus replied at 9-9-2019 03:18 PM
Pulak dah...berkali2 dapat peluang tp mcm tu juga la

dah kenapa MAMAT ni???
Reply

Use magic Report

Post time 9-9-2019 03:23 PM From the mobile phone | Show all posts
Lor kata dah taubat...
Reply

Use magic Report

Post time 9-9-2019 03:25 PM From the mobile phone | Show all posts
Tegarnya ko mat...
Reply

Use magic Report

Post time 9-9-2019 03:29 PM From the mobile phone | Show all posts
Dah mcm2 kes
Ingatkan dah insaf
Reply

Use magic Report

Post time 9-9-2019 03:35 PM | Show all posts
selagi tak msk pemulihan.selagi tu lah susah
nak ubah..pengaruh kawan pun sama jg.selagi
berkawan dgn kawan yg sm kaki dadah selagi tu
lah tak akan nya berubah..sayang byk peluang dah
bagi kat dia.dia sia2kan peluang yg diberikan utk dia
Reply

Use magic Report

Post time 9-9-2019 03:42 PM From the mobile phone | Show all posts
kaki dadih ni susah nk buang. geng pun itu jugak.. sampai ke tua mcm ni,,syg idup ko mamat...
Reply

Use magic Report

Post time 9-9-2019 03:46 PM From the mobile phone | Show all posts
Senang je taik dadah mcm ni bg je overdose biar dy k.o..dah byk kali ttgkp, byk kali bg peluang x sedar2 diri lg
Reply

Use magic Report

Post time 9-9-2019 03:47 PM From the mobile phone | Show all posts
Skuau replied at 9-9-2019 03:22 PM
dah kenapa MAMAT ni???

Tabiat buruk payah nak tinggal
Reply

Use magic Report

Post time 9-9-2019 03:49 PM From the mobile phone | Show all posts
mane yg husnuzon ckp..knapa nk ungkit kisah silam..dia rapat dgn aku..da brubah..da pk bla..bla..tahik

Bkn nk hina.dia jnis x serik..maaf ye..hakak da lame dia sjak kntoi dadah..
Reply

Use magic Report

Post time 9-9-2019 03:49 PM From the mobile phone | Show all posts
Kalau nak betul2 berubah, kena determine. Kawan2 dalam circle yang sama perlu ditinggalkan. Masuk pusat pemulihan dengan niat betul2 nak buang tabiat ambik dadah ni, demi diri sendiri dan keluarga. Kalau sendiri takmo berubah, takda sapa yang boleh tolong dah
Reply

Use magic Report

Post time 9-9-2019 03:56 PM From the mobile phone | Show all posts
Susah nak berpisah dengan dadah. Sayang seribu kali sayang mamat ni..
Reply

Use magic Report

Post time 9-9-2019 04:18 PM | Show all posts
sampai masuk lubang kubur la baru nk insaf
Reply

Use magic Report

Post time 9-9-2019 04:20 PM From the mobile phone | Show all posts
laa macam mane konsert hujung bulan ni?
Reply

Use magic Report

Post time 9-9-2019 04:25 PM | Show all posts

soo...
nmpk gaya ny kna guguq la konset nnti
mamat oiii
Reply

Use magic Report

Post time 9-9-2019 04:25 PM From the mobile phone | Show all posts
Pink_Purple replied at 9-9-2019 04:18 PM
sampai masuk lubang kubur la baru nk insaf

Iye la takkan nak hisap b4 disoal malaikat dlm kubur lak??mau kena benam 10 petala bumi kalu gitu..
Reply

Use magic Report

Post time 9-9-2019 04:25 PM | Show all posts
mlm td ada mat pet dia punya khayal ganja eja mahkamah jadi makhamah..lps tu dok main mak2 lak....mat pet mat ganja rastafari aurora itu graviti pnye bongok
Reply

Use magic Report

Post time 9-9-2019 04:49 PM From the mobile phone | Show all posts
menjad replied at 9-9-2019 03:23 PM
Lor kata dah taubat...

Percaya sgt lah taubat penagih ni....

Ckp le 100X pun....tak de makna nya
Reply

Use magic Report

Post time 9-9-2019 05:14 PM | Show all posts
chicozinn replied at 9-9-2019 04:25 PM
Iye la takkan nak hisap b4 disoal malaikat dlm kubur lak??mau kena benam 10 petala bumi kalu gitu. ...

mati..masuk kubur...dah xbernyawa..xisap dah le..dia payah nak berubah sebab persekitaran hidup dia mcm tu..

sy minat sangat dengan lagu2 mamat ni..lagu masa suara remaja..
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.096690s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list