Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
12Next
Return to list New
1444
View
37
Reply

[Gambar] Nama yang bagus untuk anak yang baru lahir

[Copy link]

Author: tokchik    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Author
Post time 8-9-2019 10:22 PM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
Ibu bapa digalakkan memberikan nama yang mempunyai pengertian yang baik2 buat anak yang baru dilahirkan.

Asal ada bunyi arab, tok nenek ingat dah cukup bagus
Zanjabil...kurkum....kolanjaan

Kaububuh lh nama tu nek oiii


IMG-20190908-WA0082.jpg
Reply

Use magic Report

Post time 9-9-2019 12:13 AM From the mobile phone | Show all posts
Eloklah sambung ketiga2 nama tu cukup lengkap herba di dapur


Reply

Use magic Report

Post time 9-9-2019 12:14 AM From the mobile phone | Show all posts
X yah translate pun bunyi dah lain macam
Reply

Use magic Report

Post time 9-9-2019 01:00 AM From the mobile phone | Show all posts
zanjabeela boleh panggil nama bella takpun anje   
Reply

Use magic Report

Post time 9-9-2019 01:24 AM | Show all posts
..nsb baik g tanya2 dl..
Reply

Use magic Report

Post time 9-9-2019 02:05 AM From the mobile phone | Show all posts
HAHAHAHAHA lawakkk lawakk
Reply

Use magic Report

Post time 9-9-2019 02:08 AM From the mobile phone | Show all posts
Gabungkan semua dah boleh buat rendang
Reply

Use magic Report

Post time 9-9-2019 06:35 AM From the mobile phone | Show all posts
Betul la tu jadi penyembuh
Reply

Use magic Report

Post time 9-9-2019 10:46 AM From the mobile phone | Show all posts
Ni namanya melayu bodoh. Umat islam.disunatkan letak nama nabi muhammad di depan untuk anak lelaki untuk ambil berkat dan menghormati nabi muhammad. Tak salah ambil nama arab sebab ada maksud2 baik. Tapi kalau dah bodoh atau cuba buat lawak bodoh pasal bahasa arab, gua tak boleh nak kata apa dah. Sebab melayu banyak yang jadi bengong sejak akhir zaman ni.
Reply

Use magic Report

Post time 9-9-2019 10:56 AM | Show all posts
Hahahahah! Kalau kat lelaki letak nama kurkuma memang sedih la.. Besar2 nanti mengunyit pulak..
Reply

Use magic Report

Post time 9-9-2019 11:04 AM From the mobile phone | Show all posts
Hahahaha...  Mana nenek tu dapat perkataan tu semua,

Semuanya rare , jarang diajar kalau kelas2 basic arab.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 9-9-2019 11:26 AM From the mobile phone | Show all posts
minah_selekeh replied at 9-9-2019 10:56 AM
Hahahahah! Kalau kat lelaki letak nama kurkuma memang sedih la.. Besar2 nanti mengunyit pulak..  ...

Kurkuma....dh mcm lauk kurma


Dh besar mengunyit...berkat sempena nama
Reply

Use magic Report

Post time 9-9-2019 11:48 AM From the mobile phone | Show all posts
Mujur dia sempat tanya ustazah
Reply

Use magic Report

Post time 9-9-2019 01:32 PM | Show all posts
hahaha kalau terus g jpn reg kesian sgt kat anak
Reply

Use magic Report

Post time 9-9-2019 02:19 PM From the mobile phone | Show all posts
Lawak lah yg ni!!
Reply

Use magic Report

Post time 9-9-2019 03:00 PM | Show all posts
kalo maknanya bukan kunyit lengkuas halia sekalipon, xleh ku bygkan ada makpak nak letak anak nama kurkuma, apetah lagi kalanjan
Reply

Use magic Report

Post time 9-9-2019 04:24 PM From the mobile phone | Show all posts
adoi kalau budak ni belajar kat arab tengah membeli barang dapur mesti terasa orang panggil dia.

saya nak halia satu.lalu dia tersipu malu
Reply

Use magic Report

Post time 9-9-2019 04:44 PM | Show all posts
jngn ltk nme ishak..nnti da tua jadi forumer bongok
Reply

Use magic Report

Post time 9-9-2019 05:12 PM From the mobile phone | Show all posts
kelako kalau nama tu,
Reply

Use magic Report

Post time 9-9-2019 05:20 PM From the mobile phone | Show all posts
Catpaw replied at 9-9-2019 01:00 AM
zanjabeela boleh panggil nama bella takpun anje

nak advance leh panggil ganja
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.105358s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list