Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
1420
View
9
Reply

Makhluk Melintas Merentasi Cahaya Bulan

[Copy link]

Author: pakwetizzaqyah       Show all posts   Read mode

Author
Post time 6-9-2019 02:58 PM | Show all posts |Read mode
Assalamualaikum. Nak tanya pada sesiapa yang boleh berkongsi maklumat.

Saya teringat baru-baru ini dan tergerak hati nak kongsikan kisah ini di board forum ini.

Pada 2001, semasa saya darjah 5, umur 11 tahun saya sangat minat dengan bidang astronomi, dan suka melihat bulan di langit ketika waktu malam. Pada suatu hari semasa senja sebelum azan maghrib, saya melihat ke langit menikmati keindahan bulan purnama yang sudah mula bercahaya terang di langit senja ciptaan Allah S.W.T dan tiba2 saya terlihat satu kelibat berwarna hitam terbang merentasi bulan purnama bercahaya itu dengan kelajuan yang perlahan, pada ketinggian melebihi ketinggian awan. Saya mula-mula ingatkan mungkin kapal terbang mahupun burung, tetapi saya amati betul2, seolah2 kelibat tersebut tidak bersayap dan tidak berlampu, saya tidak yakin itu UFO, kerana bentuk kelibat tersebut seolah-olah seperti seorang watak superhero nightman kerana saya nampak seperti cape yang bertiupan angin dan bentuk kelibat itu pula semasa terbang ialah mencondong atau tegak. Maklumlah pada 2001 Nightman sedang ditayangkan di TV3.

Mungkin ada yang beranggapan saya saja buat thread ni nak prank atau nak main2, tetapi saya cuma menceritakan apa yang saya pernah nampak. Mungkinkah saya ternampak salah seorang wali Allah yang sedang terbang dengan izin kekuasaan-Nya? haha.

Harap, mungkin ada sapa2 boleh tolong kongsikan kalau ada pengalaman yang sama.
Reply

Use magic Report

Post time 8-9-2019 08:05 PM From the mobile phone | Show all posts
Ahli sihir kot naik penyapu
Reply

Use magic Report

Post time 11-9-2019 04:28 PM | Show all posts
Budak umur 11 tahun memang kuat berimaginasi.....
Reply

Use magic Report

Post time 11-9-2019 08:29 PM | Show all posts
mcm supermankah?
Reply

Use magic Report

Post time 11-9-2019 09:39 PM From the mobile phone | Show all posts
Bentuk kotak kah? Tu tanglung besar waktu perayaan cina. Aku pon mcm kena gak dulu. Kat langit tu mcm besar lori. Tapi ketinggian mcm bangunan tingkat 20 plus plus
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 25-9-2019 09:00 PM | Show all posts
wikedsaikel replied at 11-9-2019 09:39 PM
Bentuk kotak kah? Tu tanglung besar waktu perayaan cina. Aku pon mcm kena gak dulu. Kat langit tu mc ...

macam ada cape bertiupan
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 25-9-2019 09:01 PM | Show all posts
wikedsaikel replied at 11-9-2019 09:39 PM
Bentuk kotak kah? Tu tanglung besar waktu perayaan cina. Aku pon mcm kena gak dulu. Kat langit tu mc ...

tapi tak bercahaya...kan dah gitau..tak ada cahaya atau lampu
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 25-9-2019 09:01 PM | Show all posts
Abg_Zek replied at 11-9-2019 04:28 PM
Budak umur 11 tahun memang kuat berimaginasi.....

bukan imaginasi...tapi tu yang aku nampak..tu yang tanya kat sini tu
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 25-9-2019 09:02 PM | Show all posts
Gomea replied at 8-9-2019 08:05 PM
Ahli sihir kot naik penyapu

harry potter..ahahahhahahaha
Reply

Use magic Report

Post time 1-10-2019 03:00 PM | Show all posts
keh keh keh

wali Allah...?
banyak sangat tengok felem lu ni...
sebelum maghrib..masa malaikat naik
masa maghrib..masa dua alam paling hampir..terbukak pintu sdikit..
anggaplah lu nampak makhluk alam lain..

tapi tiada akan mungkin wali Allah lu nampak begitu...
Muhammad s.a.w pun tiada orang jumpa terbang..tu makam habibullah tu..

keh keh keh
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.086736s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list