Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
5590
View
270
Reply

[Tempatan] Ekonomi Cina terlalu kuat untuk Diboikot kata PM Menunggu Tak Sudah2

[Copy link]

Author: singajantan    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Author
Post time 6-9-2019 03:42 AM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
Edited by FanTasyCreaTioN at 14-9-2019 08:45 AM

BANGI: : Ekonomi kaum Cina terlalu kuat untuk diboikot oleh mana-mana pihak atau kaum lain, kata Presiden PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Jelasnya, orang Melayu dilihat mudah panik dan tiada keyakinan dalam isu melibatkan ekonomi.

Hal-hal yang tidak diberi ruang, bagi orang Melayu panik, tiada keyakinan. Habis Cina hendak tenggelam, habis kita ini.

Bukan dengan Cina sahaja, dengan India yang sedikit pun hendak telan kita, yang Cina ditakutkan juga, orang Melayu boikot sikit. Kekuatan ekonomi Cina itu terlalu kuat untuk diboikot sikit-sikit, katanya.

Anwar berkata demikian semasa menjadi tetamu pada program Dialog Digital Native Agenda 23 (DNA23) di Dewan Tuanku Canselor, Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) di sini, pada Khamis.

Bang Non...kalau muslim x support muslim....kalau pemimpin asyik merendahkan bangsa sendiri dgn ckp melayu pemalas melayu tongkat ..mcmana org x marah...walhal ko sedap2 agih kekayaan dgn anak beranak..pastu ambik duit dr bangsa lain...tapi InshaAllah rakyat biasa tahu menilai dan akan terus bersatu hati.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 6-9-2019 05:24 AM | Show all posts
bakal pm yg x boleh bezakan "utamakan" dan "boikot"
Reply

Use magic Report

Post time 6-9-2019 05:33 AM From the mobile phone | Show all posts
Tak kan sikit dah goyang, kata kuat
Reply

Use magic Report

Post time 6-9-2019 06:16 AM From the mobile phone | Show all posts
MenteriWanita replied at 5-9-2019 09:33 PM
Tak kan sikit dah goyang, kata kuat

Kau kejam sis
Reply

Use magic Report

Post time 6-9-2019 06:19 AM From the mobile phone | Show all posts
Celah jubo mana yang kuatnya ekonomi cina kaum pemalas miskin mundur paling ramai gelandangan di kl ?
Reply

Use magic Report

Post time 6-9-2019 06:20 AM From the mobile phone | Show all posts
Eric.n9 replied at 5-9-2019 09:24 PM
bakal pm yg x boleh bezakan "utamakan" dan "boikot"

Biasalah. Politikus malaysia bengap bengap sekor sekor. Otak mereng pun boleh gak jadi perdana memteri
Reply

Use magic Report

Post time 6-9-2019 06:23 AM From the mobile phone | Show all posts
Padan la anwar dungu tak jadi pm hingga sekarang. Nak lawan mahathir si sewel sekor tu pun tak mampu
Reply

Use magic Report

Post time 6-9-2019 06:45 AM From the mobile phone | Show all posts
Baru utamakan barangan muslim dah goyang, kalau boikot terus mau gantung diri cina2 ni.
Reply

Use magic Report

Post time 6-9-2019 07:14 AM | Show all posts
Kalau boikot terus makin ramai la cina jadi babu di rumah melayu
Reply

Use magic Report

Post time 6-9-2019 07:17 AM From the mobile phone | Show all posts
Diorang tak pandai Baca surat kabar ke surat kabar lapor salah
Skrg bmf bukan boikot cina. Merepek aje
Reply

Use magic Report

Post time 6-9-2019 08:11 AM From the mobile phone | Show all posts
noradaniez replied at 6-9-2019 06:45 AM
Baru utamakan barangan muslim dah goyang, kalau boikot terus mau gantung diri cina2 ni.

Betul tu. X lama lg ada la berita cina gantung diri, terjun bangunan sbb bisnes melingkup
Reply

Use magic Report

Post time 6-9-2019 08:21 AM From the mobile phone | Show all posts
pegi mampos la nuar al juburi..
Reply

Use magic Report

Post time 6-9-2019 08:25 AM From the mobile phone | Show all posts
Mintak jauhkan mentaliti mcm ni jd pm msia
Reply

Use magic Report

Post time 6-9-2019 08:26 AM | Show all posts
Edited by highcastle at 6-9-2019 08:28 AM

Kalau dah tau kuat takyah lah guna nama Islam atau melayu. Contoh Pau Ahmad atau Teh cap masjid........ Malah supermarket pun guna nama Mustafa....... Cuba lah guna nama bangsa sendiri........ Contoh Pau Ah Seng atau Teh cap Tanglong.......supermarket guna nama Supermarket Ah Meng ada beran?
Reply

Use magic Report

Post time 6-9-2019 08:28 AM | Show all posts
Patutla penyokong PH yang masih kelam hati ni dok sokong leader depa... Leader pon bodoh, tak tau apa itu boikot dan keutamaan..

Si Chameleon ni tak leh harap apa dah. Cakap depan audien Cina dia up Cina, pi berucap kat depan Hindu, dia up kan agenda/kemahuan Hindu, jumpa audien Melayu, kita pertahankan Melayu Islam..

Tu tak tau la bila dia jumpa tokey Yahudi dok cerita apa..

"Anwar Ibrahim harus bertaubat"- Mendiang Karpal Singh
Reply

Use magic Report

Post time 6-9-2019 08:32 AM From the mobile phone | Show all posts
Kaw pegi menjoboh diam2 largh siall pomye mamak
Reply

Use magic Report

Post time 6-9-2019 08:42 AM From the mobile phone | Show all posts
Walau pun kita lemah..kita boleh mulakan..
Reply

Use magic Report

Post time 6-9-2019 08:52 AM From the mobile phone | Show all posts
Kekadang aku rasa.. Aku nak tgk anwar ibrahim ni gila.. Boleh aku gelak puas2 kat izzah.. Depa 2 beranak.. X tau pasal apa setiap kali aku tgk saja.. Mode defensive dan kemarahan aku tiba2 meningkat..

Ada something tak elok ttg depa yg aku rasa.
Reply

Use magic Report

Post time 6-9-2019 08:56 AM From the mobile phone | Show all posts
Aku harap Mahathir cepat mati.

Boleh?
Reply

Use magic Report

Post time 6-9-2019 09:09 AM | Show all posts
udah kalo kuat beno, ngape nye bakal pm nak nyalak on behalf, abaikan saja meleis yg kunun lemah ni....ape sangat laa impaknya kat ekonomi dappig tu kan? ye ke idok tok bakal pm?
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.086537s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list