Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
6837
View
81
Reply

Cerita seram di tengah hari ( update 4 Sept 2019)

[Copy link]

Author: theflash    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Post time 4-9-2019 09:13 AM From the mobile phone | Show all posts
Hantu2 ni ada 24 jam sebonanya.. Dia pagi pun keluar gak jalan2..bukan la macam drakula waktu malam jah keluar dari tempat persembunyian.. Rasanya pakcik yg menegur flash tu jin kot nak peringatkan pg sembahyang..

Baidewei, welkambek flash.. Lama xde citer dari ko.. Meriahkan la mps nih..
Reply

Use magic Report

Post time 4-9-2019 09:35 AM From the mobile phone | Show all posts
Mesamall tu tak seram ke flash? Penduduk tak ramai.
Meriah dah mps dengan kepulangan flash
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 4-9-2019 09:58 AM From the mobile phone | Show all posts
msamyrazi replied at 3-9-2019 12:39 PM
hi flash .. lama betul tak nampak u posting kat cari. sihat ? keep up with your horror stories . i s ...

Hai, sihat. baru nak start menulis
balik.  

Selalu tulis kat FB
Reply

Use magic Report

Post time 4-9-2019 10:14 AM | Show all posts
wey flash..mana cerita nya dik???? berapa org anak dah kamu?
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 4-9-2019 12:25 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by theflash at 4-9-2019 01:33 PM

Cerita dari Kebun Sawit 2

Waktu pokok sawit dah tinggi orang dewasa, aku mula masuk kebun. Acah acah ambil tahu. Mana tak nya, dah tanam modal kan.
Aku masuk lepas Asar. Cuaca macam nak hujan, beringin tapi masih terik. Berpeluh jugalah aku. Kerja aku petang tu, korek lubang. Tujuan untuk telaga, mana tau kalau kebun terbakar dan airnya boleh digunakan untuk meracun.

Kira kira jam 6 macam tu baru kerja aku habis. Penat gila. Patutlah pekerja Indo minta upah mahal. Padahal aku yang tak biasa buat kerja macam ni. Lama lama dah ok setakat loading buah dan kerat dahan.
Aku terbaring atas tikar yang memang aku bawa. Sebelum tu , aku togok air 100 Plus dengan rakus. Meleleh leleh oi. Punyalah penat.
Masa aku baring, aku ternampak ayam hutan terbang atas aku! Bukan sekor dua, tapi dekat 10 ekor. Aku terus bangun. Apahal lak ni. Siapa yang masuk kebun? Sebab nampak macam ayam hutan ni ketakutan. Standardlah ayam hutan akan terbang kalau ada benda yang dekat dengan dorang.
Aku bangun, terus aku capai cangkul. Parang ada tersisip dekat tepi. Aku lihat kiri kanan .
Takda siapa pun. Ah sudah. Kemudian aku perasan, keadaan kebun aku waktu tu sunyi ya amat! Sunyi gila!

Aku tercongok lihat sekeliling. Tiba mata ni tertangkap benda bergerak dari jauh. Mengeletar wei!
Sebab aku nampak benda berbulu warna oren. Belang belang! Harimau! Tapi saiz dia besar gila. Macam besar kereta Wira. Yang lagi gampang, atas harimau ada pakcik berjubah putih sedap je tunggang rimau tu!

Aku tak cakap banyak. Buka langkah seribu. Bila harimau dengan pakcik tu toleh ke arah aku, Cabbuuttt!!

Tak jauh pun , dalam kira kira 200 meter, tapi ko boleh nampak dari celah susunan pokok tu.
Aku dekat seminggu fobia nak masuk!
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 4-9-2019 12:28 PM | Show all posts
Bunga88 replied at 3-9-2019 12:32 PM
Yes! The return of the flash! Tengahari pun ade ek

Adalah tu hahaha
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 4-9-2019 12:29 PM | Show all posts
mamaezah replied at 4-9-2019 10:14 AM
wey flash..mana cerita nya dik???? berapa org anak dah kamu?

Takda lagi hehe
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 4-9-2019 12:29 PM | Show all posts
MissVixen replied at 4-9-2019 09:35 AM
Mesamall tu tak seram ke flash? Penduduk tak ramai.
Meriah dah mps dengan kepulangan flash {:thumb ...

Hehehe mana tau duk situ?

Sunyi je memalam haha
Reply

Use magic Report

Post time 4-9-2019 12:33 PM | Show all posts
citer betul ke citer fiksyen?macam pernah baca je citer mcm ni sblm ni.......
Reply

Use magic Report

Post time 4-9-2019 12:42 PM | Show all posts
cerita bini masuk sephora habis riban riban seram tak the flash... hahahaha.. bagi aku tu pon kisah seram jugakk
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 4-9-2019 12:43 PM From the mobile phone | Show all posts
toshiro90 replied at 4-9-2019 12:33 PM
citer betul ke citer fiksyen?macam pernah baca je citer mcm ni sblm ni.......

Benar.

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 4-9-2019 12:48 PM From the mobile phone | Show all posts
shark_eow7 replied at 4-9-2019 12:42 PM
cerita bini masuk sephora habis riban riban seram tak the flash... hahahaha.. bagi aku tu pon kisah  ...

itu jumpa 3 bulan sekali hahahahhahaa

tak seram dah.
Reply

Use magic Report

Post time 4-9-2019 12:50 PM | Show all posts
hi the flash aka F___________ ..nak sign bolehh
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 4-9-2019 01:12 PM From the mobile phone | Show all posts
Lancer.Ex replied at 4-9-2019 12:50 PM
hi the flash aka F___________ ..nak sign bolehh

Duduk je la lat FB tu hahah
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 4-9-2019 01:32 PM From the mobile phone | Show all posts
Cerita dari Sawit (3 )

Tahun 2017. Masa ini aku dah jarang masuk kebun sebab bizi dengan kerja dekat pejabat.
Aku upah pekerja Indo. One day, ada orang nak tengok kebun, kebun yang aku tak usahakan. Ada orang Singapura nak pajak buat tanam jagung. Aku ok je sebab dari tumbuh semak samun tempat duduk babi, baik aku suruh dia buat. Dapatlah aku makan jagung, ye dak?

Untuk tanam jagung, tanah ko kena bersih. Bersih ni maksud dia, tak boleh ada tunggul kayu or wat so ever. Sebab jagung dia kena tanah yang cantik sebab nanti ko nak tabur kapur lah nak tabur taik ayamlah .Senang cerita, kena tanah yang kemas lah.

Jadinya masa jentera JCB ( jengkaut) masuk kebun nak punggah akar dan tunggul dalam tu, kami dikejutkan dengan penemuan patung sembahan.

Ada patung  sembahan orang India dekat tengah kebun tu. Aku pun tak tahu dari mana, besar wei. Ada besar budak umur 10 tahun.

Pada mula aku syak mungkin benda bersejarah kot, kot kot situ pernah ada kerajaan Riau Lingga ke etc. Hahahahaha
Tapi bila kami peratikan, patung tu macam baru dan dekat badan patung tu ada gambar keluarga berbungkus plastik.

  Kata driver JCB tu, dia kenal gambar keluarga tu. Tapi dah 4-5 tahun dah pindah dari sini, duduk Batu Pahat selepas kematian anak dan isteri dalam kemalangan( sebenarnya ada cerita disebalik kejadian ni, panjang gila, nanti aku story dekat thread lain tau)

Aku terdiam, yang lain muka cuak. Sudahnya driver tu cakap, bakar jelah patung tu dengan tunggul kayu. Jam 530 macam tu. Sunyi je. Dahlah kebun tu ke dalam sikit dan jauh dari orang, Haishh
Malam itu, aku, driver JCB, 3 orang pekerja Indo dan Orang Singapura tu, masing masing dengar suara orang menjerit dan menangis dekat rumah!

Hahahaha! Menyesal pulak pi bakar.
Reply

Use magic Report

Post time 4-9-2019 01:49 PM From the mobile phone | Show all posts
Flash, nama FB apa ya
Reply

Use magic Report

Post time 4-9-2019 02:10 PM | Show all posts
Wah pandai pancing bikin thread ni. Cte half half
Reply

Use magic Report

Post time 4-9-2019 02:27 PM From the mobile phone | Show all posts
theflash replied at 4-9-2019 01:12 PM
Duduk je la lat FB tu hahah

FB nama apa. Nak follor
Reply

Use magic Report

Post time 4-9-2019 02:46 PM | Show all posts
cerita pasal sawit nie last aku masuk dulu.. masa tahan taut haruan.. dah merata pasang.. aku tunggu.. dalam tengah tunggu tu.. riuh rendah macam rumah kenduri.. ramai suara orang bercakap cakap.. aku p cari dekat mana suara riuh rendah nie. ang dalam hutan sawit bang.. sejauh mata memandang.. kosong.. pakai earphone tunggu kat parit balik tengok ikan lari lari dalam air jernih.. nie jumpa pakcik tengah naik rimau.. bapak ahhhh..
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 4-9-2019 02:54 PM From the mobile phone | Show all posts
Zekry replied at 4-9-2019 01:49 PM
Flash, nama FB apa ya

https://www.facebook.com/sfaizal.faizal.501
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.071971s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list