Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
3330
View
172
Reply

[Tempatan] Zakir hanya satu di dunia pakar ilmu banding agama.

[Copy link]

Author: FOTHER-MUCKER    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Post time 23-8-2019 11:04 AM | Show all posts
Edited by cmf_shalom at 23-8-2019 11:05 AM
DollahRepek replied at 23-8-2019 10:53 AM
Dia dah merendah2kan kemampuan ilmuan islam yang lain termasuk di dalam negara. Aku setuju dgn ko  ...

Format debat biasanya berdasarkan tajuk yang telah dipersetujui oleh kedua-dua pihak yang akan berdebat.eg:

Injil atau Quran, mana satu Kitab Tuhan

Trinity atau Tauhid, mana satu yang betul

etc etc..

Bukannnya dalam satu sesi..semua isu agama ko rembat...isu halal.. isu kitab.. isu tauhid/trinity..semua ko pulun...Prof Diraja pun bila berucap dengan publik, sama ada ceramah, debat akademik, pidato pun akan bercakap pasal satu topik/isu sahaja...X gigih semua masalah dunia ko pulun dalam satu ceramah.





Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2019 11:06 AM | Show all posts

negara india lebih 180 juta orang islam, tapi kenapa hanya satu pelarian ke sini, pencetus kebencian ke ?
Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2019 11:07 AM | Show all posts

bukan ke banding agama hukumnya haram, quran kata bagimu agamamu bagiku agamaku, maksudnya jangan sentuh agama lain

bukan ke ingkar perintah Allah itu kafir ?
Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2019 11:07 AM | Show all posts
Edited by cmf_shalom at 23-8-2019 11:31 AM
dizekni replied at 23-8-2019 10:59 AM
Kelebihan ZN sangat unik dan luarbiasa

Pengetahuan dan memori beliau cukup hebat


seingat ingat aku..zakir bila dia memetik ayat Bible..dia tidak pernah petik penuh...dia petik sekerat sahaja.

Itu dah tidak betul dan bias

Aku mementingkan kualiti maklumat...bukannya kepetahan atau bnyk mhafal ayat sekerat2 ....

Dlm islam pun bila bincang agama..xde petik ayat2 kitab sekerat2..siap lg petik peristiwa yg myebabkan ayat tu turun...x cakap masuk segala tafsir..apa lg if ada tafsir yg bbeza...naratif yg bbeza

Sama juga ngan kitab org...

Kalau main petik tanpa bgitau kenapa ayat tu turun....kes berat tu
Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2019 11:30 AM | Show all posts
siaran ulangan:

untuk sapa2 yg gigih mau mengkaji comparative religion, sebagai permulaan pahamkan gambarajah di bawah:




comparative religion 101
Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2019 11:33 AM | Show all posts
cmf_shalom replied at 23-8-2019 11:07 AM
seingat ingat aku..zakir bila dia memetik ayat Bible..dia tidak pernah petik penuh...dia petik s ...

Dah tentu la, nama pun petikan ayat

kalo penuh tak la namanya ceramah pendek

ko ambik course kat mana2 la
Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2019 11:37 AM From the mobile phone | Show all posts
dizekni replied at 23-8-2019 11:33 AM
Dah tentu la, nama pun petikan ayat

kalo penuh tak la namanya ceramah pendek

Petik sekerat shingga lari maksud....boleh ke

Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2019 11:40 AM | Show all posts
cmf_shalom replied at 23-8-2019 11:37 AM
Petik sekerat shingga lari maksud....boleh ke

Boleh tanya direct dengan beliau apa sahaja

setiap kali siri ceramah, ZN akan buka ruang
seluas2 nya buat sesiapa sahaja untuk bercakap atau
berdebat atau bertanya

tak kira rupa, keturunan, warna kulit, agama dan taraf
Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2019 11:44 AM From the mobile phone | Show all posts
dizekni replied at 23-8-2019 11:40 AM
Boleh tanya direct dengan beliau apa sahaja

setiap kali siri ceramah, ZN akan buka ruang

Screenshot_20190823-114132.png

Ini contoh ayat sekerat2 zakir bila petik kitab org....kenapa zakir x masukkan sekali ayat pemulaan kepada larangan makan babi?sebab ayat awal tu dah tulis perintah tu untuk bani isreal...kalau zakir masukkan ..xleh la dia guna ayat tu utk kutuk org xtian
Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2019 11:46 AM | Show all posts
you should ask DZN directly
Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2019 11:47 AM From the mobile phone | Show all posts
Edited by cmf_shalom at 23-8-2019 11:50 AM
dizekni replied at 23-8-2019 11:46 AM
you should ask DZN directly


Ramai ummah xtian dah tegur dia...

Tau namanya degil?

X payah tanya zakir...ko klu guna logik simple pun tau apa yg zakir buat tu telah memesongkan maksud keseluruhan arahan tu..

Perintah tu untuk bani Israel ...tp zakir x masukkan skali pmulaan ayat..shingga seolah2 ayat tu tuju sekali ky org xtian. org xtian itu salah....mmg itula niat zakir
Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2019 11:49 AM | Show all posts
Bagus Tun Det buat keputusan kekalkan ZN di malaysia

semua tahu ada ramai manusia yang utamakan emosi
memusuhi beliau

Permata amat berharga buat manusia yang sukakan fakta
perbandingan
Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2019 11:52 AM From the mobile phone | Show all posts
dizekni replied at 23-8-2019 11:49 AM
Bagus Tun Det buat keputusan kekalkan ZN di malaysia

semua tahu ada ramai manusia yang utamakan e ...


Kalau zakir nk memetik sekerat2 ayat quran.. Ak x nk masuk campur.. Sebab dia buat hal ngan kitab org...itu sebab org marah..itu dh memesong kitab org
Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2019 11:56 AM | Show all posts
Sesiapa sahaja yang marah perlu bersemuka sendiri
dengan beliau

samada hadir atau jemput atau berurusan terus

sampai bila nak marah2
Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2019 12:04 PM | Show all posts
cmf_shalom replied at 23-8-2019 11:37 AM
Petik sekerat shingga lari maksud....boleh ke

Sama kes jika org xtian bila berceramah & petik ayat quran sekerat2 sampai lari maksud. Of course org islam akan bantah. Sama juga dgn kes ZN..aku mmg tak setuju jika dia di katakan "satu dalam dunia ketika ini"..mcm yg ko kata ada jer forumner islam dalam CI yang hebat & boleh berdebat tentang perbezaan antara agama nie.

Bila penganut xtian mengatakan bahawa apa yg dia tafsirkan itu salah & bagi bukti mcm yg ko bagi tu mmg aku berlapang dada menerima. Itu la baru namanya debat.
Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2019 02:03 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by cmf_shalom at 23-8-2019 02:14 PM
DollahRepek replied at 23-8-2019 12:04 PM
Sama kes jika org xtian bila berceramah & petik ayat quran sekerat2 sampai lari maksud. Of course  ...


Terus terang ak cukup.. Sangat pelik dngn org melayu.. dari baby sampai tua... dari tadika sampai dh keja.. X abix2 blajar ilmu agama... Bagus bukan x bagus...

Tp msh senang kena tipu

Tak payah ak bcerita dari pandangan xtian...bcakap dari pandangan pendidikan islam PMR pun dh tau apa zakir cakap tu salah

Musa nabi utk bani isreal kan?taurat untuk kaum israelkan?pendidikan islam paling asas pon..

Motif ttiba hukum musa kitab taurat nak dipaksa ke atas umat nasrani..  

Sah2 ayat yg zakir ckp babi haram tu perintah tuhan dalam taurat utk bani Israel pada zmn musa

Bukan zakir petik dlm kitab perjanjian baru yang ada injil

Kalau nk sgt tgk org xtian salah..cari la ayat dlm kitab injil..apsal ko selak kitab taurat ...level PMR jak Pon dh diajar taurat utk umat nabi musa...

Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2019 02:15 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by cmf_shalom at 23-8-2019 02:29 PM
dizekni replied at 23-8-2019 11:56 AM
Sesiapa sahaja yang marah perlu bersemuka sendiri
dengan beliau



Tanya zakir. Kitab taurat utk umat mana..x kan yg di katakan pakar perbandingan kitab pun salah benda asas sejak sekolah lagi korg dh belajar
Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2019 02:33 PM From the mobile phone | Show all posts
dizekni replied at 23-8-2019 11:56 AM
Sesiapa sahaja yang marah perlu bersemuka sendiri
dengan beliau


Marah sebab dia jual agama org lain utk hidup ..if dia share untung ngan ak.. Xde la ak nak marah ...

Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2019 02:34 PM From the mobile phone | Show all posts
Kenapa nak percaya ulasan orang PAS?
Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2019 02:37 PM From the mobile phone | Show all posts
cmf_shalom replied at 23-8-2019 09:26 AM
Nak tanya korang..sepanjang kareernya...berapa kali zakir pernah berdebat dengan apologists xtian?
...

Xkan Dr Zakir Abdul Karim Naik ni x pernah debat? Bkn dia the greatest  comparative religion debater ke?
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.084981s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list