Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
2933
View
172
Reply

[Tempatan] Zakir hanya satu di dunia pakar ilmu banding agama.

[Copy link]

Author: FOTHER-MUCKER       Show all posts   Read mode

Author
Post time 23-8-2019 04:32 AM | Show all posts |Read mode
Edited by FOTHER-MUCKER at 22-8-2019 12:34 PM

Zakir hanya satu di dunia pakar ilmu banding agama




AHMAD YAHAYA
Sharilfuddin Saari
22 Ogos 2019 8:11 PM

ALOR SETAR 22 Ogos - Penceramah bebas, Dr. Zakir Naik disifatkan sebagai satu-satunya manusia di dunia ini pada ketika ini yang mempunyai kelebihan dalam ilmu perbandingan agama.
Perkara itu dinyatakan Pesuruhjaya Pas Kedah, Ahmad Yahaya yang berkata, sebagai sebuah negara demokrasi, suara Zakir tidak sepatutnya dihalang oleh mana-mana pihak.


Katanya, malah Pas dan UMNO Kedah turut sebulat suara untuk terus membenarkan Zakir berada di negara ini.
Mengenai siasatan terhadap Zakir (berhubung laporan polis), biarlah Polis Diraja Malaysia (PDRM) melakukan siasatan. Kita hormati (siasatan) walaupun kenyataan Zakir diputar belit pihak tertentu, katanya.

Beliau berkata demikian dalam sidang akhbar selepas menghadiri Perjumpaan Mahabbah Perpaduan Ummah Kedah di Kompleks Pas Kedah di Kota Sarang Semut dekat sini, hari ini.
Yang turut hadir Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Kedah, Datuk Seri Jamil Khir Baharom dan barisan kepimpinan negeri kedua-dua parti itu.

Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad pada hari ini menegaskan bahawa beliau tetap dengan pendiriannya bahawa Zakir tidak akan dihantar pulang ke India.
Buat masa ini, tiada perubahan (pendirian), katanya kepada pemberita selepas majlis perjumpaan bersama 1,500 pegawai kerajaan gred 41 hingga 48 di Putrajaya.

Awal bulan lalu, Dr. Mahathir dilaporkan berkata, kerajaan tidak akan menghantar pulang penceramah bebas itu sekiranya beliau tidak membuat sebarang masalah.
Perdana Menteri dilaporkan berkata, Zakir juga tidak akan dihantar pulang kerana sudah diberikan taraf penduduk tetap negara ini.

Kelmarin, Ketua Polis Negara, Datuk Seri Abdul Hamid Bador dilaporkan berkata, Zakir tidak dibenar memberi ceramah di semua medium, termasuk dalam media sosial. - UTUSAN ONLINE









Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2019 07:30 AM From the mobile phone | Show all posts
Protect DZN at all cost

Pemuda Bani Tamim dah datang uols. Uols kena bay3at cepat dengan beliau. Maybe relationship SK dengan DZN tu sangat sesuatu
Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2019 08:49 AM From the mobile phone | Show all posts
Satu sahaja dlm dunia... Biar betik
Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2019 09:05 AM | Show all posts
kalau umat  forummer Islam serius/mengambil berat perbandingan agama ini, bukan sekadar ikut, or terpengaruh dengan propaganda...bagaimana korg tidak tau kewujudan seorang apologist adalah berasal dari Malaysia dan dia adalah ex forummer CI ini juga..


If korg ingat MENJ..dia pun salah seorg yang terlibat aktif dengan perbandingan agama/debat xtian-islam...


dan aku sangat pelik...tiada yg sedar kewujudan beliau..aku sendiri pernah berinteraksi dengan MENJ kat CI ini juga.


Kalau benar2 serius dalam perbandingan agama la
Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2019 09:09 AM From the mobile phone | Show all posts
Edited by lkick2113 at 23-8-2019 09:10 AM

Pakar aurat dah ada, pakar kiamat dah ada pakar kiblat pun ada, pakar peer review pun ada, sekarang pakar banding ugama,


@Maideen.  Hanya islam menjana minda
Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2019 09:14 AM | Show all posts
cmf_shalom replied at 23-8-2019 09:05 AM
kalau umat  forummer Islam serius/mengambil berat perbandingan agama ini, bukan sekadar ikut, or ter ...

ini baru satu contoh-ak bagi yang paling rapat dengan ummah CI...


Selain tu ada ramai lagi apologists Islam-perbandingan agama...nak kata zakir satu2 kat dunia ini...nampak benar sendiri pun x paham dan x pernah ambil tahu pun

Dan aku rasa ramai yg setakat nak menyebok dalam isu ini...

aku yang non ni pon kenal nama Shabir Ally. Jamal Badawi, Amir Hussain, MENJ etc..
Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2019 09:26 AM | Show all posts
Edited by cmf_shalom at 23-8-2019 09:27 AM

Nak tanya korang..sepanjang kareernya...berapa kali zakir pernah berdebat dengan apologists xtian?



Yang korang tgk selama ini video zakir tu..bukan debat, tapi ceramah yang disusuli sesi Q&A. itu bukan debat.
Ceramah dengan debat..x sama..sesi Q&A dalam ceramah tu pun bukannya debat

Debat bila apologist islam berdebat dengan apologist xtian..org cakap buku bertemu ruas
Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2019 09:32 AM | Show all posts
Edited by cmf_shalom at 23-8-2019 09:39 AM

Kalau nak tau apa itu debat antara agama..Ini salah satu contoh:



Ini betul2 debat...buku betemu ruas...apologist Islam bertemu dengan apologist xtian..

Bukannya apologist Islam bertembung dengan audien yang bertanya soklan semasa ceramah..kemudian bila audien tergagap-gagap terus...zakir -1 non -0
Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2019 09:35 AM | Show all posts


Ini contoh yang kedua:


Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2019 09:42 AM | Show all posts
macam yang aku selalu cakap...kalau betul zakir tu no1. dalam dunia Islam, Malaysia ini bukan tempat dia. Sia-sia dia duduk kat Malaysia


Kat Malaysia ni kita tiada pun apologists xtian yang boleh dipelawa berdebat dengan zakir.
Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2019 10:00 AM From the mobile phone | Show all posts
cmf_shalom replied at 23-8-2019 09:42 AM
macam yang aku selalu cakap...kalau betul zakir tu no1. dalam dunia Islam, Malaysia ini bukan tempat ...

Lagi satu, lobaicai semua masih kurang ilmu, even ilmu agama islam, contoh amalan Melayu dianggap islam, bila dah kurang ilmu mudah emosi. Debat akan jadi debik
Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2019 10:42 AM | Show all posts
"Satu2 dalam dunia ketika ini?".. Dia tgh bermimpi kah atau tak pernah amik tau pasal pedebat2 islam yg lain lagi hebat(masih hidup) & bebas ke mana sahaja tanpa ada sekatan dari negara2 kapir?
Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2019 10:43 AM | Show all posts
Edited by cmf_shalom at 23-8-2019 10:53 AM
pyropura replied at 23-8-2019 10:00 AM
Lagi satu, lobaicai semua masih kurang ilmu, even ilmu agama islam, contoh amalan Melayu dianggap  ...

Zakir tu lebih kepada ceramah..bukannya debat.

Kalau betul2 debat seperti format yang sepatutnya...aku tidak pikir orang melayu sendiri bersedia. Sesi dialog Sunni-Syiah pun x lepas...apa lagi debat beza agama ni

Mana ada sesi debat ada seorang sahaja panel..kemudian si panel berdebat dengan audien dalam sesi Q&A..


Takkan zaman sekolah dulu x pernah wakil kelas or tengok pertandingan debat...ada team A ada team B...mcm tu la...

mana ada debat seorang...engko la pencadang, engko la pembangkang.. kemudian bergasak dengan audien
Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2019 10:46 AM | Show all posts
DollahRepek replied at 23-8-2019 10:42 AM
"Satu2 dalam dunia ketika ini?".. Dia tgh bermimpi kah atau tak pernah amik tau pasal pedebat2 islam ...



aku yang non pun tau ada ramai lagi apologists Islam...xkan ada org islam sendiri boleh buat kenyataan macam..

Kesimpulannya...dia sendiri pun x tau area yg dia sedang cakap..nak tumpang sekaki

ex CI ni pun ada yg jadi apologist Islam...mcm mn nak cakap zakir tu satu-satunya kat dunia
Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2019 10:53 AM | Show all posts
cmf_shalom replied at 23-8-2019 10:46 AM
aku yang non pun tau ada ramai lagi apologists Islam...xkan ada org islam sendiri boleh buat k ...

Dia dah merendah2kan kemampuan ilmuan islam yang lain termasuk di dalam negara. Aku setuju dgn ko pasal ZN nie. Dia hanya byk menjawab bila ada Q&A session. Ibarat ko saintis & berdebat dgn student form 5 tentang sains. Budak2 sekolah menengah yg lain pun akan menganggap ko hero sbb mampu menutup mulut budak form 5 yg bertanyakan soalan.
Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2019 10:59 AM From the mobile phone | Show all posts
Jom dengar siapa DZN

Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2019 10:59 AM | Show all posts
Kelebihan ZN sangat unik dan luarbiasa

Pengetahuan dan memori beliau cukup hebat

kemampuan penyampaian informasi tentang kandungan
kitab2 pelbagai agama di khalayak ramai juga
suatu yang bukan calang2

harap lebih ramai nons yang akan sedar akan hal sebenar tentang manusia
bernama ZN ini
Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2019 11:04 AM | Show all posts
Edited by cmf_shalom at 23-8-2019 11:05 AM
DollahRepek replied at 23-8-2019 10:53 AM
Dia dah merendah2kan kemampuan ilmuan islam yang lain termasuk di dalam negara. Aku setuju dgn ko  ...

Format debat biasanya berdasarkan tajuk yang telah dipersetujui oleh kedua-dua pihak yang akan berdebat.eg:

Injil atau Quran, mana satu Kitab Tuhan

Trinity atau Tauhid, mana satu yang betul

etc etc..

Bukannnya dalam satu sesi..semua isu agama ko rembat...isu halal.. isu kitab.. isu tauhid/trinity..semua ko pulun...Prof Diraja pun bila berucap dengan publik, sama ada ceramah, debat akademik, pidato pun akan bercakap pasal satu topik/isu sahaja...X gigih semua masalah dunia ko pulun dalam satu ceramah.





Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2019 11:06 AM | Show all posts

negara india lebih 180 juta orang islam, tapi kenapa hanya satu pelarian ke sini, pencetus kebencian ke ?
Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2019 11:07 AM | Show all posts

bukan ke banding agama hukumnya haram, quran kata bagimu agamamu bagiku agamaku, maksudnya jangan sentuh agama lain

bukan ke ingkar perintah Allah itu kafir ?
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.106537s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list