Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
1234Next
Return to list New
1655
View
63
Reply

[Tempatan] DAP - Pasang Jalur Gemilang terbalik perkara biasa jer...

[Copy link]

Author: whitemagic       Show all posts   Read mode

Author
Post time 23-8-2019 12:51 AM | Show all posts |Read mode
Jalur Gemilang terbalik kesilapan biasa C Aziz Bari
IPOH C Naib Pengerusi DAP negeri, Dr Abdul Aziz Bari beranggapan kebanyakan isu pemasangan Jalur Gemilang secara terbalik yang ditularkan dalam media sosial merupakan suatu kesilapan biasa yang tidak seharusnya digambarkan sebagai tidak setia mahupun tidak patriotik.
Menyifatkan perkara tersebut sebagai suatu yang kecil dan agak terpecil, Abdul Aziz berkata, ia juga tidak seharusnya diremehkan dalam konteks kaum dan agama.
Setahu saya tidak ada kesalahan. Ada undang-undang ke yang mengatakan salah pasang bendera terbalik? Cuma benda ini jangan dimainkan, jangan dipanaskan.
Kadang-kadang kalau tersilap, terlepas pandang, jangan kata ini perbuatan tidak patriotik, anti itu dan ini. Saya fikir bendera terbalik ini orang buat lawak jer apanya nak dikatakan tidak patriotik, apa ni, kita dalam Malaysia Baharu lebih open dan terbuka, katanya.
Beliau berkata demikian ketika mengulas mengenai isu berkenaan ketika ditemui pemberita selepas mengadakan pertemuan dengan warga Jabatan Pendidikan negeri Perak di sini hari ini.
Semalam, sebanyak 20 pertubuhan bukan kerajaan (NGO) tampil membuat laporan polis bagi mendesak pihak berkuasa untuk menyiasat isu ditularkan dalam laman Facebook berkenaan Jalur Gemilang yang didakwa sengaja dipasang secara terbalik di beberapa premis seluruh negara.
Ditanya mengenai dakwaan NGO yang mengaitkan perbuatan itu seolah-olah merendahkan martabat Yang di-Pertuan Agong, Abd Aziz berkata, perkara itu tiada kaitan sama sekali.
Jangan terlalu dogmatik sehingga sampai ke peringkat silap pun dianggap sebagai tidak setia, tidak patriotik, over sangat.
Saya ingat polis pun tahu sebab semua laporan itu harus berlandas kepada undang-undang, katanya.


Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2019 01:50 AM From the mobile phone | Show all posts
Biasa je? Kalau terbalikkan kau kaki kat atas macamana? Biasa tak?
Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2019 07:13 AM | Show all posts
laknatullahnya jawapan malaun ni...istighfar aku membacanya.
Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2019 07:21 AM From the mobile phone | Show all posts
nilah wajah sbnr bangsa dap
Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2019 07:21 AM | Show all posts
tersilap pasang terbalik lain cerita...
tapi kalau sengaja pasang terbalik mmg biadap namanya.
Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2019 07:28 AM From the mobile phone | Show all posts
Tali barut dah bersuara..
Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2019 07:39 AM From the mobile phone | Show all posts
Kena maki hamun...anggap perkara biasa juga la pundek
Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2019 07:47 AM From the mobile phone | Show all posts
Patut la sultan nazrin tak lantik aziz bari ni jadi MB ritu pas PRU, perangai musibat. Faizal Azumu tu sengal sengal pun dan tak grad, ada akal. Melingkup la kau aziz bari oi...
Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2019 07:49 AM From the mobile phone | Show all posts
kalo yg berckp ni bru lahir smlm,jawapan dia bole diterima pkai... masalahnya org berakal dan sihat.. tlg sensitif sikit...
Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2019 07:50 AM From the mobile phone | Show all posts
Jijik sial
Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2019 07:51 AM | Show all posts
kat malaysia boleh macma ni, nak kutuk bendara ke nak kutuk kaum ke semua boleh.
cuba pualk kat pergi kat indon ke spore ke, brp lama mampu bertahan tu.
Klau kat china or korea lagi cepat rasanya.

kalu dah sembahannya komunis tu, nak kata apa lagi ermmm
Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2019 07:52 AM From the mobile phone | Show all posts
Kalau takda undang2 ..kena laa buat satu undang2 pasal bendera terbalik..nanti report pun nak cas bawah akta apa
Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2019 07:57 AM | Show all posts
dulu jarang jarang kita baca berita macam ni. sekarang ada banyak berita macam ni.. malaysia baru lebih open katanya...
Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2019 08:03 AM | Show all posts
Boleh pulak silap pasang sedangkan lubang untuk masukkan tiang bendera tu cuma 1 dekat bendera. Konfom dihujung tu sebelah bendera tu takde lubang. Kena jahit untuk mengelakkan bendera tu salah masuk. Kecuali dengan sengajanya bocorkan yang sebelah atas tu.
Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2019 08:08 AM From the mobile phone | Show all posts
Aku pun mula2 anggap kesilapan biasa tapiiiiii macam dah makin ramai pulak yang pasang terbalik, ini bukan kesilapan biasa ni....!
Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2019 08:09 AM From the mobile phone | Show all posts
prizadane replied at 23-8-2019 07:47 AM
Patut la sultan nazrin tak lantik aziz bari ni jadi MB ritu pas PRU, perangai musibat. Faizal Azumu  ...

orang perak lebeh sayangkan azumu dr barua dap sorang ni. tak terkejut bila dia berucap semua orang tengok fon. rase benci nya  nak dengar cakap  melalut dia tu
Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2019 08:14 AM | Show all posts
Kalau kesilapan ok, dah silap turun kan lah balik betulkan.

Tapi kalau dah ramai-ramai bergambar pegang bendera terbalik macam mana? Gambar ni Paz tengok dekat IG. Come on jangan dah baling batu sorok tangan.
Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2019 08:14 AM From the mobile phone | Show all posts
pumpkingirl replied at 23-8-2019 07:28 AM
Tali barut dah bersuara..

Bongok punye olang.. dulu srkolah belajo kat mana tah... estate mana ko belajo dulu aa..cikgu ko tak ajar ke rupe bendera mesia haaa..  ko phm tak maksud bendera terbalik tuu ape haaa..

Aku suke gak sekor dua mulayu ngamuk psl isu bendera nii.. bodo sgt bendera sendiri pun tarak tau mau nak lebih lebih..
Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2019 08:15 AM From the mobile phone | Show all posts
cik_chili replied at 23-8-2019 07:49 AM
kalo yg berckp ni bru lahir smlm,jawapan dia bole diterima pkai... masalahnya org berakal dan sihat. ...

Silap hb kucing anjing pun tau ini bendera malaysia.. ini org buduss
Reply

Use magic Report

Post time 23-8-2019 08:16 AM From the mobile phone | Show all posts
kenari2101 replied at 23-8-2019 07:51 AM
kat malaysia boleh macma ni, nak kutuk bendara ke nak kutuk kaum ke semua boleh.
cuba pualk kat per ...

Patut dap ni pi laa duk korea.. itu jah yg sesuai utk hampa.. cina baik baik mai duk sini..
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.084982s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list