Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
1234Next
Return to list New
3061
View
61
Reply

"Bendera Terbalik, Suratan Atau Kebetulan? - Ketua Pemuda UMNO Selangor

[Copy link]

Author: CARI-MAL       Show all posts   Read mode

Author
Post time 20-8-2019 01:01 PM | Show all posts |Read mode
Saya mengecam tindakan beberapa pihak yang menggantungkan bendera secara terbalik. Adakah ini suratan atau kebetulan?




Foto: MalaysiaKini




Ketua Pemuda Umno Selangor, Rizam Ismail mempersoalkan pemasangan bendera terbalik oleh beberapa pihak sejak kebelakangan ini menjelang hari kemerdekaan.


Rizam mendakwa ramai pengguna media sosial membuat aduan mengenai pemasangan bendera terbalik di bangunan di seluruh negara.









Foto: FB



Foto: FB



Foto: FB




Dalam kenyataannya hari ini seperti dipetik MalaysiaKini, Rizam mengingatkan kepada semua pihak agar tidak mengambil mudah mengenai perihal pemasangan bendera kerana ia lambang kebesaran dan kedaulatan negara.

Saya berharap isu ini tidak lagi berlaku dan ingin mengingatkan kepada semua premis yang ingin memasang Jalur Gemilang supaya lebih berhati-hati dengan membuat pemasangan yang betul sebelum ia dinaikkan dan dikibarkan, katanya.




Foto: FB




Sementara itu, UMW Toyota menerusi laman Facebooknya memohon maaf bagi pihak sebuah premis pengedarnya yang menggantung bendera terbalik. - CARI




Foto: FB

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 20-8-2019 01:10 PM From the mobile phone | Show all posts
Tak tau nak kata apa dah.. Jalur Gemilang pun dah tak hormat ka?
Reply

Use magic Report

Post time 20-8-2019 01:15 PM From the mobile phone | Show all posts
Masa aku sekolah rendah budak budak pun pandai naikkan bendera dgn betul. Shame on you people
Reply

Use magic Report

Post time 20-8-2019 01:16 PM | Show all posts
macam sengaja je..nak viral ler tu
Reply

Use magic Report

Post time 20-8-2019 01:20 PM From the mobile phone | Show all posts
Sbb tu Jepun buat bendera bulat merah kat tengah je.. pasang la lagu mana.. ttp x kan terbalik..
Reply

Use magic Report

Post time 20-8-2019 01:22 PM | Show all posts
bangla yang pasang..apa dia kesah..janji berkibar
Reply

Use magic Report

Post time 20-8-2019 01:23 PM | Show all posts
bila kita panggil mereka ni pendatang, mereka marah. tapi itulah...
Reply

Use magic Report

Post time 20-8-2019 01:24 PM | Show all posts
saman je mana2 premis yg psg bendera terbalik tu...jgn saman sikit2..saman makan juta bior mellingkup terus..
Reply

Use magic Report

Post time 20-8-2019 01:39 PM From the mobile phone | Show all posts
menteri bowdo sbUk politik anggap ni isu kecil duk msia bertahun un msih bengap n biadap
Reply

Use magic Report

Post time 20-8-2019 01:53 PM From the mobile phone | Show all posts
Terukler malaysia ni.. sebab politik semua bangsa x puas hati.. dulu tahun 80an 90an aman 2 jer
Reply

Use magic Report

Post time 20-8-2019 02:06 PM | Show all posts
dah kau suruh bangla, nepal yang pasang..gitulah jadinya..
Reply

Use magic Report

Post time 20-8-2019 02:10 PM | Show all posts
Kalau tukang naikan dah nampak yang bendera tu terbalik, tak rasa nak betulkan ke?

Ke jenis janji aku kibarkan bendera?
Reply

Use magic Report

Post time 20-8-2019 02:11 PM | Show all posts
Lalok syabu sekor sekor
Reply

Use magic Report

Post time 20-8-2019 02:12 PM | Show all posts
apsal rakyat bawah PH sekarang makin biadap??
ke nak kata tu kata keje amno....
celaka
Reply

Use magic Report

Post time 20-8-2019 02:12 PM | Show all posts
Dan kita terus menyalahkan org yang pasang which is bangla etc yang konon bukan warga tempaan- what about orang yang buat verification? Rakyat malaysia yang bekerja di situ? Takkan satu org pun tak reti tengok bendera malaysia.
Reply

Use magic Report

Post time 20-8-2019 02:21 PM | Show all posts
aku pun kecewa dengan negara tp aku x buat benda bodoh cam nie.. kena ada sikap cam orang dulu yang merantau.. hati kering.. mana pijak xda hal.. xda bikin masalah dengan local/orang kampung.. cuma nak cari duit makan tuk hidup ngan beli tanah..

yang toyota tu sahih perangai sepet palat dap nak haram..
Reply

Use magic Report

Post time 20-8-2019 02:32 PM From the mobile phone | Show all posts
Takkan dah berpuluh tahun merdeka masih tersilap gantung bendera? Bangla, nepal, india pun bukan baru datang kerja di Malaysia bulan lepas. Dah bertahun-tahun. Tahun-tahun lepas takda pulak kes bendera gantung terbalik.
Reply

Use magic Report

Post time 20-8-2019 02:52 PM | Show all posts
Cilake punye sepet pendatang
Reply

Use magic Report

Post time 20-8-2019 02:54 PM | Show all posts
Ini suratan ni. Tak kan la yang tukang pasang tu tak pernah bersekolah.
Reply

Use magic Report

Post time 20-8-2019 03:29 PM | Show all posts
sqlite3 replied at 20-8-2019 01:23 PM
bila kita panggil mereka ni pendatang, mereka marah. tapi itulah...

Umah penghijrah Sulawesi, Jawa dan Batak sila ambil perhatian....jangan suka suki gantung bendera Malaysia
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
5.238711s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list