Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
1007
View
13
Reply

[Tempatan] Pencinta kes 1mdb akan senyap berbicara pasal 1mdb buat seketika. Hahaha

[Copy link]

Author: harizs    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Author
Post time 14-8-2019 02:32 PM From the mobile phone | Show all posts |Read mode

Dong Zong dan Jiao Zhong akan kena tindakan sama spt Jakel??? Ada yg percaya?


Apa lagi tunggu.

Bekukan akaun Dong Zong dan Jiao Zhong secara serta merta!

Haramkan mereka sebab terima dana 1MDB.

'Wang haram' 1MDB ni Oii..

1MDB..1MDB..1MDB..*gaya Lim Guan Eng.


Bekukan bekukan....Dong Zong ni duit 1MDB dia sakau..

Nak di ceduk pihak lawan. Sekali terceduk diri sendiri.

Mari tengok sejauh mana akal di uturn nya selepas ini..
Single Polls, Total 21 Users voted
95.24% (20)
4.76% (1)
Your User group have no permission to vote
FB_IMG_1565764073557.jpg

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 15-8-2019 04:50 PM | Show all posts
Memang bangsat la kan melayu yang bagi duit kat dong zongdan uec tu.
Macai penat berhimpun bantah uec, bossdiaorang suap kasi kenyang pada uec student.
Reply

Use magic Report

Post time 15-8-2019 05:09 PM | Show all posts
1MDB trial: Four things that could happen on or before Aug 19
theedgemarkets.com
/
theedgemarkets.com

August 13, 2019 21:10 pm +08



-A+A
KUALA LUMPUR (Aug 13): While the Federal Court dismissed Datuk Seri Najib Razaks bid to postpone the 1Malaysia Development Bhd (1MDB) case from beginning on Monday (Aug 19), it remains unclear whether the trial will indeed commence on that date.

This is because the prosecution in the 1MDB, or Tanore case as it also known, are only scheduled to give the witness statements to the former premiers team tomorrow (Wednesday, Aug 14).

Under criminal law, a trial can only start 14 days after the defence receives the statements, which means the trial may well begin on Aug 29 at the earliest. Proceedings were originally slated to run from Aug 19 to the end of September this year.

Advertisement

However, the apex courts five-member bench, led by Chief Justice Datuk Seri Tengku Maimun Tuan Mat, ruled they would let the High Court decide whether the case would begin on Aug 19 or otherwise.

Hence, this means it would be up to the discretion of trial judge Justice Collin Lawrence Sequerah to decide on Monday, as to when the case would begin, as both the prosecution and defence would appear before him on that day, for the court to decide.

This is because only one criminal trial may be conducted at a time, if the accused is involved in multiple cases as with Najib because the accused must be present at proceedings at all times, unlike in civil cases.

The High Court judge had earlier ruled that while he is not allowing the 1MDB case to be delayed again after granting three postponements prior, he will allow parties to appear before him if they need to defer the trial again.

Assuming the prosecution can conclude its SRC case this Friday as targeted, and Justice Mohd Nazlan Mohd Ghazali fixes another date to hear the submissions on whether the court should call the former premier to enter his defence or acquit him, this would mean Najib and his lawyers could be free to start the 1MDB case.

However, as Najib's lead counsel Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah pointed out, his team would be burdened, as Najib is represented by the same team led by the senior lawyer in four criminal cases.

He added that it would be a stretch for his firm and lawyers to conduct the 1MDB case, and prepare submissions for the SRC case simultaneously.

In addition, Najibs legal team may also challenge the validity of former Federal Court judge Datuk Seri Gopal Sri Rams appointment as lead prosecutor in the 1MDB case, provided they can obtain his letter of appointment.

So, here is what we think could happen on or before Aug 19:

1.    The judge may rule that the trial should proceed and ask the prosecution to give its opening statement first, before the trial starts in earnest on Aug 29.
2.    The court may rule that the trial will only start on Aug 29.
3.    The court allows the SRC trial to conclude first this means the High Court will first wait for submissions from parties, and see if the defence will be called after the prosecution makes its case.
4.    Shafee files a legal challenge to Gopals appointment as lead prosecutor, possibly postponing the trial.



Monday ni nak declare sakit apa pulak? Sapa pulak yang kena sakit?  
Reply

Use magic Report

Post time 15-8-2019 08:49 PM | Show all posts
kelana36 replied at 15-8-2019 04:50 PM
Memang bangsat la kan melayu yang bagi duit kat dong zongdan uec tu.
Macai penat berhimpun bantah u ...

Prrrrrrrpffftght

Duit tu tak bagi kat Dong Zong pon tetapi kepada pelajar sekolah cina yang cemerlang. Najib Kepit mintak Dong Zong bagi nama bebudak tu ajer.....

tapi nampak sangatlah bijaknya Persatuan Intelek Melayu.....Najib cilok duit kemudian bagi kat pelajar cemerlang sekolah Cina......oleh itu maka orang akan berhenti bercakap pasal 1MDB....Hahahahahahaha

Diharap orang kampong rendah akal yang terpedaya bahawa Peguam Negra mintak tanggoh perbicaraan kes 1MDB sebab tak cukop bukti tidak akan tertipu oleh Persatuan Intelek Melayu sekali lagi....

Maideen~Bengap pon ada hati nak jadi tuan......Prrrrrrrpffftght
Reply

Use magic Report

Post time 16-8-2019 02:33 PM | Show all posts
Seperti yang di jangka...
Boleh la sorak tak ada bukti lagi...   



PUTRAJAYA: Peguam Muhammad Shafee Abdullah memfailkan permohonan untuk memasukkan keterangan menunjukkan peguam kanan Gopal Sri Ram tidak boleh dilantik sebagai timbalan pendakwa raya (DPP) di bawah Seksyen 376 Kanun Acara Jenayah.

Shafee berkata, peruntukan itu hanya terpakai kepada DPP dalam kalangan pegawai awam dan berada dalam Perkhidmatan Kehakiman dan Perundangan.

Peguam kanan itu, yang mewakili bekas perdana menteri Najib Razak berkata, beliau telah memfailkan usul untuk memasukkan keterangan baru berikutan keputusan Mahkamah Persekutuan pada 7 Ogos lepas.

Beliau dan Najib mahu menghalang Sri Ram daripada menjalankan pendakwaan dalam mana-mana kes jenayah melibatkan mereka.




Ketua Hakim Negara, Tengku Maimun Tuan Mat, yang mengetuai pasukan 7 hakim, ketika menolak permohonan Najib untuk menghalang Sri Ram daripada menjalankan pendakwaan dalam kes 1MDB menetapkan bahawa bekas hakim itu boleh mengetuai pasukan pendakwaan dalam mana-mana kes jenayah yang ditugaskan kepadanya.

Bagaimanapun, pasukan hakim tersebut memerintahkan pihak pendakwaan supaya mengemukakan surat pelantikan Sri Ram sebagai timbalan pendakwa raya kanan dan menyerahkan satu salinan surat berkenaan kepada Shafee yang mewakili Najib.

Shafee, yang hadir di Mahkamah Rayuan hari ini untuk membuat rayuan terhadap keputusan hakim Mahkamah Tinggi, Azizah Nawawi, yang sebelum ini menolak semakan kehakiman yang difailkan oleh beliau dan Najib berkata, permohonan untuk memfailkan keterangan baru dibuat semalam.

Peguam kanan persekutuan, Shamsul Bolhassan kemudian meminta penangguhan daripada pasukan 3 hakim yang diketuai Hasnah Mohamed Hashim dengan berkata, beliau memerlukan masa untuk menjawab balas permohonan Shafee.

Kami hanya menerima salinan bermeteri permohonan untuk memasukkan keterangan baru itu hari ini, katanya.

Hasnah menetapkan 26 Ogos depan untuk mendengar permohonan itu dan rayuan terhadap keputusan Azizah.

Pada 20 Ogos, Azizah berkata, beliau tidak akan melayan permohonan semakan kehakiman kerana Mahkamah Tinggi juga mendengar permohonan serupa yang dibuat oleh Shafee dan Najib.

Sri Ram dan seorang lagi peguam, Sulaiman Abdullah dilantik oleh Peguam Negara, Tommy Thomas sebagai DPP dalam kes 1MDB dan SRC International Sdn Bhd tahun lepas.

Sri Ram turut ditugaskan untuk mengetuai pendakwaan dalam kes International Petroleum Investment Co melibatkan Najib dan bekas ketua setiausaha Perbendaharaan Mohd Irwan Serigar Abdullah.

Beliau juga ditugaskan sebagai pendakwa dalam kes rasuah dan pengubahan wang melibatkan isteri Najib, Rosmah Mansor, anaknya, Riza Aziz serta bekas pegawai khas beliau, Rizal Mansor.

Bekas hakim itu juga ditugaskan mendakwa Shafee yang berdepan 4 pertuduhan di bawah Akta Pencegahan Pengubahan Wang Haram, Pencegahan Pembiayaan Keganasan dan Hasil daripada Aktiviti Haram kerana menerima wang sebanyak RM9.5 juta daripada Najib.
Reply

Use magic Report

Post time 17-8-2019 02:00 PM From the mobile phone | Show all posts
Lah rupanya cacai kantoikan najib sendiri yg geng dgan dong zhong, siap bagi scholarship lgi utk budak2 uec yg lobai2 dan pejuang ketuatnan xnak iktiraf uec tu. Kahkahkah bodoh nya cacai, nak kecam tpi kantoikan diri sendiri @harizs

Reply

Use magic Report

Post time 17-8-2019 02:02 PM From the mobile phone | Show all posts
kelana36 replied at 16-8-2019 02:33 PM
Seperti yang di jangka...
Boleh la sorak tak ada bukti lagi...   


Lah najib kepit ni Xhabis2 xnak Sri Ram tu. Kat fesbuk berani sembang kencang, rupanya pengecut. @harisbee @harizs @tobby @dino @sarah82 @kemaruk

Kahkahkah geng2 di bangsat geng sendiri
Reply

Use magic Report

Post time 17-8-2019 02:15 PM From the mobile phone | Show all posts
dodolgemok replied at 17-8-2019 02:02 PM
Lah najib kepit ni Xhabis2 xnak Sri Ram tu. Kat fesbuk berani sembang kencang, rupanya pengecut. @ ...

Laaa.. Bangsat tu ang sebenarnya dodolgemok.. Sebab tu meratib tag nama aku
.
Pedih ka wei.. Tu la jadi la pencacai penjilat najis parti politik
Reply

Use magic Report

Post time 17-8-2019 02:25 PM From the mobile phone | Show all posts
sarah82 replied at 17-8-2019 02:15 PM
Laaa.. Bangsat tu ang sebenarnya dodolgemok.. Sebab tu meratib tag nama aku
.
Pedih ka wei.. Tu  ...

Pedih kan tgok najib sembahan kau org meroyan melalak sorang dlm fesbuk ujong2 penakut mintak delay. Kahkahkah cash!
Reply

Use magic Report

Post time 17-8-2019 02:27 PM From the mobile phone | Show all posts
dodolgemok replied at 17-8-2019 02:25 PM
Pedih kan tgok najib sembahan kau org meroyan melalak sorang dlm fesbuk ujong2 penakut mintak dela ...

Pergh.. Mesti ang buta kayu..pemalas nak baca komen2 aku kan. Sebab tu fitnah aku pemuja najib.. Hahaha bodoh ang mmg tak boleh simpan.

Fyi... Aku dah komen kat thread pencacai pengangkut najis mcm ang buka.. Awat tak pi jawap kat sana? Sebab tak ada geng mcm maiden pprt dan kelana ka?
Reply

Use magic Report

Post time 17-8-2019 04:06 PM From the mobile phone | Show all posts
sarah82 replied at 17-8-2019 02:27 PM
Pergh.. Mesti ang buta kayu..pemalas nak baca komen2 aku kan. Sebab tu fitnah aku pemuja najib.. H ...

kahkah.. sembang dgn babi mg baik
daaa haha
Reply

Use magic Report

Post time 17-8-2019 04:09 PM From the mobile phone | Show all posts
dino replied at 17-8-2019 04:06 PM
kahkah.. sembang dgn babi mg baik
daaa haha

Mengata sgt aku fitnah dan bodoh dia sendiri bodoh tak nampak.. Aku punya komen pun merata kot aku tulis.. Boleh cop aku penjilat najib.

Dia ingat aku setaraf dia yg bertaraf pencacai penjilat bontot ahli politik.
Reply

Use magic Report

Post time 17-8-2019 06:41 PM From the mobile phone | Show all posts
sarah82 replied at 17-8-2019 04:09 PM
Mengata sgt aku fitnah dan bodoh dia sendiri bodoh tak nampak.. Aku punya komen pun merata kot aku ...

Kahkahkah panjang reply mesti sentap panas smbil tangan menggigil2 type reply.
Reply

Use magic Report

Post time 17-8-2019 06:53 PM From the mobile phone | Show all posts
dodolgemok replied at 17-8-2019 06:41 PM
Kahkahkah panjang reply mesti sentap panas smbil tangan menggigil2 type reply.

Ang dok sebelah aku ka tgk tangan aku menggigil reply panjang2? Takkan? Jadi berhenti la buat fitnah.. Teruk sangat perangai munafik ang ni
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.099353s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list