Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
1234
Return to list New
4737
View
73
Reply

jatuh talak dah ke?

[Copy link]

Author: jijilaaa    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Post time 17-9-2019 01:46 PM From the mobile phone | Show all posts
Naatasha replied at 16-9-2019 10:19 PM
Cerita ni sama i dengar kat kursus kawin. Harap TT boleh update apa kata mahkamah.

saya pun dengar masa kursus kahwin
Reply

Use magic Report

Post time 17-9-2019 04:12 PM | Show all posts
semoga dipermudahkan segala urusan TT.... pasal tu la talak x boleh buat main....sikit2 talak..jadi mcm ni dah x tau mcmana..apa pn doakan yang baik2 aje...
Reply

Use magic Report

Post time 18-9-2019 12:30 PM | Show all posts
jijilaaa replied at 20-8-2019 09:50 AM
update utk semua. Mula2 H refuse utk refer ke mahkamah. Dia tnya kenapa awk bersungguh sngat..nak sn ...

didoakan semoga yg baik2 buat TT.
Reply

Use magic Report

Post time 26-9-2019 05:13 PM | Show all posts
tt mcmna ?..


saya ada kawan.. sibini ni selalu mintak cerai kalau gaduh..satu hari laki dia cakap kalau mintak cerai sekali lagi jatuh tak.. then satu hari diorang bergaduh dan sibini terminta cerai lagi..so adakah jatuh tak atau tidak.. diorang tak rujuk pejabat agama pun hidup masih macam biasa laki bini..  

Reply

Use magic Report

Post time 30-9-2019 03:14 PM | Show all posts

diorang tak rujuk pejabat agama pun hidup masih macam biasa laki bini..



jatuh talak.. walau tak rujuk pej. agama..


lepas jatuh talak.. depa masih tinggal bersama..
kalau depa kongkek.. kira dah rujuk la tu   


Reply

Use magic Report

Post time 30-9-2019 05:17 PM | Show all posts

tahla..harap depa sedar dan bertaubat klu dah jatuh

Reply

Use magic Report

Post time 1-10-2019 08:16 AM | Show all posts
monalisa7 replied at 30-9-2019 05:17 PM
tahla..harap depa sedar dan bertaubat klu dah jatuh

kenapa perlu bertaubat .. ?
Reply

Use magic Report

Post time 1-10-2019 10:14 AM | Show all posts
zacEfron replied at 1-10-2019 08:16 AM
kenapa perlu bertaubat .. ?

berzinalah seumur hidup klu talak dah jatuh

Reply

Use magic Report

Post time 1-10-2019 10:29 AM | Show all posts
monalisa7 replied at 1-10-2019 10:14 AM
berzinalah seumur hidup klu talak dah jatuh

kalau dah jatuh talak.. dlm masa edah.. bila depa kongkek.. jadi sudah rujuk.. jd suami isteri semula.. bukan zina la samdol
awak yg pelu bertaubat.. fitnah org berzina..




Reply

Use magic Report

Post time 1-10-2019 02:06 PM | Show all posts
zacEfron replied at 1-10-2019 10:29 AM
kalau dah jatuh talak.. dlm masa edah.. bila depa kongkek.. jadi sudah rujuk.. jd suami isteri sem ...



uols ni tak baca abis ke kisah TT? laki dia bagi cerai taklik talak 3. celah mananya nak rujuk dah kalo dah kongkek ??
Reply

Use magic Report

Post time 1-10-2019 02:56 PM | Show all posts
wadiunong replied at 1-10-2019 02:06 PM
uols ni tak baca abis ke kisah TT? laki dia bagi cerai taklik talak 3. celah mananya nak rujuk ...

uols yg tak baca habis...

ini bukan cerita TT..

iols quote cerita kawan monalisa7 kongkek ..   


Reply

Use magic Report

Post time 2-10-2019 09:37 PM From the mobile phone | Show all posts
Melibatkan nasab keturunan better g makhamah... Kalau betol jatuh talak kene tgk bukti2 die...kalau di izikan Tuhan jatuh talak 1 alhamdulillah boleh rujuk semula.... Tu penting g refer pejabat agama... Muhasabah.. InsyaAllah akan jd pengajaran terbaik buat H W.
Reply

Use magic Report

Post time 17-10-2019 09:56 PM From the mobile phone | Show all posts
Any updates psl kes ni? Nak tahu juga..
Reply

Use magic Report

Post time 18-10-2019 11:10 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by rayriff at 18-10-2019 11:12 PM
zacEfron replied at 1-10-2019 10:29 AM
kalau dah jatuh talak.. dlm masa edah.. bila depa kongkek.. jadi sudah rujuk.. jd suami isteri sem ...


adoi lawak pulak la baca part bertaubat tu @monalisa7 kawan awak tu kalau rujuk tak semestinya kena dengan perkataan, dengan perbuatan pon boleh.
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.092222s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list