Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
292
View
6
Reply

Resepi daging sempena Raya Korban

[Copy link]

Author: diya_az    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Author
Post time 13-8-2019 02:43 PM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
Ha, sehari sebelum raya haji, ada dengar cerawah UAI, dia cakap sunat masak manis untuk jamu tetamu daging korban tu..setelah ditolak 2/3 daging fresh untuk derma pada fakir/asnaf lah.

Daging masak apa ya yang manis2?

Kalau kat kedah,
Menu wajib sah2 sup daging+ayaq asam
Lain2 ada orang buat daging goreng/goreng kunyit/goreng kicap, masak kicap. Kalau kenduri kahwin ada la jumpa masakan yang manis macam masak hitam, masak kurma. Lain2 susah susah juga jumpak. Tp menu korban macam takda masak manis2..

Kat tempat korang masak apa tu?
Reply

Use magic Report

Post time 13-8-2019 03:59 PM | Show all posts
Aku klu masak rendang akan letak gula melaka.. klu daging 1kg sebuku yang 2" tu potong2 masuk dalam rendang nanti ada rasa lemak2 manis sikit.. klu nak masak yang manis daging tak kena la pulak..
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 13-8-2019 04:03 PM From the mobile phone | Show all posts
buragazz replied at 13-8-2019 03:59 PM
Aku klu masak rendang akan letak gula melaka.. klu daging 1kg sebuku yang 2" tu potong2 masuk dalam  ...

Sedapnya..raya puasa pelbagai jenis rendang dan serunding ada..manis, pedas apa semua ada..

Difikirkan balik, maksud manis mungkin sebab orang dulu2 makan nya manis2 macam kurma kan..sebab semua lapisan orang boleh makan manis. mungkin zaman sekarang masak apa2 ja yang sedap dan semua orang boleh makan mungkin.
Reply

Use magic Report

Post time 13-8-2019 04:10 PM | Show all posts
diya_az replied at 13-8-2019 04:03 PM
Sedapnya..raya puasa pelbagai jenis rendang dan serunding ada..manis, pedas apa semua ada..

Dif ...

Batul Diya lepas letak gula melaka tu tabur daun kunyit dan limau purut.. terangkat punya....
Reply

Use magic Report

Post time 13-8-2019 04:17 PM From the mobile phone | Show all posts
Masak asam pedas je
Reply

Use magic Report

Post time 17-8-2019 04:30 PM From the mobile phone | Show all posts
singgang daging .. yum. asyik sup je sesekali buat singgang best gak
Reply

Use magic Report

Post time 18-8-2019 08:41 PM From the mobile phone | Show all posts
Rebus daging letak garam. Nak makan buat sambal kicap + bawang + cili api + limau..simple tapi sedap


Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.083159s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list