Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
51986
View
1500
Reply

[Tempatan] Kenapa la tak bincang elok-elok... (siapa sebenar pembuli?), UPDATED : #1454 bicara bermula

[Copy link]

Author: Syd    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Author
Post time 11-8-2019 03:36 AM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
Edited by Syd at 22-8-2019 12:48 PM

Kenapa la tak bincang elok-elok...

PERSELISIHAN faham antara dua lelaki kerana kemalangan kecil di Kilometer 239 Lebuhraya Utara Selatan dekat Kajang berakhir dengan tragedi apabila seorang daripadanya maut.

Difahamkan, kereta mangsa yang berusia 29 tahun terbabit dalam kemalangan dengan seorang lelaki berusia 40 tahun yang memandu sebuah kenderaan pelbagai guna (MPV).

Kejadian pada 1.40 tengah hari itu menyebabkan berlaku perselisihan faham antara mangsa dan lelaki berkenaan sebelum berlaku pergelutan antara mereka.

Ketua Polis Daerah Kajang Asisten Komisioner Ahmad Dzaffir Mohd Yussof berkata, polis menerima maklumat berhubung kejadian dari sebuah hospital di Nilai pada 3.40 petang dengan memaklumkan seorang lelaki meninggal dunia.

Sejurus menerima maklumat berkenaan, sepasukan pegawai dan anggota Bahagian Siasatan Jenayah Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kajang menjalankan siasatan berhubung punca kematian mangsa.

Hasil siasatan awal mendapati mangsa terbabit dalam pergaduhan dengan seorang lelaki kerana tidak berpuas hati selepas terbabit dalam kemalangan, katanya dalam satu kenyataan, hari ini.

Ahmad Dzaffir berkata, susulan kejadian itu, pihaknya menahan seorang lelaki berusia 40 tahun dan isterinya berusia lingkungan 30-an bagi membantu siasatan.

Siasatan lanjut berhubung kejadian masih dijalankan bagi mengenal pasti punca kejadian dan kematian, kes disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan.

Orang ramai yang mempunyai maklumat berhubung kejadian itu boleh menghubungi balai polis terdekat atau berhubung terus dengan Pegawai Penyiasat Asisten Superintendan Siti Sarah Aisyah Saad di talian 016-406 4202, katanya.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 11-8-2019 03:38 AM From the mobile phone | Show all posts
https://www.facebook.com/groups/hululangat/permalink/1105417816321853/
Reply

Use magic Report

Post time 11-8-2019 03:40 AM From the mobile phone | Show all posts
Edited by Modngengade at 11-8-2019 03:43 AM

Tunggu saksi utama  pakcik baju biru utk tampil..

Dgr citer jinjang tu dah putar belitkan fakta semasa buat report..

Harap hanjeng tu mendapat cash
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 11-8-2019 03:41 AM From the mobile phone | Show all posts
Mohd Amir *Assalam YDH Tuan KJSPT dan YDH Tuan T/KJSPT Selangor*

*KES KEMALANGAN  DI  KM 293.5 L/RAYA KL-SEREMBAN MATI DI HOSPITAL DIPERCAYAI AKIBAT DIPUKUL*

1) No. Repot (T) Kajang : xxxxx /19

1.1) No. Repot (J) Kajang : Bandar Baru Bangi No: xxxx/19

2) Tarikh/masa kejadian :
     10/08/19 @ 1410 HRS

3) Tempat kejadian:
Di KM 293.5 L/RAYA KL - SEREMBAN

4) Kenderaan yang terlibat:

4.1) M/MPV *K1*
No pendaftaran:
Jenis: INNOVA
Warna: Silver
Kerosakan: Hadapan, sisi kiri dan Belakang

4.2) M/Kar *K2*
No pendaftaran:
Jenis : Perodua Axia
Warna: Hitam
Kerosakn: -

5) Mangsa terlibat :
5.1) Pemandu *K1* @ *M1*
Nama: Yew Wei Liang
no ic:
Umur: 41 Tahun
Bangsa: Cina
Jantina: Lelaki
Alamat: ##### PUJ 9/18 Tmn Puncak Jalil Seri Kembangan 43300 Seri Kembangan Selangor

Kecederaan: -

5.2) Pemandu *K2*  @ *M2*
Nama: Syed Muhammad Danial Syed Syakir *Mati*
no ic:
Umur: 29 Tahun
Bangsa: Melayu
Jantina: Lelaki
Alamat: No @@@@, Jalan Akuamarin 1 7/21A, Seksyen 7, 40000 Shah Alam, Selangor

Kecederaan: -

6) Ringkasan Kejadian :

Pada 10/08/2019 jam l/kurang 1410 terima maklum dari Trafik L/Raya satu kes kemalangan melibatkan pergaduhan antara 2 pemandu M/Kar di KM 293.5 L/Raya KL - Seremban dimana mkar M1 dipukul dengan kayu besbol oleh M2 dan M2 telah dilanggar oleh M1. M2 telah di bawa ke Hospital.

Siasatan awal mendapati semasa kejadian M1 memandu keluar dari Tol Bangi menuju ke Seremban. Sejurus keluar dari Tol Bangi M/Kar M1 hampir dilanggar oleh M/Kar M2. M1 membunyikan hon dan dibalas oleh M2 dengan isyarat lucah jari tengah kepada M1 menyebabkan M1 tidak puas hati dan berlaku kejar mengejar antara M1 dan M2. Sampai di KM 293.5 L/Raya KL - Seremban berlaku perlanggaran antara kedua-dua kenderaan lalu M1 dan M2 turun dari M/Kar dan berlaku pergaduhan antara M1 dan M2 di lorong kanan l/raya. Selepas pergaduhan M2 mengambil kayu besbol dari bonet M/Karnya dan memukul bahagian hadapan M/Kar M1 menyebabkan M1 takut dan menekan pedal minyak lalu melanggar M2 yang berada di hadapannya. M2 terpelanting jatuh di tengah pembahagi jalan dan di bawa ke  Nilai Medical Centre dan M2 disahkan mati di hospital tersebut.

Insp Soma bersama Insp Kuna  menahan M2 di IPPD Kajang dan di serah kepada Jabatan Siasatan Jenayah Kajang untuk tindakan lanjut. Kedua-dua M/Kar diambil alih oleh JSJ Kajang.

7) Klasifikasi kes :
- kes dibuka di bawah Sek 302 KK oleh JSJ IPPD Kajang
- Kajang Repot (T) No xxxxx/19 di ROA ke Bandar Baru Bangi Repot No xxxx/19.

Pegawai penyiasat kes Insp Noor xxxxxxx.

Untuk makluman Ydh Tuan
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 11-8-2019 03:43 AM From the mobile phone | Show all posts
Tolong kepada sesiapa yang melalui kawasan kejadian pada jam 1.40 tengahari tadi atau mengenali pakcik berbaju biru tersebut,mohon pergi ke balai yang terdekat.. Bdk melayu tue dh meninggal sbb kena pukul dgn cina bodoh tue..

https://twitter.com/fizieyung/status/1160190940847300608?s=12
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 11-8-2019 03:44 AM From the mobile phone | Show all posts
Akibat Salah Faham, Lelaki Maut Dipukul

Seorang lelaki maut akibat dipukul selepas berlaku perselisihan faham dalam satu kemalangan di Kilometer 239, Lebuhraya Utara Selatan (PLUS).

Kejadian yang berlaku pada kira-kira 1.40 petang berhampiran susur Bandar Baru Bangi itu mengakibatkan mangsa, berusia 29 tahun cedera di bahagian kepala dan tulang rusuk.

Ketua Polis Kajang dalam satu kenyataan mengesahkan penahanan suspek seorang lelaki 40-an.

Kes disiasat di bawah seksyen 302 Kanun Keseksaan.

Orang awam yang mempunyai maklumat berhubung kejadian boleh berhubung dengan mana-mana balai polis berhampiran atau hubungi talian 016-4064202.

#BuletinTV3

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 11-8-2019 04:04 AM From the mobile phone | Show all posts
Syd replied at 11-8-2019 03:43 AM
Tolong kepada sesiapa yang melalui kawasan kejadian pada jam 1.40 tengahari tadi atau mengenali pakc ...

Dia maut dipukul atau maut dilanggar dan digilis selepas dia pukul bonet ahpek tu dgn baseball bat?
Reply

Use magic Report

Post time 11-8-2019 05:42 AM | Show all posts
menang kat cina babi la jawab dia.. melayu kan sampah dalam undang undang polisi dan mahkamah malaya..
Reply

Use magic Report

Post time 11-8-2019 06:11 AM From the mobile phone | Show all posts
Sedihnya semoga tangkap cepat. Semoga Keluarga arwah ambil tindakan undang2 saman pelaku tersebut
Reply

Use magic Report

Post time 11-8-2019 06:35 AM From the mobile phone | Show all posts
Dewa19XKangen replied at 10-8-2019 09:42 PM
menang kat cina babi la jawab dia.. melayu kan sampah dalam undang undang polisi dan mahkamah malaya ...

Apa kau merengek ni nyah ?
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 11-8-2019 06:39 AM From the mobile phone | Show all posts
sape yang provoke sape?
tengok report tu.


Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 11-8-2019 06:41 AM From the mobile phone | Show all posts
axl_bach replied at 11-8-2019 04:04 AM
Dia maut dipukul atau maut dilanggar dan digilis selepas dia pukul bonet ahpek tu dgn baseball bat ...

takde hancur ke apa.
elok je tu org angkat.

cuma lembik.
IMG-20190811-WA0131.jpg
Reply

Use magic Report

Post time 11-8-2019 06:47 AM From the mobile phone | Show all posts
mmg sngaja nk langgar eh hukum je gantung smpi mampos
Reply

Use magic Report

Post time 11-8-2019 06:48 AM | Show all posts
Syd replied at 10-8-2019 07:43 PM
Tolong kepada sesiapa yang melalui kawasan kejadian pada jam 1.40 tengahari tadi atau mengenali pakc ...

Aku tak nampak pun pakcik baju biru . Mangsa baju biru ade la
Reply

Use magic Report

Post time 11-8-2019 07:01 AM | Show all posts
Edited by pokaibanktokyo at 10-8-2019 11:53 PM

Elok lah kena masuk lokap masuk penjara bagai. Si bodoh lembik macam itu lambat laun akan dipukul pemandu lain suatu hari nanti kalau masih bebas. Tapi kenapa bini sotong itu pun kena heret masuk lokap ? Dia berak tengah jalan ke ?
Reply

Use magic Report

Post time 11-8-2019 07:12 AM From the mobile phone | Show all posts
Dewa19XKangen replied at 11-8-2019 05:42 AM
menang kat cina babi la jawab dia.. melayu kan sampah dalam undang undang polisi dan mahkamah malaya ...

motokar M1 dipukul dengan kayu besbol oleh M2. M1 takut lalu langgar M2. M2 mati di hospital. Dua2 salah
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 11-8-2019 07:13 AM From the mobile phone | Show all posts
pokaibanktokyo replied at 11-8-2019 06:48 AM
Aku tak nampak pun pakcik baju biru . Mangsa baju biru ade la

ada je dia depan tu.
kalau tgk video, boleh tgk situasi tu.

kat jalan nak bergaduh.
baik tua baik muda.

Pakcik @PrestineOne
Reply

Use magic Report

Post time 11-8-2019 07:18 AM | Show all posts
Itu sotong yang suka tunjuk isyarat lucah. Ada hati nak tuduh orang lain dalam repot polis. Masuk lokap lama lama nanti hilang kerja habis kereta kena tarik, tuan rumah sewa halau, along pun nanti cari
Reply

Use magic Report

Post time 11-8-2019 07:24 AM | Show all posts
Edited by pokaibanktokyo at 10-8-2019 11:26 PM
harizs replied at 10-8-2019 11:12 PM
motokar M1 dipukul dengan kayu besbol oleh M2. M1 takut lalu langgar M2. M2 mati di hospital. Dua2 ...

Sebelum itu m1 langgar belakang m2. Spesies lembik minda pula lemah. Baran lebih. Masuk lokap berhari hari la padahnya
Reply

Use magic Report

Post time 11-8-2019 07:37 AM From the mobile phone | Show all posts
Edited by akusukaq at 11-8-2019 07:39 AM

dah bunuh orang tak kan nak lepas.bagi lah apa2 alasan sekali pun.kita bunuh orang masuk rompak rumah kita pun kena hukum inikan bunuh orang sbb bergaduh atas jlnraya.
merengkok puluh tahun lah sampai umur bersara.
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.103183s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list