Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
12Next
Return to list New
930
View
22
Reply

[Dunia] Dah tiba masanya Putrajaya biaya Bersih, kata Ambiga

[Copy link]

Author: matamata       Show all posts   Read mode

Author
Post time 21-7-2019 11:22 PM | Show all posts |Read mode

PETALING JAYA: Bekas pengerusi Bersih 2.0, Ambiga Sreenevasan berkata sudah tiba masanya Putrajaya membiayai badan pemantau pilihan raya itu kerana jenis kerja yang dilakukannya.

Bagaimanapun, aktivis dan peguam itu berkata, ia mesti dibuat tanpa syarat atau had.

Ambiga berkata kehadiran Bersih adalah kritikal kerana ia perlu memantau keadaan untuk memastikan semua orang berkelakuan secara bertanggungjawab dalam setiap pilihan raya, menyatakan ia menyelesaikan banyak tugas semasa pilihan raya.

Dan dengan pilihan raya Sarawak yang akan diadakan pada 2021, beliau berkata Bersih perlu mengerahkan orangnya.




Jadi, saya ingin melihat kerajaan ini, walaupun dikritik Bersih, berkata mereka akan memberi Bersih bentuk pembiayaan supaya mereka dapat menjalankan tugas penting mereka, katanya pada majlis makan malam pengumpulan dana Bersih malam tadi.

Turut hadir Pengerusi Bersih, Thomas Fann dan Ketua Pesuruhjaya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia, Latheefa Koya.

Bersih dibentuk pada 2006 oleh pemimpin parti politik, kumpulan masyarakat sivil dan NGO, sebelum dilancarkan semula sebagai gerakan masyarakat sivil pada 2010.

Ia mengadakan 5 perhimpunan dan meminta pembaharuan pilihan raya, termasuk penggunaan dakwat kekal.

Dalam memberi penghormatan kepada Bersih, Ambiga berkata ia berubah menjadi gerakan untuk demokrasi, di mana tumpuannya bukan hanya pilihan raya.

Ia masih mempunyai banyak tugas untuk dilakukan, katanya, seperti menuntut tempoh perkhidmatan perdana menteri kepada 2 penggal.

Beliau juga berkata Global Bersih adalah antara pencapaian terbesar badan pemantau itu kerana ia membangkitkan rakyat Malaysia di luar negara.

Dan hingga ke hari ini, mereka terus memainkan peranan penting dalam meneruskan impian kehidupan demokrasi di mana sahaja mereka berada, katanya.


freemalaysiatoday


Reply

Use magic Report

Post time 21-7-2019 11:23 PM | Show all posts
pe cer ni? @pyropura @dodolgemok
Reply

Use magic Report

Post time 21-7-2019 11:54 PM From the mobile phone | Show all posts
Hm nak fund utk apa? More money?
Reply

Use magic Report

Post time 21-7-2019 11:59 PM | Show all posts
armin replied at 21-7-2019 03:54 PM
Hm nak fund utk apa? More money?

nk siasat kete polis
Reply

Use magic Report

Post time 22-7-2019 12:40 AM From the mobile phone | Show all posts
Bersihlah sgt...baik bg dana kat tukang cuci...lgpon buat apa nak pemerhati pilihanraya bagai...parti pemerintah sekarang suci murni....sesuci lebaran..x kan menipo dlm pilihanraya
Reply

Use magic Report

Post time 22-7-2019 07:11 AM From the mobile phone | Show all posts
Bagi elaun utk baring atas jalan ke?...
Reply

Use magic Report

Post time 22-7-2019 07:31 AM From the mobile phone | Show all posts
Baiklah bersihkan dulu toksik kt pasir gudang dulu.
Reply

Use magic Report

Post time 22-7-2019 09:50 AM | Show all posts
untuk rakyat  - kena berkorban
untuk parti ngo - ada duit plak ye

xreti cari duit sendiri ke? semua nak tongkat
Reply

Use magic Report

Post time 22-7-2019 10:23 AM | Show all posts


jika gomen dan membiayai BERSIH...
maka akan bersih belaka....takut pulak nak tegur lebih2...nanti ditarikbalik pembiayaan..
Reply

Use magic Report

Post time 22-7-2019 10:28 AM From the mobile phone | Show all posts
Masing2 nak harta rampasan perang
Reply

Use magic Report

Post time 22-7-2019 11:04 AM From the mobile phone | Show all posts
Ala bodoh bershit ni!!!! Sama bodoh dengan mahacai bapok dalam ni.. Bodoh bapok
Reply

Use magic Report

Post time 22-7-2019 11:46 AM | Show all posts
BERSIH sepatutnya bersih dari funding mana2 political arm / govt.
otherwise, there is no point of having BERSIH.
ambiga should have known better.
Reply

Use magic Report

Post time 22-7-2019 12:28 PM From the mobile phone | Show all posts
AbukRokok replied at 22-7-2019 09:50 AM
untuk rakyat  - kena berkorban
untuk parti ngo - ada duit plak ye



Tu bukan tongkat la..
Tu lain..
Orang melayu je kaki bertongkat..
Xkan bersih nak tongkat2..
Not my level hokay..





































Reply

Use magic Report

Post time 22-7-2019 01:24 PM From the mobile phone | Show all posts
Masa utk kutip habuan
Reply

Use magic Report

Post time 22-7-2019 01:27 PM | Show all posts
nak duit hantar la invoice
Reply

Use magic Report

Post time 22-7-2019 01:49 PM | Show all posts
BERSIHlah sangat..
Reply

Use magic Report

Post time 22-7-2019 01:56 PM | Show all posts
kalau tak kena bagi biaya??? nak jatuhkan kerajaan lagi???
Reply

Use magic Report

Post time 22-7-2019 02:16 PM From the mobile phone | Show all posts
tobby replied at 22-7-2019 01:24 PM
Masa utk kutip habuan

Dlm isle nya ghanimah ka apa nama nya
Reply

Use magic Report

Post time 22-7-2019 03:30 PM From the mobile phone | Show all posts
lkick2113 replied at 22-7-2019 02:16 PM
Dlm isle nya ghanimah ka apa nama nya

Masing2 nak balasan hasil menaikkan kerajaan pornhub
Reply

Use magic Report

Post time 22-7-2019 03:31 PM From the mobile phone | Show all posts
Bersih dibentuk pada 2006 oleh pemimpin parti politik.....( yg skrg sudah jd kerajaan)
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.082318s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list