Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
123Next
Return to list New
3170
View
44
Reply

Buat Tak Tahu Kontrak Sewa Tamat, Tuan Rumah Tutup Pintu Dengan Konkrit

[Copy link]

Author: CARI-MAL       Show all posts   Read mode

Author
Post time 17-7-2019 10:22 AM | Show all posts |Read mode
Pemilik rumah bertindak drastik menutup pintu kediaman dengan konkrit untuk mengajar penyewa yang enggan keluar dari rumahnya di Medono, Kota Pekalongan, Jawa Tengah pada Ahad.




Kredit foto: Tribunnews




Tribunnews melaporkan, Johanes Kevin Anton nekad bertindak demikian kerana berang dengan sikap penyewa yang enggan keluar dari rumahnya selepas tamat kontrak sewaan.


Menurut Ketua Rukun Tetangga (RT), Suparlan, satu daripada pintu rumah berkenaan ditutup dengan konkrit hingga mencetuskan kekecohan penduduk setempat.




Kredit foto: Tribunnews



"Mereka meminta bantuan saya dan pihak lain untuk menyelesaikan isu tersebut, katanya. - CARI
Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2019 10:28 AM | Show all posts
camtu ngajarnye
Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2019 10:32 AM From the mobile phone | Show all posts
Selayaknyalah kena macam tu. Dah sewa buat tak tu pulak.. Ala bodoh
Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2019 10:38 AM From the mobile phone | Show all posts
bagus pak..saya suka cara begini mahu halau penyewa tongong
Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2019 10:47 AM From the mobile phone | Show all posts
Begitulah.. Tak payah nak bertolak ansur dengan orang macam tu
Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2019 11:11 AM | Show all posts
bagus pon....patut dia letak sekali besi penjara wakakkaka
Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2019 11:21 AM From the mobile phone | Show all posts
Bertemu buku dgn ruas
Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2019 11:23 AM | Show all posts
takut nanti penyewa tebuk tempat lain pula..rosakkan rumah..
Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2019 11:25 AM | Show all posts
mesti penyewa bermasalah ni
Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2019 11:42 AM | Show all posts
padan muka ko................ambik.....
Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2019 11:44 AM | Show all posts
terbaik pakkk
Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2019 11:45 AM | Show all posts
kakkahkah haa buku temu ruas
Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2019 11:47 AM | Show all posts
Mendapat sudah moga jadi pengajaran buat yang lain
Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2019 11:49 AM | Show all posts
kalau kat sini? eh kita tuan rmh plk salah. dtg puak2 berhati baik kata kita perlu bertolak ansur bla bla bla..

kalau nk btolak ansur, ko suruh dia pindah rumah ko hanat!
Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2019 11:50 AM | Show all posts
RASAKAN
Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2019 11:51 AM | Show all posts
adeh lepas ni tuan rumah kena robohkan balik binaan tu ke cemana.. leceh betul.. tukar aje mangga kan senang
Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2019 12:44 PM | Show all posts
1 kja pulak nak kena pecahkan konkrit tu
Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2019 12:59 PM | Show all posts
rasain kamuu   
Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2019 01:00 PM | Show all posts
kalo sini gak..halau kami ke mana kami mau pergi..sewa tak berbulan tak bayar
Reply

Use magic Report

Post time 17-7-2019 01:34 PM From the mobile phone | Show all posts
Wow extreme
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.101823s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list