Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
11530
View
141
Reply

"Bukan Main Bersolek, Keluar Rumah Waktu Edah!"- Mawar Karim Kena Hentam

[Copy link]

Author: Cari-Saiful       Show all posts   Read mode

Author
Post time 16-7-2019 06:26 PM | Show all posts |Read mode
Foto: IG


Baru sahaja bercerai minggu lepas dengan Fizo Omar, Mawar Karim dah muat naik gambar dia keluar berjalan-jalan ke pusat beli-belah.


Apa lagi memang kena kecam dengan netizen, lebih-lebih lagi bila tengok dia bersolek cantik dalam waktu edah.


  



Ramai tak puas hati! Kata mereka, Mawar sepatutnya tak boleh keluar rumah selama tiga bulan dan tak dibenarkan berhias dengan solekan di depan khalayak ramai.


Tapi ada juga yang sesetengah membela tindakan Mawar dengan mengatakan edah penceraian dengan edah mati adalah berbeza.


  



  



Tambah lagi, edah bercerai ada kelonggaran untuk wanita yang perlu keluar mencari rezeki dan urusan lain.


Apa pun kena rujuk pakar dan ahli agama yang lebih arif tentang hukum hakam Islam.


Tak perlu melalak dan menghentam orang lain di media sosial jika tak tahu. -CARI
Reply

Use magic Report

Post time 16-7-2019 06:30 PM From the mobile phone | Show all posts
Biasanya sesama pompuan melayu islam berhijab kepam je yg sibuk kepoci dengan kehidupan rumah tangga cerai berai orang sebegini.. konfirm 100% hijabis melayu kepam
Reply

Use magic Report

Post time 16-7-2019 06:38 PM | Show all posts
Iddah cerai dan iddah kematian suami tak sama. Kalau kematian suami, kena iddah dan ihdad (berkabung). Kalau cerai hidup, tak perlu berkabung.
Reply

Use magic Report

Post time 16-7-2019 06:40 PM From the mobile phone | Show all posts
Dengki la tu . Diri sendiri time edah ke x edah muke tetap hauk kan . Dah la hauk . Laki plak lari , kena cerai , pastu dok je la rumah x wat pape . Sian bawangers itu
Reply

Use magic Report

Post time 16-7-2019 06:40 PM From the mobile phone | Show all posts
kepochi betul ler netizen nie
Reply

Use magic Report

Post time 16-7-2019 06:42 PM From the mobile phone | Show all posts
Bongoks....depa ni cerai hidup bukan cerai mati...btw zaman skg ni pompuan semua ada kerjaya, kalo 3 bln x kuar rmh korg nk tanggung ke mkn minum dia selama3 bln..
Reply

Use magic Report

Post time 16-7-2019 06:45 PM From the mobile phone | Show all posts
Ngeks sangat
Dah takde apa nak dikecam kan kot acik bawang kepam tu
Reply

Use magic Report

Post time 16-7-2019 06:49 PM From the mobile phone | Show all posts
Jadah nya nak berkurung kat umah oooooiiii.. gilos ke.. apa3 je acik2 kepam ni ooooiiii
Reply

Use magic Report

Post time 16-7-2019 06:56 PM From the mobile phone | Show all posts
3 bulan dok rumah nak mkn apa weyyy.. life goes on. businesswoman kot. kenalah kerja bukan saja utk diri sendiri, utk pekerja2 fareeda jugak.
Reply

Use magic Report

Post time 16-7-2019 06:57 PM | Show all posts
Ilmu x cukup tapi sibuk nak sekolahkan orang. Last last malu sendiri.



Reply

Use magic Report

Post time 16-7-2019 06:59 PM | Show all posts
krustykrab replied at 16-7-2019 06:42 PM
Bongoks....depa ni cerai hidup bukan cerai mati...btw zaman skg ni pompuan semua ada kerjaya, kalo 3 ...

NTAhnya! lagi2 mak2 yg terkahwen dgn biawak hidup. Masa masih suami isteri pun bini yg tanggung, xkan dlm edah lps bercerai si biawak ni tetiba ada rasa tanggungjawab nk bagi nafkah pulak (wpun hakikatnya mmg dia kena bagi nafkah!)
Reply

Use magic Report

Post time 16-7-2019 07:00 PM From the mobile phone | Show all posts
Eyh bodoh. Kau hengat dia mati laki ke? Sukati dia lah nk keluar ke x. Sapa nk bg dia makan? Ex laki lintah dia me?
Reply

Use magic Report

Post time 16-7-2019 07:02 PM | Show all posts
cerai idup x sama dgn mati ...takde masalah nak keluar rumah
Reply

Use magic Report

Post time 16-7-2019 07:03 PM From the mobile phone | Show all posts
Boleh kluar utk bkrja..disunatkan tidak berhias sepanjang tempoh iddah..kejap je pun 3 kali suci dr haid kan..sbr la sket..Islam bagi cantik dah..ade sebab larangn n such..boleh rujuk kt portal slam.gov.my tu..
Reply

Use magic Report

Post time 16-7-2019 07:03 PM From the mobile phone | Show all posts
Menyampah betul makcik pokcik bawang ala2 kompom syurga nih. Benda gitu pun nak jadi isu. The real case of "sibuk jaga kain org".
Reply

Use magic Report

Post time 16-7-2019 07:05 PM From the mobile phone | Show all posts
Biarlah dia nak happy release tension. Tulah apa apa jadi , yang nampak buruknya perempuan.
Reply

Use magic Report

Post time 16-7-2019 07:28 PM From the mobile phone | Show all posts
Dia kn mmg bermekap tebal kalau keluar ke mana2. Bior je la
Sibuk je
Reply

Use magic Report

Post time 16-7-2019 07:45 PM From the mobile phone | Show all posts
Bodonye sape yg bg pantang larang cmni
Reply

Use magic Report

Post time 16-7-2019 07:48 PM From the mobile phone | Show all posts
Kepochi punya netizen bawang.
Bella Astilah lagi celaka dlm edah menari terkinja2..semua pakat2 comel la, dia kluar berkerja la.
Bahenol
Reply

Use magic Report

Post time 16-7-2019 08:02 PM From the mobile phone | Show all posts
Tak cerdik la yg kata tak boleh mekap dalam edah bercerai hidup tu. Edah mati memang tak boleh berhias atau keluar meninggal kan rumah kecuali ada sebab2 teetentu. Mawar ni dah sah2 bercerai hidup, lantak dia la nak mekap sekati sekali pung,,, ummah meleis lah, nak hentam orang rapi tao reti, buka peluamg org hentam diri sendiri pulak.
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.144699s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list