Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
7672
View
271
Reply

Rasa Tuhan Tersangat Tak Adil

[Copy link]

Author: RED 666       Show all posts   Read mode

Post time 10-7-2019 11:52 AM | Show all posts
CiliPadiSedap replied at 10-7-2019 11:37 AM
u dh mature. kalau u xdi uji masa lepas u akan masih kanak2 mcm sis vokuru. betul kan? jd setiap o ...

ya sis..ujian itu seperti ubat yg menyembuhkan tapi pahit utk ditelan.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 10-7-2019 11:56 AM From the mobile phone | Show all posts
chandrahusin replied at 10-7-2019 11:48 AM
ni cerita lama dah
dia mengadu dgn bos besar yg salah sorang dr kami2 yg level
atas sikittt je  ...

senang2 je bos percaya dia yg jawatan bawah sikitt je dari awak tu ya
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 10-7-2019 11:57 AM From the mobile phone | Show all posts
namr replied at 10-7-2019 11:42 AM
Ya sis,aku paham apa yg ko rasa.aku kena abused dgn family sendiri masa kecik n bila tgk org yg buat ...

kalau hidup lebih berjaya daripada penzalim2 tu semua barulah boleh rasa lega sikit
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 10-7-2019 11:58 AM From the mobile phone | Show all posts
tumpanglalu74 replied at 10-7-2019 11:41 AM
Ko frust sebab ade orang jahat dapat gaji besar.  Well kat jabatan aku memang ade betine ni naik, sa ...

nampak mcm lancar je hidup sikeji tu ya tanpa pembalasan dari tuhan, org mcm ni biasanya anggap tuhan lebih sayang mereka daripada org lain
Reply

Use magic Report

Post time 10-7-2019 12:04 PM | Show all posts

Okay Ko Ade Attitude Problem

Edited by tumpanglalu74 at 10-7-2019 12:06 PM
RED 666 replied at 10-7-2019 02:04 AM
setau aku musuh2 aku tu la selalu buat aku sakit hati sampaikan rasa hidup aku tertekan sgt tapi ...

Ko kata:
alangkah bagusnya kalau aku dapat tengok kehancuran mereka di depan mata aku sendiri
This is a very toxic notion.  Shouldn't be uttered regardless.  Adekah depe2 ni udah penah tikam ko, kasi ko sakit fizikally?  Kalo camtu takpe lah ko mintak sebegitu rupe.  Tapi sekadar hal2 yang intangible tak perlu la berkata begitu.  Ko kene fight fair je.  Adekah ko ponah fight cara tak fair?  Maka usahe ko tak berjaya maka ko jadi sakit jiwe camni?  Aku rase ye.

So nak sembuh ko kene ubah diri ko.  Bukan dengan memintak bende2 buruk yang entah hape2 melainkan betol2 ko dah suffer di tangan dorang bende yang seakan sama.

Ko kene let go je.  Usah berhati busuk.  Sori dude, I juz have to say it.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 10-7-2019 12:05 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by RED 666 at 10-7-2019 12:09 PM
tumpanglalu74 replied at 10-7-2019 12:04 PM
Ko kata:
This is a very toxic notion.  Shouldn't be uttered regardless.  Adekah depe2 ni udah pen ...


Ya, mereka sakitkan aku physically dan mentally jadi kejahatan mereka itu patut dibalas seadilnya. kenapa nak rasa kesian dengan mereka yg jahat lagi keji tu kan? aku tak kacau diorg tapi diorg yg kacau hidup mcm jadikan aku hiburan utk mereka
Reply

Use magic Report

Post time 10-7-2019 12:07 PM | Show all posts

Macamane Depe Cederekan Ko?

RED 666 replied at 10-7-2019 12:05 PM
Ya, mereka sakitkan aku physically dan mentally jadi kejahatan mereka itu patut dibalas seadilny ...

Cerite dulu..

Reply

Use magic Report

Post time 10-7-2019 12:08 PM | Show all posts
RED 666 replied at 10-7-2019 11:56 AM
senang2 je bos percaya dia yg jawatan bawah sikitt je dari awak tu ya

yepp.. ikut kata bos
mcm tu la baru betul
bgtau dia kalau ada yg tak kena
kalau ada staf yg pemalas
sudahnya staf pemalas tu skrg dh jadi VP pun kat company lain
kami2 yg pikirkan kebajikan family ni duduk je lah
walau pun bos dh pandang sebelah mata
terima kenyataan
org lain tu asbab je
yg menentukan semua dr Allah
pandang lagi kesenangan lain yg Allah bagi
bersyukur banyak2
hati yg senang pun rezeki
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 10-7-2019 12:08 PM From the mobile phone | Show all posts
tumpanglalu74 replied at 10-7-2019 12:07 PM
Cerite dulu..

biasalah pukul2 sepak2 dan ejek2 hina2 bagai
Reply

Use magic Report

Post time 10-7-2019 12:10 PM | Show all posts

Habes?

RED 666 replied at 10-7-2019 12:08 PM
biasalah pukul2 sepak2 dan ejek2 hina2 bagai

Polis kan ade?  Nape ko menderite je?  Itu la peluang ko nak hentak depe pulak pegi repot polis kasi depe malu besar.

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 10-7-2019 12:11 PM From the mobile phone | Show all posts
chandrahusin replied at 10-7-2019 12:08 PM
yepp.. ikut kata bos
mcm tu la baru betul
bgtau dia kalau ada yg tak kena

mmg kalau nak naik ke atas kena guna cara keji agaknya, dah dapat target terus jadi beragama nak cuci dosa bagai
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 10-7-2019 12:13 PM From the mobile phone | Show all posts
tumpanglalu74 replied at 10-7-2019 12:10 PM
Polis kan ade?  Nape ko menderite je?  Itu la peluang ko nak hentak depe pulak pegi repot polis ka ...

biasalah zaman sekolah menengah mana terfikir nak buat mcm tu lagi, nak repot cikgu pun ada ancaman sekeliling daripada juak2 diorg. kalau skrg ada manusia jenis mcm ni mengancam hidup aku mmg aku tak teragak2 nak repot polis demi keselamatan aku
Reply

Use magic Report

Post time 10-7-2019 12:20 PM | Show all posts

Okay Paham Dah

Edited by tumpanglalu74 at 10-7-2019 12:21 PM
RED 666 replied at 10-7-2019 12:13 PM
biasalah zaman sekolah menengah mana terfikir nak buat mcm tu lagi, nak repot cikgu pun ada ancama ...
Adik laki aku ponah kene pukol dengan 20 orang sebab pakai baju & barang branded.  Ralph Lauren, YSL tapi abang sepupu yang kasi 2nd hand.  Sekolah tu ramai yang dari tanah haram pon.  Yang aku sedih tu sebab kami ni anak yatim.  Sampai hati orang wat camtu kat dia.  Tak tau ape jadi tetibe mai pukol.  Aku tak tanye ape punce sebab mesti la dah taram kat adik aku lama.  Dia pon dah 40 dah umor sekarang ni.  Tapi adik aku sekarang ni keje je la macam orang lain.  Nak kata gaji tinggi idak la sampai RM10k.  Tapi geng yang pukol dia tu kalo SPM pon fail, aku boleh bet takde jadi orang pon sampai sekarang.  Mungkin makan hasil bini je.  Adik aku pulak bujang.  Konfem la bukan bewak.  Jage makan sendiri je..
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 10-7-2019 12:22 PM From the mobile phone | Show all posts
tumpanglalu74 replied at 10-7-2019 12:20 PM
Adik laki aku ponah kene pukol denga  20 orang sebab pakai baju & barang branded.  Ralph Lauren, Y ...

kalau taraf hidup lebih baik daripada golongan penindas tu mmg la boleh jadi pengubat tapi yang aku ni pulak diorg yg berjaya, aku pulak biasa2 je
Reply

Use magic Report

Post time 10-7-2019 12:23 PM | Show all posts
RED 666 replied at 10-7-2019 12:11 PM
mmg kalau nak naik ke atas kena guna cara keji agaknya, dah dapat target terus jadi beragama nak c ...

tak pe.. itu pun ujian dia
hati tengah marah tengah kecewa
mmg kau akan rasa nak je luku kepala org
kau nak Allah turunkan bala kat dia
but no.. Allah tak buat mcm tu
mmg dibagi lagi
kalau kau tengok kakak ni
anak2 berjaya.. suami dia setia hujung nyawa
walau pun ketahuan sifat nya membentak laki bagai
tapi dalam ofis ni takde org selain dr level bos2
yg tak penah tak kecik hati dgn mulut dia
itu rezeki dia, kita tak boleh kawal
yg boleh kita kawal hati kita
pujuk hati.. cukup Allah redho dgn kita
Reply

Use magic Report

Post time 10-7-2019 12:24 PM From the mobile phone | Show all posts
Klau belum depression lagi elok la amik langkah pencegahan mcm aktif bersukan dan aktiviti luar. Yg penting environment toksik tu kena elak.  
Reply

Use magic Report

Post time 10-7-2019 12:30 PM | Show all posts

Sis

CiliPadiSedap replied at 10-7-2019 10:24 AM
mcm kaka bila tertekan kaka ikat sis vokuru kat pokok asam ada kerengga, kaka buat dia jd punch ba ...

Usah dikesahkan sangat si Vokera tu..  Silap2 sis yang kene gigit kerengge, menyelinap dalam spender.
Reply

Use magic Report

Post time 10-7-2019 12:30 PM From the mobile phone | Show all posts
RED 666 replied at 10-7-2019 12:12 AM
mmg simpati kepada sesiapa yg lahir cacat tapi apa yg aku mampu buat hanyalah beri sedikit derma ...

Musuh2 ko tu pernah buat ape kat ko?
Reply

Use magic Report

Post time 10-7-2019 12:36 PM | Show all posts

Paham Dek

RED 666 replied at 10-7-2019 12:22 PM
kalau taraf hidup lebih baik daripada golongan penindas tu mmg la boleh jadi pengubat tapi yang ak ...

Aku ade kenal sorang kakak ni india muslim.  Orangnye susah.  Kulit itam badan bagak macam negro.  Laki entah ke mana, tinggal anak laki tunggal sorang tu la usung ke sana ke mari.  Gigi sume patah2.  Gile kesian aku kat dia ni.  Dia koje area2 ofis aku.  Mesti dia idop sedih tapi bila jumpe aku dia senyum tersangat hepi.  So itulah kelebihan orang2 yang diduge ni berbanding kita.  Kita ni nak tunjok muke hepi kat orang pon jarang.  Entah kenape.  Orang tengok kita pon meluat kot.  

Reply

Use magic Report

Post time 10-7-2019 12:36 PM | Show all posts
tt..aku rasa ko ni penat sebenarnya..ko tak cukup rehat..
sbb tu ko fikir yg bkn2..teringat kisah yg tak sepatutnya..
sedangkan bukankah hidup ko sebelum ni pon camtu gak..
mereka yg jahat..tetap berjaya..
ko tetap camni kan..
dan ko pun dah biasa harungi kan...

kalau ko rasa diri ko penat..ko g lah tidur...simple.
sebelum tidur..amik wuduk dulu..
insyaallah..ko bgn..segar skit..atleast tak fikir yg bkn2 sgt..
aku tak suh ko suggest jalan2 ke..sbb pd aku, buat tambah penat badan..
lagi serabut..dah ler duit takde..lagi sakit hati..

dugaan tu ada kat mana2.
alah..mcm org yg ko tgk berjaya tu xde prob.
ada jer hah..cuma diorg pandai cover..dan tunjuk yg indah2 jer..
diorg lebih..sbb confident je..
ko pun..jgn lah tunjuk ko down pon..
lg dia gelakkan ko je..

Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.097378s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list