Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
8881
View
226
Reply

isteri jumpa lelaki lain tanpa pengetahuan suami

[Copy link]

Author: copy_paste    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Post time 10-7-2019 04:55 AM From the mobile phone | Show all posts
rainbowrainz replied at 10-7-2019 03:44 AM
Kan comel n cun tt ni mata kero agaknya..belajarlah tt utk byk2 kan bersyukur...puji2lah selalu bi ...

Yes betul....ni bukan beshe2...beshe2 tu lain. Elok comey haaaa....
Ada sebab nape wife TT cari approval/acknowledgement online...semuanya mula kat rumah.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 10-7-2019 07:38 AM | Show all posts
rainbowrainz replied at 10-7-2019 03:44 AM
Kan comel n cun tt ni mata kero agaknya..belajarlah tt utk byk2 kan bersyukur...puji2lah selalu bi ...

pada mata aku mestilah lawa,kalau x dah lama aku benci,
kalau dimata org lain aku xtahu la,kata lawa maka lawa la,

sama wajah berbeza karekter.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 10-7-2019 07:51 AM | Show all posts
ayorsuam replied at 10-7-2019 04:55 AM
Yes betul....ni bukan beshe2...beshe2 tu lain. Elok comey haaaa....
Ada sebab nape wife TT cari  ...

sbb tu aku bahan bini aku balik,
mamat mcm tu  boleh layan,nasib baik aku je yg tahu kalau ahli keluarga adik beradik lain tahu buat malu je,
org yg rasa diri tu x lawa je nak test market melayan,
aku nasihat bini aku,ckp kat dia yg dia cantik,mesti ada yg nak cuba sama ada org tu hensem atau tak,org ensem pun ada nafsu kat org yg cantik,
cantik bukan saja pada rupa tapi maruah diri.
jd sedikit sebanyak bini aku dah faham la...
aku suruh dia jujur kenapa dia melayan ,
tp dia xtahu nk terangkan mcm mana,
aku ckp aku faham apa yg dia rasa,(rasa gatal)
selepas aku terangkan sebab dan akibat perbuatan,aku maafkan dia atas sebab kenaiffan dia.

ok nt aku cerita akibat antara cerai dan memaafkan dari segi pandangan umum dan peribadi.



Reply

Use magic Report

Post time 10-7-2019 11:33 AM | Show all posts
copy_paste replied at 7-7-2019 07:47 PM
suami kalau curang celup sana sini dosa xlibatkan isteri, kurang2 kalau dah syg cinta boleh kawin, ...

Bagusnya encik ni, sangat penyabar.  Bertuah isteri encik dapat suami yang baik macam ni.  Macam nilah, setiap orang ada kelemahan dan akan buat salah.  Apa yang berlaku ni adalah ujian tuhan untuk encik.  Saya rasa mungkin isteri encik pun tak berniat serong cuma itulah khilaf dia.  Saya dapat rasakan yang isteri encik pun menyesal atas perbuatan dia tu.  Perempuan ni tak semuanya panjang akal.  Encik berilah dia peluang, mudah-mudahan dia berubah jadi isteri yang lebih baik...

Reply

Use magic Report

Post time 10-7-2019 12:23 PM | Show all posts
sampai sini pun ang ada.. dayus ang nie..
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 10-7-2019 12:58 PM From the mobile phone | Show all posts
ayuct replied at 10-7-2019 11:33 AM
Bagusnya encik ni, sangat penyabar.  Bertuah isteri encik dapat suami yang baik macam ni.  Macam n ...

dlm berumahtangga kena byk bersabar, mcm2 dugaan ada, kalau xde kesabaran, kes terlupa beli barang pun boleh jd cerai...
aku pk tindakan aku utk kebaikan semua pihak,

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 10-7-2019 01:00 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by copy_paste at 10-7-2019 01:16 PM
Dewa19XKangen replied at 10-7-2019 12:23 PM
sampai sini pun ang ada.. dayus ang nie..

bahagian mana yg dayus tu?
xcerai kira dayus ke,
bukan ke dayus tu membiarkan dan xambil kisah?
Reply

Use magic Report

Post time 10-7-2019 01:19 PM | Show all posts
copy_paste replied at 10-7-2019 01:00 PM
bahagian mana yg dayus tu?
xcerai kira dayus la,
bukan ke dayus tu membiarkan dan xambil kisah?


ang sekarang nak bagi nampak cool.. konon bertahan..

tp lambat laun setan akan mai hasut bini ang buat tu nie.. ang boleh bertahan ang boleh percaya?

pas baca fatihah dok mai hasut macam macam.. masa dok saja lagi la dok hasut..

kalo bukan hati besar jangan dok main ngan perasaan konon hebat bertahan..

hati besar nie bukan semua nak ada..

solusi nie mudah ja ceraikan ja.. dari dok bertahan nak tahan hasutan..

lama lama jadi bangang dungu gila x leh terima hakikat lawan kena hasut..

tu bukan unsur luar.. tu unsur dalaman.. dalaman lagi dahsyat dari luaran..
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 10-7-2019 02:44 PM | Show all posts
Dewa19XKangen replied at 10-7-2019 01:19 PM
ang sekarang nak bagi nampak cool.. konon bertahan..

tp lambat laun setan akan mai hasut bini ...

owhh ok faham,ko mcm ada pengalaman je..

ni kira bab hati jgk ni,

ko nak maksudkan kalau aku maafkan dan lupakan mungkin 1 hari nt dia diam2 akan kembali pada lelaki tu,
hasutan dan godaan yg boleh bawak maksiat yg lebih teruk?
bila kantoi lagi aku boleh jd gila sbb tak dpt terima hakikat dengan perbuatan sebegitu?

serius pendapat ko ceraikan?kalau tak cerai boleh jatuh dayus?

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 10-7-2019 08:17 PM From the mobile phone | Show all posts
aku xpercaya la syaitan leh hasut buat itu ini sampai bercerai berai.
ni bukan pasal konon aku bertahan tapi ni sbb aku percaya dengan tindakan aku,
aku dah fikir segala kemungkinan,
kalau jenis hati tisu je xboleh tahan dengan ujian.
setakat syaitan hasut apalah sgt....
allah kan ada....
Reply

Use magic Report

Post time 10-7-2019 10:35 PM From the mobile phone | Show all posts

Reply

Use magic Report

Post time 11-7-2019 10:07 AM | Show all posts
masalah korang yg sebenar
adalah takde masa berdua2an
kat rumah ada adik ipar
wife plk melayan lelaki sangap
& ego kau tercalar
benda pun dh lps dh jadi
kau kata nak bagi peluang
bagi je lah
besar pahala bersabar
dh tak payah pikir2 psl saranan bercerai
kau lagi kenal wife kau
aku nak cadangkan
kau ambik cuti masa hari kerja
bwk wife kau keluar masa tu
anak2 tinggal kan dgn adik ipar
kau bgtau adik ipar kau
mintak tolong jaga anak
kau ada hal penting nak setel dgn wife
& bwk la wife kau check-in mana2 hotel yg murah2
buat sebulan sekali pun dh cukup
good luck bro!

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 11-7-2019 10:27 AM From the mobile phone | Show all posts
Dewa19XKangen replied at 10-7-2019 01:19 PM
ang sekarang nak bagi nampak cool.. konon bertahan..

tp lambat laun setan akan mai hasut bini ...

ko ni kenapa lah nk suggest cerai berai gitu. dah aman2 je tt ngn wife dia pon.
suka ek tgk org cerai berai ni...
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 11-7-2019 10:30 AM | Show all posts
chandrahusin replied at 11-7-2019 10:07 AM
masalah korang yg sebenar
adalah takde masa berdua2an
kat rumah ada adik ipar

sejak dari ada adik ipar aku kurang dpt perhatian,betul la kitorg jarang dpt masa berduaan2,nak borak romantik2 pun payah,
tp aku ada rancangan dgn bini aku utk buat adik ipar dia x selesa,supaya adik dia duk tmpt lain,

tapi sejak terjadi peristiwa ni,
bini aku lebih aku dengan permintaan aku,
ada kesan positif la selepas kejadian ni,
aku dpt kontrol penuh bini aku tanpa bantahan,sbb org dah buat salah xkan dia nak bantah.
jgn kata password,segala akaun bank pun aku pegang,kawalan utk akaun perbelanjaan keluarga aku dpt kawal dengan penuh efiksen.
kalau nk jimak tu xyah hotel murah,tunggu hari minggu selepas anak2 tidur dah boleh.

mungkin forumer fikir isteri mcm tu akan ulang kembali kesalahan sama atau lebih teruk,
sebelum buat keputusan aku dah fikir andainya jd apa tindakan seterusnya.
tapi disebabkan pekembangan positif aku xrasa risau sgt.



Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 11-7-2019 10:32 AM | Show all posts
yuki812 replied at 11-7-2019 10:27 AM
ko ni kenapa lah nk suggest cerai berai gitu. dah aman2 je tt ngn wife dia pon.
suka ek tgk org  ...

lain org lain caranya...
pernah dengarkan kes cerai sbb isteri terlupa atau tertinggal sesuatu.
itu terpulang pada suami masing2.hak talak pada suami walau alasan apa pun cerai tu tetap jatuh.
Reply

Use magic Report

Post time 11-7-2019 11:51 AM | Show all posts
copy_paste replied at 11-7-2019 10:30 AM
sejak dari ada adik ipar aku kurang dpt perhatian,betul la kitorg jarang dpt masa berduaan2,nak bo ...

bagus lah klu nak buat adik tu keluar rumah
korang kena ada masa kualiti berdua
bukan stkat masa berjimak
apa pun.. bagus kau ni mempertahankan masjid Allah
cuma nak jgk aku igtkan
skrg kau dh berkuasa
moga kau tak terbawa2 dgn ketaatan isteri kau skrg
& silap2 kau plk buat perangai lps ni
jgn gila kuasa ok
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 11-7-2019 12:07 PM | Show all posts
chandrahusin replied at 11-7-2019 11:51 AM
bagus lah klu nak buat adik tu keluar rumah
korang kena ada masa kualiti berdua
bukan stkat masa ...

kalau aku nak buat perangai dah lama aku buat,tapi aku pikir dari semak kepala ada masalah nak berskandal baik aku fokus hal keluarga.

aku pertahankan rumahtangga aku sbb aku dah nilai antara cerai dengan teruskan mana lagi bagus utk semua pihak.

kuasa dan tgwb yg aku dpt itu adalah amanah,aku utamakan keperluan dan kehendak keluarga aku,

aku rasa kalau rumahtangga org lain mesti lain kesudahannya....
sama ada cerai,isteri buat hal balik atau suami pulak buat hal utk balas dendam.
Reply

Use magic Report

Post time 11-7-2019 12:09 PM | Show all posts
iyo lahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
Reply

Use magic Report

Post time 11-7-2019 12:45 PM From the mobile phone | Show all posts
Ko kene bertegas pasal adik2 dia tu. Suruh jugak duduk rumah bujang berdikari sendiri. Senang2 je mak dia cakap xnk dorg duk kampung. Habistu keperluan ko pulak macam mana.
Lagi satu, kalo dorg buat sepah2 dalam rumah n suka2 masuk bilik ko kene tegur. Jangan biarkan n simpan dlm hati je.
Reply

Use magic Report

Post time 11-7-2019 01:09 PM From the mobile phone | Show all posts
tt cukup x bagi nafkah zahir batin tiap-tiap hari?
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
3.662324s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list