Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
123Next
Return to list New
1943
View
55
Reply

[Trivia] Keliru

[Copy link]

Author: orgsepang    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Author
Post time 2-7-2019 02:46 PM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
Kalau ayam ni faham mesti dia keliru sebab gelaran untuknya banyak. Di sini dia digelar ayam belanda, orang belanda pun tak tahu ayam ni sama dengan nama negara mereka. Ada juga yang panggil ayam kluk kluk.
Ada sesiapa tahu nama dia di negara2 lain?
Jom kongsikan.
Screenshot_2019-06-29-07-08-03-1-1.png
Reply

Use magic Report

Post time 2-7-2019 03:26 PM From the mobile phone | Show all posts
Kluk kluk kluk kluk kluk kluk kluk kluk kluk
Reply

Use magic Report

Post time 2-7-2019 04:57 PM From the mobile phone | Show all posts
Kuk kuruk kukk
Reply

Use magic Report

Post time 2-7-2019 10:23 PM | Show all posts
ayam ni boleh jalan mengundur
Reply

Use magic Report

Post time 3-7-2019 07:07 AM | Show all posts
In English - turkey
Reply

Use magic Report

Post time 3-7-2019 07:23 AM From the mobile phone | Show all posts
Ayam piru pun dia jugak kan
Reply

Use magic Report

Post time 3-7-2019 07:30 AM From the mobile phone | Show all posts
Belalang kunyit
Reply

Use magic Report

Post time 3-7-2019 07:31 AM From the mobile phone | Show all posts
Sorry silap reply
Reply

Use magic Report

Post time 3-7-2019 08:34 AM From the mobile phone | Show all posts
Arwah ayah ada bela, kami 0anggil ayam piru
Reply

Use magic Report

Post time 3-7-2019 08:50 AM From the mobile phone | Show all posts
Ayam belanda je pernah dgr..
Reply

Use magic Report

Post time 3-7-2019 09:35 AM From the mobile phone | Show all posts
Ayam ni rasa dia sama kah mcm ayam biasa tu?
Reply

Use magic Report

Post time 3-7-2019 09:46 AM | Show all posts
malaysia sebut ayam belanda / manok kolok sarawak
ada ayam piru merujuk kpd neg belah utara
portugese / brazil -ayam peru
belanda - turkey
turkey - india
india - peru bird
french - indian
greek - french
english (england) - turkey
cambodia - ayam perancis
vietnam - ayam western

memang keliru ciken ni..mana2 pun guna nama negara lain.
asalnya dari turkey diexport ke england tapi di england ada jgak ciken seakan sama dari carribean
dan ada jgak diexport ke brazil dan merata dunia.

kt kpg ada ayam ni dulu..bunyik dia klok klok klok.
Reply

Use magic Report

Post time 3-7-2019 09:46 AM | Show all posts
Kenapa ayam belanda? sepatutnya ayam turki
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 3-7-2019 09:51 AM From the mobile phone | Show all posts
rospinki replied at 3-7-2019 09:46 AM
malaysia sebut ayam belanda / manok kolok sarawak
ada ayam piru merujuk kpd neg belah utara
portug ...

Perkongsian yang menarik
Dia juga dipanggil kalkon
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 3-7-2019 09:53 AM From the mobile phone | Show all posts
Supersirap replied at 3-7-2019 09:46 AM
Kenapa ayam belanda? sepatutnya ayam turki

Mengelirukan bukan?
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 3-7-2019 09:54 AM From the mobile phone | Show all posts
Mooverine replied at 3-7-2019 09:35 AM
Ayam ni rasa dia sama kah mcm ayam biasa tu?

Bergantung pada siapa yang masak dan resepinya. Pada akak rasa ayamlah.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 3-7-2019 09:57 AM From the mobile phone | Show all posts
cahaya_almas replied at 3-7-2019 08:50 AM
Ayam belanda je pernah dgr..

Bekas boss akak orang belanda, dialah yang tanya kenapa ayam turki sini panggil belanda dengan mimik muka kelirunya
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 3-7-2019 09:59 AM From the mobile phone | Show all posts
fahdramli replied at 3-7-2019 08:34 AM
Arwah ayah ada bela, kami 0anggil ayam piru

Ayam ni lebih baik dari angsa kan sebab dia tak kejar orang.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 3-7-2019 09:59 AM From the mobile phone | Show all posts
Intanterpilih09 replied at 3-7-2019 07:31 AM
Sorry silap reply

Tak apa, yang penting dapat tacang.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 3-7-2019 10:00 AM From the mobile phone | Show all posts
shernazz replied at 3-7-2019 07:23 AM
Ayam piru pun dia jugak kan

Pandainya
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.120729s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list