Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
12Next
Return to list New
1351
View
36
Reply

[Pelbagai] GUNTING DALAM LIPATAN...

[Copy link]

Author: seribulan       Show all posts   Read mode

Author
Post time 26-6-2019 08:41 PM | Show all posts |Read mode
Edited by seribulan at 26-6-2019 08:00 PM

Musuh yang ada dalam kalangan sesuatu kumpulan tanpa disedari...AWAS

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 26-6-2019 09:02 PM From the mobile phone | Show all posts
Jangan meletakkan kepercayaan sepenuhnya pada seseorang kecuali pada diri sendiri. Tiada yang lebih menyakitkan bila orang yang dipercayai mengkhianati kepercayaan yang diberi  terutama orang itu sahabat sendiri

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 26-6-2019 09:12 PM From the mobile phone | Show all posts
Trust no one

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 26-6-2019 09:28 PM From the mobile phone | Show all posts
Musuh yang paling hampir dengan kita. Lambat kita sedar tindak tanduknya akan memusnahkan kita. Sebab itu lah bukan semua benda kita boleh share dengan orang. Tersalah langkah akan memakan diri.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 26-6-2019 09:37 PM From the mobile phone | Show all posts
Hmm..menakutkan tuh. Rase boleh percaya tp xleh rupenya.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 26-6-2019 10:05 PM From the mobile phone | Show all posts
Di mana kita berada pun kena sentiasa berhati2 tambah2 di tempat baru,suasana org baru..Jangan senang2 cerita semuanya pada org.
Hati orang kita tak tahu kadang depan saja baik bila kita toleh segala rahsia kita yang di koreknya tu dibukakan pada orang.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 26-6-2019 10:07 PM From the mobile phone | Show all posts
Berhati hatilah dalam berkata dan dalam bertindak

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 26-6-2019 10:11 PM From the mobile phone | Show all posts
setuju..dlm dunia sekarang ni mmg perlu berhati hati...

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 27-6-2019 12:35 AM | Show all posts
mmg bahaya pun benda2 ni kdg2 kita tanpa sedar
rupanya org plg dekat dgn kita jer..berhati2 lah a

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 27-6-2019 12:54 AM From the mobile phone | Show all posts
Buat baik berpada pada,buat jahat jangan sekali.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 27-6-2019 01:36 AM From the mobile phone | Show all posts
Backstabbers di mana mana konsepnya. Kenapa ntah iolss rase backstabbers ni suatu survival skills yg bukan semua ada/ sampai hati. Backstab org utk kepentingan sendiri

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 27-6-2019 06:58 AM From the mobile phone | Show all posts
Kawan yang tikam belakang lebih bahaya dari kawan yang bagai gunting dalam lipatan. Apalagi jika dia sudah mengaku kita bagai keluarganya

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 27-6-2019 11:49 AM From the mobile phone | Show all posts
Selalunya org yg suka backstabbing people ni sbb dorg insecure dgn diri sendiri. Backstab org lain dgn harapan dorg akan nampak lagi hebat dari org yg di-backstabbed tu. padahal tu lagi la mnampakkan perangai hina dorg

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 27-6-2019 02:58 PM | Show all posts
setuju..hidup kena brhati2..jgn mudah pcaya org..lagi2 yang mulut manis...itu lagi kita tak sangka...lagi pedih gunting dalam lipatan tu adalah org yg paling baik samada kwan atau sedara...

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 28-6-2019 05:31 AM From the mobile phone | Show all posts
Edited by appleijau at 28-6-2019 05:36 AM

Memang perlu berhati2. Tapi itula siapa sangka org yg kita percaya boleh khianat kpd kita. Bila dah terkena mmg boleh terduduk dibuatnya. Berfikir2 sendiri, apa salah kita sehingga dia sanggup menjadi gunting dalam lipatan. Time tu mmg tak boleh nak buat apa kecuali berserah kpd Yang Maha Esa. Semoga kita kuat dlm menghadapi kesukaran. Semoga org yg khianat tu insaf dan semoga dia tak mengulangi perbuatan buruknya itu menjadi penggunting dlm lipatan edisi kedua, ketiga, keempat  dan seterusnya.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 28-6-2019 09:23 AM From the mobile phone | Show all posts
Percayakan orang kena berpada2 jaman skrang ni. Tu sebab lingkungan kawan kita kecik je, kualiti lg penting drp kuantiti. Biar sikit tp x sakit ati.
Reply

Use magic Report

Post time 28-6-2019 02:33 PM From the mobile phone | Show all posts
Setuju.. Kawan baik, saudara mara sekalipun kena berhati-hati. Hasad dengki x mengira
Reply

Use magic Report

Post time 29-6-2019 02:47 AM From the mobile phone | Show all posts
Pengalaman sy penah terkena dgn bff,adik beradik sendiri..bila terkena mcm xcaya je sanggup dorg buat mcm tu..tp zaman skang mmg kena berbuat baik berpada2..mmg xblh dipercayai 100% sgt..baik tp jgn terlebih2

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 29-6-2019 09:35 AM From the mobile phone | Show all posts
Lepas diari k3na baca dgn kawan se dorm, lepad tu dah tak caya sapa2 lagi. Semua simpan sendiri je

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 29-6-2019 10:01 AM | Show all posts
Jgn letak 100% kepercayaan kpd orang lain biarpun org yg tersayang. Sentiasa berpada-pada dan berwaspada. Sekali terkena bertahun xkan lupa. Mungkin masih terus bersama tetapi rasa yg lama sudah tiada..hanya yang tinggal rasa kecewa

*Mood bermadah pujangga

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.111508s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list