CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

Author: dekmieDandy

Nenek Sado, A. Aida, dah bercerai dengan Ariff Aziz

  [Copy link]
Post time 18-6-2019 11:47 PM From the mobile phone | Show all posts
So gosip yg noni reveal pasal AA ni adakah lakinya A Aida? Tapi lakinya bukan pelakon pulak

Ke ada berlakon tp iols x perasan
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 18-6-2019 11:59 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by kakasotong2 at 19-6-2019 12:02 AM

Eh baru perasan artikel kat post #1 takde mention sebab dia mintak cerai.

Baru tahu si suami duda 3 hari sebelum kahwin.

So sebab ni ke cerai?

Xleh terima duda jd suami? Nak anak teruna eh jd suami.

Duda je pong

Jap meols tepek berita yg meols baca.


A. Aida, Ariff cerai talak satu - “Saya gembira dengan perceraian ini”

BAHAGIA cumaseketika... Itulah rumusan yang boleh disimpulkan terhadap rumah tangga produser Datuk A. Aida dan pelakon baharu Ariff Aziz apabila mahligai dibina mereka musnah tidak sampai setahun.

Teka-teki keretakan rumah tangga mereka mula dihidu sejak beberapa bulan lalu selepas kedua-duanya memadamkan foto di laman sosial masing-masing.

Dalam sidang media khas di Hotel Concorde, Kuala Lumpur pada Selasa, A. Aida yang ditemani peguamnyaZulkifli Che Yong,mengumumkan dia tidak lagi menjadi isteri kepada Ariff selepas mereka bercerai secara baik pada 24 April lalu.

Penceraian berlangsung di Mahkamah Rendah Syariah, Gombak Timur dengan Ariff, 30, melafazkan talak satu kepada A. Aida.

“Jodoh di tangan Allah, siapa yang mahu berkahwin untuk bercerai? Semua orang mahu perkahwinan bahagia yang berkekalan sehingga ke akhir hayat. Namun saya terima perceraian ini yang hanya mampu bertahan tidak sampai setahun.

“Kami bercerai dengan talak satu selepas bersetuju untuk menamatkan perkahwinan ini secara baik,” katanya kepadamStar.

A. Aida atau Zaidah Awang, 48, bagaimanapun enggan mendedahkan punca perceraiannya namun dia akui terlalu gembira untuk 'solo' kembali.

"Jujurnya saya amat gembira dengan perceraian ini," ujarnya.

Bercerita lanjut mengenai kegagalan perkahwinan buat kali keempat, A. Aida berkata dia reda dengan apa yang berlaku.

Saya hanya mengetahui dia seorang duda kira-kira tiga hari sebelum akad nikah berlangsung tapi tak apalah... saya tak kisah duda atau apa pun. DATUK A. AIDA PRODUSER

“Saya tidak kesal dengan perpisahan ini, saya sudah reda. Cuma saya ingin berpesan kepada pasangan yang sedang bercinta agar mengambil masa mengenali pasangan masing-masing sebelum berkahwin.

“Namun saya enggan meletakkan kesalahan di bahu mana-mana pihak," katanya.


Tahu Ariff duda 3 hari sebelum nikah


Mengenai status Ariff iaitu seorang duda sebelum berkahwin dengan A. Aida, produser ini berkata dia hanya mengetahui perkara itu tiga hari sebelum akad nikah diadakan.

Mengakui mulanya terkejut dengan perkhabaran itu namun dia dapat menerima berita tersebut dengan baik.

"Saya hanya mengetahui dia seorang duda kira-kira tiga hari sebelum akad nikah berlangsung tapi tak apalah... saya tak kisah duda atau apa pun," katanya.

A. Aida dan Ariff Aziz atau nama sebenarnya Wan Izma Ariff Abd Aziz diijabkabulkan dengan dua kali lafaz pada 21 Julai 2018 dalam satu majlis di Hotel Dorsett Grand di Subang Jaya, Selangor.

Mengikut perancangan asalnya majlis resepsi perkahwinan diadakan pada 20 April lalu sempena ulang tahun kelahiran A. Aida yang ke 48 di rumah persinggahannya di Janda Baik, Pahang namun malang sekali keretakan perkahwinan berlaku lebih awal, pada bulan kelahirannya itu.

Ditanya adakah disebabkan percintaan singkat antara faktor perceraian kerana kegagalan mereka untuk memahami hati budi masing-masing A. Aida berkata, hasrat pertamanya ialah mahu bercinta selepas kahwin selain mengelak berlakunya maksiat.

Justeru, jalan terbaik ialah mendirikan rumah tangga secara sah selepas perkenalan singkat namun hajat agar perkahwinan itu kekal tidak seperti diimpikan.

"Bagi saya, jika kita menyukai seseorang, lebih baik kita kahwin dan kemudian baru bercinta kerana dengan cara itu boleh mengelak berlakunya maksiat tapi Allah itu lebih mengetahui segala-galanya. Ini semua adalah ketentuan Dia," katanya.

Sepanjang bergelar suami, A. Aida turut menawarkan pekerjaan tetap kepada Ariff di syarikatnya iaitu A. Aida Production Sdn Bhd.

Untuk rekod A. Aida pernah berkahwin dengan bekas vokalis kumpulan Spring iaitu Ameng pada 1994 namun berpisah pada 2003.

Hasil perkahwinan itu mereka dikurniakan dua orang cahaya mata iaitu Wan Az Aleesa, 22, dan Azevanatassha yang kini berusia 17 tahun.

A. Aida juga pernah berkahwin dengan seorang anggota polis lain-lain pangkat untuk tempoh beberapa bulan.

Dia kemudian berkahwin lagi bersama seorang pegawai polis yang berpangkat Asisten Supritenden (ASP) ketika itu, Suffian Sulaiman pada 2007 namun juga berakhir dengan penceraian.

Mereka berpisah pada 2013 dan dikurniakan seorang anak lelaki iaitu Muhammad Rahul yang berusia 10 tahun.

Dalam pada itu usaha mStar untuk mendapatkan komen Ariff gagal kerana dia tidak memberi kerjasama untuk menjawab mesej dan panggilan telefon yang dibuat.


Sumber: https://www.mstar.com.my/spotlight/sensasi/2019/06/18/a-aida-ariff-aziz-cerai









Reply

Use magic Report

Post time 19-6-2019 12:01 AM From the mobile phone | Show all posts
Cekla replied at 18-6-2019 10:32 PM
Kira okey lagi sampai 10 bulan.. Anak buah i kawen tak sampai sebulan,  mintak cerai. Penat kenduri  ...

Anak buah u pompuan?
sbb apa mintak cerai
Reply

Use magic Report

Post time 19-6-2019 12:04 AM From the mobile phone | Show all posts
danieladam replied at 18-6-2019 11:47 PM
So gosip yg noni reveal pasal AA ni adakah lakinya A Aida? Tapi lakinya bukan pelakon pulak
...

Boleh jadi jugak heols tp noni cakap AA tu dh ada anak. Dah byk kali mencurang katenye nya.

Anak tiri dikira anak sendiri ke
Reply

Use magic Report

Post time 19-6-2019 12:19 AM | Show all posts
ex hubby sheols yg latest ni yg sado itam manis tu kan... kejapnye 10 bulan jah
Reply

Use magic Report

Post time 19-6-2019 12:20 AM From the mobile phone | Show all posts
Bertabahlah mostly jaman skrg ni byk laki tarak guna maa..iols je yg berguna..huhuhuhuhu
Reply

Use magic Report

Post time 19-6-2019 12:56 AM | Show all posts
korang,kalau ye pun tak suka a.aida ni,jangan lah seronok sgt atas penceraian dia.
tak baik tau.

macam eja cakap kat faz dalam manisnya cinta di capadocia,
"perkahwinan adalah satu perjudian"
takde sape yg boleh tentukan nasib perkahwinan seseorang tu.
takde sape yg berkahwin untuk bercerai.
Reply

Use magic Report

Post time 19-6-2019 01:31 AM From the mobile phone | Show all posts
Cian nyer la haiii..
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 19-6-2019 02:39 AM From the mobile phone | Show all posts
Cekla replied at 18-6-2019 10:32 PM
Kira okey lagi sampai 10 bulan.. Anak buah i kawen tak sampai sebulan,  mintak cerai. Penat kenduri  ...

Xkn menda simple x ngam ngn mil pn nk cerai....

Kn bru lg kawin..peliknye..


Dh creet ke blm tu...hihihi
Reply

Use magic Report

Post time 19-6-2019 07:11 AM | Show all posts
Dah kawin baru tau dukung biawak hidup. Dah bagi peluang kerja tapi x dihargai. Kerja dia mkn tido makan tido. Menghabihkan boreh jer.
Reply

Use magic Report

Post time 19-6-2019 07:22 AM From the mobile phone | Show all posts
febreze replied at 18-6-2019 08:02 PM
sedap chuols..berurat2 pinky lg gitchew...btg abah2 dah x sedap..sendu di aidilfitri..

Hari tu aku cakap pasal ni la sampai si fc banned aku.. Hahaha
Reply

Use magic Report

Post time 19-6-2019 07:24 AM | Show all posts
dh kaya xde jntn pon xpe
nyusahkn lg ada
Reply

Use magic Report

Post time 19-6-2019 07:28 AM | Show all posts
muka dia ni mcm muka sherry ibrahim sblum sherry alter.
Reply

Use magic Report

Post time 19-6-2019 07:28 AM | Show all posts
Cekla replied at 18-6-2019 11:37 PM
Anak buah i tu pompuan.
Dengarnya tak ngam dengan mertua.. Laki anak mak, anak buah mcm tawar ha ...

sblm kawin sheols x tau ke lakinya tu anak omak



Reply

Use magic Report

Post time 19-6-2019 07:35 AM | Show all posts
kagum gak dgn AA ni sbb tak serik nak kawin..
semoga dia bertemu yg baik 1 hari nanti..
Reply

Use magic Report

Post time 19-6-2019 07:53 AM | Show all posts
nanti jumpa la jodoh lain pulak,...still lawa & laku
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 19-6-2019 08:09 AM | Show all posts
Tu la masa nak kawen tak menyempat, rupanya tak sampai setahun dah bercerai..
Nenek ni suka kwen terburu2, tak boleh hidup tanpa jantan agaknya.
Reply

Use magic Report

Post time 19-6-2019 08:16 AM | Show all posts
kejap sgt kahwinnya.. nak buat mcm mana dah xde jodoh
Reply

Use magic Report

Post time 19-6-2019 08:17 AM | Show all posts
cikatilia replied at 18-6-2019 05:37 PM
jelas beno rupa tetek beliau tanpa selindung

kan

nape nek ta punya nmpk tegang x jatuh x mcm nek aida?

ke nekta pakai bengkung berlapis2 kasi nmpk berpuncak, x jatuh?

a.aida ni muka dh byk alter, nmpk kejung je, tp bab body masih dia gigih mantapkan. tang bukit dia tu je mmg nmpk jatuh. selari usia gtuh. x mcm sesetengah retis dh tua2 gigih mendada nk bg nmpk tegang lagi asetnya.
Reply

Use magic Report

Post time 19-6-2019 08:18 AM | Show all posts
sado cantik awet muda kaya tidak menjamin kebahagiaan..
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

31-1-2023 02:01 AM GMT+8 , Processed in 0.116655 second(s), 39 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list