Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
13965
View
192
Reply

"Tak Mainlah Juta-Juta, Bisnes Terus Bilion" - Drama Melayu Dikritik Tak Logik

[Copy link]

Author: Cari-Azza       Show all posts   Read mode

Author
Post time 18-6-2019 11:43 AM | Show all posts |Read mode


"Istighfar...36 bilion? Kau meniaga apa Syafiq Kyle?



Gara-gara drama Bukan Aku Cinta di slot Akasia yang dialognya berbilion ringgit, warganet menjadikannya sebagai bahan jenaka di media sosial. Drama lakonan Syafiq Kyle, Janna Nick dan pelakon tersohor Indonesia, Baim Wong didakwa antara karya sampah drama jam 7 petang.



Ianya memaparkan jalan cerita yang cliche seperti drama-drama sebelumnya. Tetapi lebih teruk apabila angka-angka yang disebut sangat tidak berpijak di bumi nyata. Bisnes apa yang diusahakan oleh ahli korporat sehingga berpuluh bilion ringgit? Malahan ada adegan yang berkata mereka mengendalikan kaki tangan berjumlah 250,000 orang? Hilang akalkah penulis skripnya atau memang drama ini sengaja mencipta kontroversi demi meraih 'rating'?





Kredit foto: Twitter





"Upah John Wick pun baru 12juta. Najib pun 2.6 bilion. Dia sampai 36bilion?"



Warganet tidak habis-habis membandingkan bisnes watak Syafiq dengan isu semasa. Antaranya ialah filem barat John Wick pun tidaklah sampai beratus juta. Sedangkan 1 bilion sendiri adalah 1,000 juta.









Bukan itu sahaja, dialog mengenai 250,000 staf turut dipersoalkan. Alangkan syarikat Konglomerat seperti Petronas dan Sime Darby pun jumlah pekerjanya hanya beribu, bagaimana syarikat bisnes entah apa-apa di Malaysia ini beratus ribu?













Drama Melayu yang ditayangkan sekarang ini mempunyai kelompok penontonnya sendiri. Kebanyakannya mahu lari dari realiti namun janganlah sampai membodohkan penonton pula. Apa kata anda? - CARI



Reply

Use magic Report

Post time 18-6-2019 11:46 AM | Show all posts
drama ni tak lalu tengok janna nick miang dan bergesel semacam ngan baim ..hahha
Reply

Use magic Report

Post time 18-6-2019 11:46 AM From the mobile phone | Show all posts
Yg buat skrip nya pun main bedal.. yg baca skrip pun sama naik.. jadi bebal
Reply

Use magic Report

Post time 18-6-2019 11:47 AM | Show all posts
baik berjemaah di mesjid

dr melayan drama sampah camnih
Reply

Use magic Report

Post time 18-6-2019 11:47 AM | Show all posts

itu drama masa depan, drama yg mendahului zaman,
Reply

Use magic Report

Post time 18-6-2019 11:48 AM | Show all posts
Memang tak tengok.... tak sanggup nak hadap cerita macam ni.... faktor usia kot
Reply

Use magic Report

Post time 18-6-2019 11:48 AM | Show all posts
antidote replied at 18-6-2019 11:46 AM
Yg buat skrip nya pun main bedal.. yg baca skrip pun sama naik.. jadi bebal

yg buat skrip tu halusinasi... hahahhahaa...
kuat berangan...
director + penerbit iya kan aja...
hahahhahaa...
Reply

Use magic Report

Post time 18-6-2019 11:49 AM From the mobile phone | Show all posts
asudau replied at 18-6-2019 11:46 AM
drama ni tak lalu tengok janna nick miang dan bergesel semacam ngan baim ..hahha

Tulah. Geli geleman tgk cerita ni. Jalan cerita pun klise sgt. Cinta dihalang mama papa. Muahahaha.
Reply

Use magic Report

Post time 18-6-2019 11:50 AM | Show all posts
bisness bilion2, staf ratus ribu tp scene pejabat tetap la meja kosong pastu sembang pasal mcm mana nk pikat pompuan/laki, mcm mana nk hapuskan rumahtangga org...
Reply

Use magic Report

Post time 18-6-2019 11:56 AM From the mobile phone | Show all posts
laksmanabentan replied at 18-6-2019 11:48 AM
yg buat skrip tu halusinasi... hahahhahaa...
kuat berangan...
director + penerbit iya kan aja... ...

Erma Fatima kan buat crita ni
Reply

Use magic Report

Post time 18-6-2019 11:57 AM From the mobile phone | Show all posts
laksmanabentan replied at 18-6-2019 11:48 AM
yg buat skrip tu halusinasi... hahahhahaa...
kuat berangan...
director + penerbit iya kan aja... ...

Tu la pasal.  sembang ketum. Nak up aje. Tanak jatuh. Ngarut.
Reply

Use magic Report

Post time 18-6-2019 12:01 PM From the mobile phone | Show all posts
X lalu nk tgk drama pkl 7 ni...tmbh2 hero capik,syukri yahya,rwmy sehak adoiiiii mmg ku x layan,kalau layan pon drama cam kamar kamariah tu,last tgk seribu rindu lps tu bye2bla yg lain
Reply

Use magic Report

Post time 18-6-2019 12:02 PM | Show all posts
drama sampah cmni...mmg takkan tgk lah aku...
Reply

Use magic Report

Post time 18-6-2019 12:05 PM | Show all posts
layan je lah
otak yg tajam tetap tajam walo diselami kebodohan melampau
aku suka tgk baim..tapi mmng gedik si jana ni..tapi aku tau dia cekau je mana2 job asal masyukk..dari dia bekepit dgn nyawa cyst ..lagipun gedik2 dgn baim dh tentu org tu laki org..tk timbul soksek cintalokasi kemudian hari.

Reply

Use magic Report

Post time 18-6-2019 12:06 PM | Show all posts
do they even know the reality of businesses in Malaysia, the white collars, how to manage the business, the employees?

total failure for those especially kiddos who really thought this is how the world is going on especially here in La La Land.
Reply

Use magic Report

Post time 18-6-2019 12:15 PM From the mobile phone | Show all posts
35.9 bilion setting meja makan pakai belon. Scammer.
Reply

Use magic Report

Post time 18-6-2019 12:15 PM | Show all posts
lama dah tak layan drama kul 7
mungkin jugak faktor usia
dah tak minat
Reply

Use magic Report

Post time 18-6-2019 12:22 PM From the mobile phone | Show all posts
Scammer ke?
Reply

Use magic Report

Post time 18-6-2019 12:22 PM | Show all posts
lepas dpt diploma kolej swasta takde kelas punya trus jadi ceo handle projek juta2

skarang ni billion pulak
Reply

Use magic Report

Post time 18-6-2019 12:23 PM | Show all posts
bisnes luar negara. dah convert kot. hahahaa
suka nengok yasmin tu berlakon
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.118737s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list