Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
1234Next
Return to list New
4838
View
70
Reply

Fadzil Zahari Bongkar Aktiviti Songsang Pelajar IPT

[Copy link]

Author: top5complete       Show all posts   Read mode

Author
Post time 17-6-2019 10:23 AM | Show all posts |Read mode
Fadzil Zahari tampil berani menerbitkan filem yang berkisar golongan LGBT (lesbian, gay, transgender, biseksual). Dia sudah bersedia untuk dikritik demi untuk memberi pengajaran kepada penonton selain memberi kesedaran bahawa gelaja itu betul-betul wujud dalam masyarakat Malaysia.


Foto IG: Fadzil Zohari


"Saya dah bersedia dengan segala kritikan untuk filem ini. Kalau kita tengok isu ini bukan hanya di tempat tertentu tapi di sekeliling masyarakat kita.


"Jadi apa yang dipaparkan dalam filem ini adalah kisah benar yang pernah terjadi di pusat pengajian dan kami mengambil pendekatan untuk memberi pengajara kepada penonton" katanya kepada mStar.


  



Filem berjudul Demi Tuhan Aku Bersaksi itu bakal bersiaran di sebuah stesen televisyen tempatan sekitar September. Dia tidak menyangka filem ini boleh mendapat kelulusan dari pihak penapisan negara kerana ia melibatkan isu sensitif.


"Sebenarnya saja terkejut kerana ia diluluskan sebab biasanya isu sensitif seperti ini tidak akan lulus tayangan." katanya lagi






Fadzil juga memberitahu watak utama untuk menjayakan filem ini akan dipegang oleh Syafie Naswip dan Fezrul Khan memandangkan muka mereka yang jambu sesuai untuk watak tersebut. -CARI
Reply

Use magic Report

Post time 17-6-2019 10:25 AM From the mobile phone | Show all posts
Harap2 mesej dia sampai dan tak plagiat karya orang lain.
Reply

Use magic Report

Post time 17-6-2019 10:28 AM From the mobile phone | Show all posts
Bosannya...
Reply

Use magic Report

Post time 17-6-2019 10:32 AM From the mobile phone | Show all posts
sesuatu sangod heshe ni koser lah nak fefeeling bongkar. takyah buat pelem pun sumorang tau golongan ittew wujud dekkk
Reply

Use magic Report

Post time 17-6-2019 10:33 AM From the mobile phone | Show all posts
Adakah bakalan sendu macam cerita dua alam arahan dr romzey?
Reply

Use magic Report

Post time 17-6-2019 10:35 AM From the mobile phone | Show all posts
i nonton movie bukan sbb nak tgk pengajaran, i nak tgk naskah yg berkualiti....skrip, editing, sinematografi, plot, lakonan, arahan
Reply

Use magic Report

Post time 17-6-2019 10:36 AM From the mobile phone | Show all posts
eddysheddy: Bosannya...


Bakalan sendu jua cerita ni
Reply

Use magic Report

Post time 17-6-2019 10:37 AM From the mobile phone | Show all posts
Edited by RatuDunia94 at 17-6-2019 10:47 AM

Hello.. filem2 LGBT ni bukan dh ada ke kat Malaysia ni? Anu Dalam Botol? 2 Alam?

Tp kalau setakat buat filem LGBT tunjuk lelaki lembut atau pondan tgh mengerang x payah lah.. so cliche.. why not buat jalan cerita kisah diskriminasi transgender di tempat kerja. Bagaimana heshe berjuang utk mencari ruang di dalam masyarakat yg semakin bersikap ekslusif. Atau kisah inspirasi kejayaan seorang pengkid berjaya mengharumkan nama negara dlm arena sukan tinju ke.. baru la x klise.
Reply

Use magic Report

Post time 17-6-2019 10:39 AM From the mobile phone | Show all posts
fadzil bongkar zahari ni kan bini kak yong rempenyet?
Reply

Use magic Report

Post time 17-6-2019 10:42 AM From the mobile phone | Show all posts
RatuDunia94 replied at 17-6-2019 10:37 AM
Hello.. filem2 LGBT ni bukan dh ada ke kat Malaysia ni? Anu Dalam Botol? 2 Alam?

Tp kalau setaka ...

kan. stuju. buat cter how strugging gay people nk brkawan ngn laki str8 tp laki str8 geli tp laki str8 x geli diraba oleh pondan
Reply

Use magic Report

Post time 17-6-2019 10:47 AM | Show all posts
Jambu sgt ke syafie naswip tu
Reply

Use magic Report

Post time 17-6-2019 10:48 AM | Show all posts
filem tak buat lg,tapi ramai LGBT menggelabah..hahahahaha

benda ni sejak azali lagi
batch2 MCKK sure tahu pasal ni...hahahahaha
MCKK the malay college kunyit kunyit
Reply

Use magic Report

Post time 17-6-2019 10:50 AM | Show all posts
bukan IPT...bagi tepat2 ASRAMA
Reply

Use magic Report

Post time 17-6-2019 10:53 AM From the mobile phone | Show all posts
Fezrul ensem tp die x jambu okeyyyy
Reply

Use magic Report

Post time 17-6-2019 10:55 AM From the mobile phone | Show all posts
Kata filem tapi tayang kt tv?
Reply

Use magic Report

Post time 17-6-2019 10:57 AM From the mobile phone | Show all posts
cikgojesss: sesuatu sangod heshe ni koser lah nak fefeeling bongkar. takyah buat pelem pun sumorang tau golongan ittew wujud dekkk



Bak kata kaka taylor swift, shade never made anybody less gay gituh {:smile
Reply

Use magic Report

Post time 17-6-2019 10:57 AM | Show all posts
hahahaha lawak pun ada
Reply

Use magic Report

Post time 17-6-2019 10:59 AM | Show all posts
selain kritikan,  mungkin juga kena hadapi petisyen yg ditandatangani ramai tanda sokongan utk menjaga privasi golongan LGBT yg dicalarkan..
Reply

Use magic Report

Post time 17-6-2019 11:01 AM From the mobile phone | Show all posts
jin_lampu replied at 17-6-2019 10:48 AM
filem tak buat lg,tapi ramai LGBT menggelabah..hahahahaha

benda ni sejak azali lagi

xde spe yg menggelabah pon. smua tu rumors jela knon dok asrama tmpt aktiviti songsang. aiyo. klo pemangsa tu sangap mmg la mangsa akan ada. ko ingt mgsa tu smua selera dgn pemangsa yg tah pape muka tu
Reply

Use magic Report

Post time 17-6-2019 11:30 AM | Show all posts
cikgojesss replied at 17-6-2019 10:32 AM
sesuatu sangod heshe ni  koser lah nak fefeeling bongkar. takyah buat pelem pun sumorang tau go ...

da suam2 kuku uollsss...
kena ler buat something yg kontroversi sikit..
baru ler up nama kan....
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.934552s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list