Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
11685
View
455
Reply

[Tempatan] Tak pakai tudung ahli neraka kata ahli syurga. Komen Dr maza tentang Dr seksi.

[Copy link]

Author: ffbeauties       Show all posts   Read mode

Post time 18-6-2019 09:49 AM | Show all posts
Asdan replied at 17-6-2019 10:23 PM
sebab suhu tinggi, arab jahiliah memang bertudung tapi nampak payudara, jadi suruh tutup,

zaman ...
Asdan
zaman sekarang pakai tshirt pun dah tutup payudara, jadi pasal apa nak bertudung ?
Pasal tudung itu adalah penutup kepala. Kan suruhan itu bercakap mengenai penutup kepala?

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 18-6-2019 10:40 AM From the mobile phone | Show all posts
clarizsa replied at 17-6-2019 11:44 PM
Depa dengki sbb terpksa berpanas kepam smpai mampus
Sbb tu asyik kacau org yg xmau sama2 panas ke ...

So 2 kali 5 je la kan.
Orang macam u bersangka buruk dengan yg pakai tudung..
Reply

Use magic Report

Post time 18-6-2019 11:51 AM | Show all posts
mashimaru83 replied at 18-6-2019 09:49 AM
Pasal tudung itu adalah penutup kepala. Kan suruhan itu bercakap mengenai penutup kepala?

sebab zaman itu bertudung, kalau tshirt tentu tutup payudara, tak ada la suruhan tutup dada,
Reply

Use magic Report

Post time 18-6-2019 02:41 PM | Show all posts
Ingatkan dah ada pakar aurat yang tunjukan  ayat Al Quran dimana Allah SWT ada suroh bungkos rambut...

Rupanya masih nanhado.......Prrrrrrrrrrrpffftght
Reply

Use magic Report

Post time 18-6-2019 04:00 PM | Show all posts
mashimaru83 replied at 18-6-2019 09:45 AM
Eh, itu aurat adik beradik, bukannya dgn orang ramai. Ayat Al-Quran yg diturunkan itu bukannya utk ...

bandingkan, zaman sekarang tak boleh kata boleh dedah payudara depan adik beradik ibubapa mertua, itu tak masuk akal, jadi tafsiran ulama pasal aurat tak lagi sesuai,
Reply

Use magic Report

Post time 18-6-2019 04:36 PM | Show all posts
Great info from Dr Maza, luckily my surroundings xde yang berpikiran nk jugde orang jer kejenya
Reply

Use magic Report

Post time 18-6-2019 04:51 PM From the mobile phone | Show all posts
monsterwife replied at 18-6-2019 07:56 AM
Ex gabenor negara pun takde bertudung  bini2 sultan serta bakal2 sultan yg ketua agama Islam takde p ...

Sokong.. ni diguna pakai kat rakyat marhaen busok mcm kita2 jew

Most kerabat lg seksi dari mariah carey nookss

Taste xgong + family dia pun ke arah sana.. Awat warge2 bawang x bising?

Tu yg di atas sana mkn duit haram, duit sogok. Gomen serban sebat duit bg ank mkn x tahu punca rezeki.. awat warga bawang x pi tarbiyah sekali

Awat selective prosecution sajork?

Warga bawang hanya triggered jika melibatkan
1) tudung
2) tudung
3) tudung
4) anjing
5) babi
6) halal - alcohol sajork

Bab lain depa ok ok sajork.. something is very wrong with our society.
Reply

Use magic Report

Post time 19-6-2019 12:58 AM | Show all posts
Edited by Redskins at 19-6-2019 01:10 AM

Syurga Neraka itu urusan Allah SWT.

Selagi seseorang itu mengaku Islam dgn niat kalimah syahadah nya, PASTI akhirnya ke syurga juga samada cepat atau lambat.


Mereka itu lupa bahawa di akhirat kelak, ALLAH menimbang dengan adil setiap kebaikan dan kejahatan seperti yang ALLAH nyatakan dalam Surah al-Zalzalah. Mereka juga lupa al-Quran dalam Surah al-Qari'ah menyatakan bahawa sesiapa yang pahalanya mengatasi dosanya maka dia akan ke syurga. Sesiapa yang sebaliknya, maka dia ke neraka. Ertinya, penilaian ke syurga bukan dibuat atas siapa yang tidak mempunyai dosa, tetapi siapa yang pahalanya mengatasi dosanya.

Tak pakai tudung, tak solat, tak puasa, rasuah, membunuh dan lain2
semuanya adalah suruhan dan larangan NYA.

Maka berdosala kita jika tidak mematuhi apa yg diperintahkan oleh Allah SWT.

Semuanya akan di adili setiap kebaikan dan kejahatan nya.


Yg PASTI masuk Neraka adalah org2 Kaper yg menyekutukan Allah SWT.

Walau Kaper2 baik mana sekalipon, kebaikan mereka tiada pahala disisi Allah SWT.

Kerana dosa mensyirikkan Allah SWT adalah dosa paling besar.

Ini termasuk org2 yg murtad dan yg Islam jatuh Kaper kerana melakukan syirik,
meragui Al Quran, menolak Hadith2 sama sekali, menghina dan mempersendakan Nabi SAW.

"Barangsiapa MEMPERSENDA, MEMPERMAIN, MENAFIKAN sunnah Rasulullah dan ayat Kitabullah maka dia kafir serta-merta" -Kitab Fiqhul Akbar: Karangan Imam Syafie.


Reply

Use magic Report

Post time 19-6-2019 01:09 AM | Show all posts
Maideen. replied at 18-6-2019 02:41 PM
Ingatkan dah ada pakar aurat yang tunjukan  ayat Al Quran dimana Allah SWT ada suroh bungkos rambut. ...
Dah berpuloh tahun saya mencari masih belom jumpa dimana
menutupi rambut disebutkan....!!!

Yg bener,
Pader Meden Pakar Seks Kambeng.

Dah jumpa ke belom, bertahun2 dah skrg.


Si Loyar Bahalol carik dgn kapla lutut mana nak jumpa...bwahahaha..



Meh sini aku sekolahkan ko...
Reply

Use magic Report

Post time 19-6-2019 06:37 AM | Show all posts
Redskins replied at 19-6-2019 01:09 AM
Dah jumpa ke belom, bertahun2 dah skrg.

Aku risau nak mintak Lobai Foreskin tunjukkan ayat Quran yang kata Allah suroh pompuan tutop rambut.

Bukannya apa.......takut nanti dia tunjuk ayat yang kata Allah mewajibkan lelaki buang hood totey mereka pulak ....hahahahahakahkahkahkahkihkihkihkihkihehehehe.....Takbirrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Reply

Use magic Report

Post time 19-6-2019 11:49 PM From the mobile phone | Show all posts
harisbee replied at 17-6-2019 11:08 AM
konsepnya menutup aurat adalah wajib...x tutup aurat berdosa...

kalu pakai tudung niat utk riak ...

Takde soal membela cuma hadis atau surah al quran yang disebut mengatakan jangan mempertontonkan perhiasan wanita kepada lelaki. Kalau tudung jatuh sebagai perhiasan so tutup aurat itu jadi tidak lah. Bukan macam perumpaan yg kamu beri membunuh dan minum arak - two different things yes. Tapi konsep aurat ni pada saya seumpama solat, kalau rukun salah maka tidak sah. You dont have to shoot down people with different opinions than yours in islamic jurisprudence as against islam. We are all equal members of the Ummah. Nobody is holier than the others, unless you feel not. Salam.
Reply

Use magic Report

Post time 20-6-2019 08:11 AM | Show all posts
Aittt??? Mana  @Redskins nih? Kata nak tunjukkan ayat Quran yang kata Allah wajibkan pompuan tutop rambut??? Prrrrrrrrrrrrrrrrpffftght Tak kan tak habis mengooglr lagi? Prrrrrrrrrrrrrrpffftght

Come on Lobai Foreskin, pakar pakar aurat lain semua inzal bila hang umumkan nak tunjukan ayat Quran dimana Allah wajibkan pompuan tutop rambut....hahahaha Tapi nanhado doh...

Len kali google dulu. Nih pi umumkan lepas tu baru dak google,,,,Prrrrrrrrrrrrrpfftght

Tak payah umumkan pon tak apa... hang tengok  forumner Asdan tu....selamba jer sebiji sebiji dia jawab pejuang Isle kaki konar yang perasaan bagus tu. Kalau aku jadi pejuang Isle tu aku dah terjun lombong kerana amat malu........
Reply

Use magic Report

Post time 20-6-2019 08:37 AM | Show all posts
Geng etis ni sudah la bodoh , malas membaca artikel yang Maza tulis tu. Orang tulis lain dia pi ulas lain.  Moron forever
Reply

Use magic Report

Post time 20-6-2019 08:49 AM | Show all posts
yg di suruh tutup masa nak solat tu aurat la ..  
Reply

Use magic Report

Post time 20-6-2019 09:09 AM From the mobile phone | Show all posts
Assalammu'alaikum n selamat sejahtera.

Betul la yg Dr Maza ckp tu.  Kita bkn tuhan, kita tkkn tahu org mana masuk syurga masuk neraka.  Akan tetapi... guideline nk masuk syurga n nk elak neraka Rasulullah s.a.w dah ajarkan.  Org yg memilih utk tk nak ikut guideline tu ialah org yg menzalimi diri sendiri.  

Bg mereka yg bukan Islam tp ikhlas nk tahu berkenaan hukum aurat, rujuklah kpd ulama'2, tok2 guru, ustadz2 n ustadzah2 yg bertauliah.  
Reply

Use magic Report

Post time 20-6-2019 11:05 AM | Show all posts
Edited by sam1528 at 20-6-2019 11:08 AM
Maideen. replied at 20-6-2019 08:11 AM
Aittt??? Mana  @Redskins nih?  Kata nak tunjukkan ayat Quran yang kata Allah wajibkan pompuan tuto ...

Ha ha ha ha ... abam deeen s*ks kambing dok tonjolkan kebodohan diri

Apa lah lu tambi ... tak tau google sendiri ka?

Dok berpusing kejar ekor sendiri dgn soalan 'mana dia Allah wajibkan pompuan tutup rambut'?

Last2 dok cakap pasal gang bangang ko si Asdan yg kononnya ko mati2 ingat dah buktikan yg tiada perintah tersebut

Geng bangang ko tu hanya buktikan yg diri dia tu bangang semacam .... macam ko jugak lah

LOL ... mati2 pulak tu ko klaim diri ko loyar yg ada firma guaman sendiri

Aku rasa2 korang ni tak tau yg rambut tumbuh kat kepala kot ... bukan kepala lutut tau

He he he he


@Redskins

@mashimaru83

@Asdan




Reply

Use magic Report

Post time 20-6-2019 12:01 PM | Show all posts
Edited by Maideen. at 20-6-2019 04:43 PM

Ada sesiapa nampak @Redskins ? Prrrrrrrrrrrrrrrrpfffftght

Pakar aurat lain nak membantu pon tak upaya......

Maideen~Bukan main lain buat pengumuman nak tunjuk ayat Quran kunun.....sekali google taraaakkkk.....kehkehkeh
Reply

Use magic Report

Post time 20-6-2019 01:11 PM | Show all posts
Maideen. replied at 20-6-2019 12:01 PM
Ada sesiapa nampak @Redskins ? Prrrrrrrrrrrrrrrrpfffftght

Pakar aurat lain nak membantu pon tak ...

Ha ha ha ha ... abam deeen s*ks kambing menggila lagi

Mana! Mana! Mana! Mana! Teriak abam deeen s*ks kambing ... 'Mana dia dlm Quran yg catat kena totop rambut!!!'

Macam ni lah abam deeen s*ks kambing ... cuba ko buat pengakuan spt tersebut :

'Aku , abam deeen s*ks kambing dlm kebodohan aku konfom tak ada dlm Quran yg catat suruh pakai tudong utk org pompuan'

Lepas tu , no problem boleh bagi bukti tersebut

Ingat ye , rambut tumbuh kat kepala & bukan kat kepala lutut tau

Kah kah kah


@Redskins

@mashimaru83

@Asdan


Reply

Use magic Report

Post time 21-6-2019 12:35 AM | Show all posts
Edited by Redskins at 21-6-2019 12:43 AM
Maideen. replied at 20-6-2019 08:11 AM
Aittt??? Mana  @Redskins nih?  Kata nak tunjukkan ayat Quran yang kata Allah wajibkan pompuan tuto ...
Aittt??? Mana  @Redskins nih?  Kata nak tunjukkan ayat Quran yang kata Allah wajibkan pompuan tutop rambut??? Prrrrrrrrrrrrrrrrpffftght Tak kan tak habis mengooglr lagi? Prrrrrrrrrrrrrrpffftght

Aku bukan cam ko 24/7 main forum....loyar yg tak laku2, takde saper nak hire !!

Sahih International: And abide in your houses and do not display yourselves as [was] the display of the former times of ignorance. And establish prayer and give zakah and obey Allah and His Messenger. Allah intends only to remove from you the impurity [of sin], O people of the [Prophet's] household, and to purify you with [extensive] purification.
Janganlah kamu mendedahkan diri ( Tabarruj )seperti yang dilakukan oleh orang-orang Jahiliyah zaman dahulu;

( Al Quran surah 33:33)

Persoalannya bagaimana perempuan berpakaian dan bertabarruj ( menonjol diri) dizaman itu ??


Ada 2 kategori wanita2 dizaman jahiliyah...

1. Wanita yg TIDAK BERTUDUNGini sudah pastinya !!.No doubt about it. Do not display yourselves !!

2. Wanita yg bertudung tetapi memperlihatkan perhiasan diri mereka samada perhiasan
kosmetik spt subang,rantai, gelang mahupon perhiasan diri semulajadi iaitu tubuh mereka
ie, rambut, bentuk tubuh mereka, buah dada mereka, dll.


Exposed their adornments....What is meant by adornment is the places where adornments are worn:
the place for aring is the hand, for a bracelet is the forearm, for an earring is the ear,
fora necklace is the neck and chest, and for an anklet is the leg.

Satu donia sependapat tahu yg rambut itu adalah Mahkota Perhiasan Wanita.  

Wanita sanggup perabihkan duit semata2 nak mencantikkan rambut dan
berkaler2 macam2 style semata2 nak nampak cantik. Khennn..


Ini sungguh JELAS, terang2 Allah MELARANG keras perempuan2 yg beriman
berpakaian dan mendedahkan diri mereka seperti org2 dizaman Jahiliyah.


Kita lihat pula apa yg Allah SWT perintahkan wanita beriman dlm surah 24:31 dan surah 33: 59 (video).









Hijab Islam.jpg


Ibn Kathir (may Allah have mercy on him) says that before the ayat of Hijab the women of Jahiliya (the time of ignorance) would wear a khimara and show their forelocks , ears, neck and chest. When this ayat was revealed, the muslim women immediately drew their cloaks around to cover themselves and took their veils and aprons and drew them around to cover the above mentioned body parts.

So dah terang2 Allah SWT melarang berpakaian spt wanita zaman Jahiliya...

Apa pilihan yg wanita ada utk tidak menutup awrah ???

Diperintahkan pula melabuhkan khimar menutupi dada..
dan Jilbab menutup bentuk tubuh badan.

Sesuatu yg Allah SWT specifically perintahkan maka hukumnya adalah WAJIB. No doubt !!!


Itu belom lagi keluar2 Hadith..

Tak payah umumkan pon tak apa... hang tengok  forumner Asdan tu....selamba jer sebiji sebiji dia jawab pejuang Isle kaki konar yang perasaan bagus tu. Kalau aku jadi pejuang Isle tu aku dah terjun lombong kerana amat malu........

Kahkahkah..yg ko kagum sangat dgn Asdan apehal ???

Apa hujah dia yg buat ko kagum, bawak sini, aku tengok takde menda pong
hujah lama recycle macam radio karat...


Sepatutnya ko yg kononnya seorang loyar bagi hujah
tapi habok pong tarak pong pang pong pang cam tong kosong ajer.


So dah bertahun2 mencari mana disebut supaya
menutupi rambut dah jumpa ke belom ???


Ko tanya dgn si Asdan tu kot2 dia tahu atau dia pong sama bahalol
cam ko carik dgn kapla lutut bertahun2 tak jumpa !!! Bwahahaha...


Kita tengok saper yg kantoiii..


Bring it on !!!


Reply

Use magic Report

Post time 21-6-2019 02:27 AM | Show all posts
Edited by Maideen. at 21-6-2019 11:35 AM
Redskins replied at 21-6-2019 12:35 AM
Aku bukan cam ko 24/7 main forum....loyar yg tak laku2, takde saper nak hire !!

Tompang lalu......
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.090780s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list