Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
9264
View
455
Reply

[Tempatan] Tak pakai tudung ahli neraka kata ahli syurga. Komen Dr maza tentang Dr seksi.

[Copy link]

Author: ffbeauties       Show all posts   Read mode

Post time 17-6-2019 09:41 AM | Show all posts
HannahMontana replied at 15-6-2019 10:38 PM
Tak semua diam itu baik . Tak semua diam itu perlu.
Diam atas perkara mungkar sama seperti menjad ...



Jangan ambil keja Tuhan.

Manusia boleh menegur. Bukan menghukum. Aku refer kt orang yang suka jatuhkan hukuman "Kafir", "Neraka", "Kufur Nikmat"
Sebab tu aku tulis "Never Judge", bukan "Jangan Menegur".
Sila hadam dan jangan suka2 menghukum.




Reply

Use magic Report

Post time 17-6-2019 11:06 AM | Show all posts
umbut replied at 15-6-2019 12:33 PM
Bertudung tapi baju meletup hati busuk mulut puaka perangai setan masuk syurga ke sebab bertudung. ...

dah benda termaktub dlm quran....motip tak tau apa2? x baca quran ke dek?
Reply

Use magic Report

Post time 17-6-2019 11:08 AM | Show all posts
Munshi replied at 16-6-2019 04:52 AM
Konsepnya lebih kepada jangan pertontonkan hiasan kepada bukan mahram right? Tapi macam mana ye za ...

konsepnya menutup aurat adalah wajib...x tutup aurat berdosa...

kalu pakai tudung niat utk riak2..menunjuk..perangai haus...itu dosa lain kan?

mcm dosa  minum arak dan membunuh...lain kan?

motip gigih nak bela yg x nak tutup aurat...?
Reply

Use magic Report

Post time 17-6-2019 11:25 AM From the mobile phone | Show all posts
harisbee replied at 17-6-2019 11:06 AM
dah benda termaktub dlm quran....motip tak tau apa2? x baca quran ke dek?

Bodoh betul kau ni. Kau ingat aku xkatam tak belajar agama. Apa hak kau nak hukum org syurga neraka.. biar allah tentukan.. paham tak lobaiiiii
Reply

Use magic Report

Post time 17-6-2019 11:30 AM | Show all posts
Ajaran Islam versi Nabi:

1. NYAWA adalah priority
2. Pelacur dapat masuk syurga hanya kerana selamatkan nyawa seekor anjing dgn memberi minum
3. Dalam keadaan darurat dibolehkan bahkan diwajibkan makan bangkai babi utk hidup, kalau mati sebab taknak makan bangkai babi tu maka hukumnya mati masuk neraka.
4. Bila berlakunya peperangan, diwajibkan berhijrah ketempat aman demi selamatkan nyawa. Kalau mati kerana enggan berhijrah, hukumnya mati masuk neraka.


Ajaran Islam versi lebai/lebainita akhir zaman:

1. TUDUNG adalah priority.
2. Buat baik, buat jasa, tak tinggal solat macamana pun mati tetap masuk neraka sebab tak tutup aurat dan tak bungkus rambut.
3. Mati mempertahankan aurat adalah mati syahid.
4. Dalam keadaan dharurat, utamakan aurat dulu melebihi nyawa sendiri. Jangan lari menyelamatkan diri sebelum sempurna menutup aurat. Kalau mati dianggap ahli syurga, mati syahid, mati dalam iman.
Contoh seperti kisah ini
https://www.youtube.com/watch?v=eTfV_7ELrGM


Kalau kisah pelacur tu sampai kat telinga Nabi, terus Nabi cakap pelacur tu ahli syurga sebab jasa dia menyelamatkan nyawa walaupun hanya nyawa seekor anjing

Tapi kalau kisah budak tahfiz kat Palu ni sampai ke telinga Nabi, korang agak2 Nabi nak cakap apa yer??? Dia nih ahli syurga ke ahli neraka?? Sendiri fikir lah....

Kalau ikut logik utk orang yang boleh berfikir, ini bukan kes mati syahid tapi kes bunuh diri. Ada peluang utk menyelamatkan diri dia pilih utk mati sebab nak selamatkan aurat punya pasal. (Benda nih nabi tak pernah ajar tau!)

Sekarang korang boleh nampak tak perbezaan ajaran Islam zaman Nabi dgn ajaran Islam akhir zaman???

Reply

Use magic Report

Post time 17-6-2019 11:35 AM From the mobile phone | Show all posts
Fieza-mira replied at 17-6-2019 11:30 AM
Ajaran Islam versi Nabi:

1. NYAWA adalah priority

Ye. Betul aurat. Tapi kalau dah kepala tutup tetek tersembul cam baju aaida camna. Gi stalk ig dia.. nak meletup baju ketat ngan tetek dia.. tapi pki tudung.. hahahahaha.. dahh biar allah yg tentukan
Reply

Use magic Report

Post time 17-6-2019 12:04 PM | Show all posts
umbut replied at 17-6-2019 11:25 AM
Bodoh betul kau ni. Kau ingat aku xkatam tak belajar agama. Apa hak kau nak hukum org syurga nerak ...

dah dosa nak wak cam mana kan...melainkan bertaubat dan dpt rahmat Allah.

Reply

Use magic Report

Post time 17-6-2019 12:55 PM | Show all posts
mashimaru83 replied at 17-6-2019 05:33 AM
Bahagian depan kepala tidak tertutup.
Jenis kain yg dipakai pula menyebabkan bahagian atas kepala ...

itu namanya tutup kepala nampak rambut, boleh lambatkan uban tumbuh,
serupa tutup tubuh nampak muka, namanya tutup tubuh, bukan tak tutup




Reply

Use magic Report

Post time 17-6-2019 01:00 PM | Show all posts
Maideen. replied at 16-6-2019 06:05 AM
Hahahaha...... bila ditanya apa dalil rambut aurat, jawabnya ulama kata macam tu hahah ...

tapi ada maulana suruh pakai underwear pergi kerja,




Reply

Use magic Report

Post time 17-6-2019 02:04 PM | Show all posts
Asdan replied at 17-6-2019 01:00 PM
tapi ada maulana suruh pakai underwear pergi kerja,

Ingatkan Maulana tu boleh tunjukan ayat Quran yang kata  Allah suroh pompuan tutop rambut Rupanya nanhado.....

Anyway kita berdoa mereka yang memfitnah Allah SWT dengan mengatakan Dia ada suroh pompuan bungkos rambut, akan dihumbankan keNeraka Jahannam ka atau Neraka Weil ka dan mereka akan kekal didalam nya.....

Insyalla....
Reply

Use magic Report

Post time 17-6-2019 02:05 PM | Show all posts
Hetikanlah penulisan cam nie....kita setakat komen tapi tak pi pun masa sipulan itu bercakap...benda cam nie cukup bahaya...
Reply

Use magic Report

Post time 17-6-2019 02:33 PM | Show all posts
Edited by HannahMontana at 17-6-2019 02:39 PM
MoonRise replied at 17-6-2019 09:41 AM
Jangan ambil keja Tuhan.

Manusia boleh menegur. Bukan menghukum. Aku refer kt orang yang su ...


Apa kerja Tuhan ?

Apa tanggungjawab manusia ?

Agama memang berdiri dengan hukum ,dalam agama xde logik.


Reply

Use magic Report

Post time 17-6-2019 02:36 PM | Show all posts
umbut replied at 17-6-2019 11:35 AM
Ye. Betul aurat. Tapi kalau dah kepala tutup tetek tersembul cam baju aaida camna. Gi stalk ig dia ...

Aaida bukan boleh dibuat contoh.

Yang ko pergi tengok dan lagi nak stalk dia kenapa?

sebab dada dia tersembul? mcm tu...??
Reply

Use magic Report

Post time 17-6-2019 02:37 PM | Show all posts
aurorae replied at 15-6-2019 07:07 PM
Dia tu siapa? Baca tak apa dr maza tulis.

orang yg tanye soklan kat Dr maza lah.. manusia ni kan nak yg perfect je boleh masuk syurga..

Reply

Use magic Report

Post time 17-6-2019 02:41 PM From the mobile phone | Show all posts
Org yg tanya Maza. Maza plak kena tuduh isukan benda tu . Macam lawak pulak bila org misleading dan reply memacam
Reply

Use magic Report

Post time 17-6-2019 03:18 PM | Show all posts
HannahMontana replied at 17-6-2019 02:33 PM
Apa kerja Tuhan ?

Apa tanggungjawab manusia ?

Syurga neraka, Tuhan tentukan.

Menegur, tanggungjawab manusia.
Jangan tertukar antara "menghukum" dan " menegur"
Boleh refer first comment sis.

Sis cakap pasal jangan menghukum. Bukan jangan menegur.
Reply

Use magic Report

Post time 17-6-2019 03:19 PM | Show all posts
MoonRise replied at 17-6-2019 03:18 PM
Syurga neraka, Tuhan tentukan.

Menegur, tanggungjawab manusia.



Salah tu tanggapan ko.
Reply

Use magic Report

Post time 17-6-2019 03:20 PM | Show all posts

So, apa pendapat kau?
Reply

Use magic Report

Post time 17-6-2019 03:22 PM From the mobile phone | Show all posts
Amboi...pakai tudung tp aurat tu tutup tak?
Reply

Use magic Report

Post time 17-6-2019 03:25 PM | Show all posts

Baca semula komen aku semoga ko dapat pedoman dan pergilah majlis ilmu supaya ko dapat hedayah.

Jangan mudah menunduk hati pada yang salah hanya kerana dunia memuji dan engko pula mudah teruja.

Dalam agamatiada logik. Agama berdiri dengan hukum.

Buatlah apa yang Allah suruh dan tinggalkan apa yang Allah larang . Amal ma3ruf nahi mungkar.

Jazkum Allahu Khayran.


Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.075765s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list