Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
4050
View
90
Reply

Suami dan isteri bergaduh di hari raya

[Copy link]

Author: mosti       Show all posts   Read mode

Post time 10-6-2019 01:28 PM From the mobile phone | Show all posts
Mohon bini kawen lagi satu..

Reply

Use magic Report

Post time 10-6-2019 01:30 PM | Show all posts

cuba suruh mak bini dia datang beraya rumah dia.
tengok perangai laki tu berubah ke tak?
kadang2 bila ada tetamu datang , suami berubah sikit perangai.
kadang2 kena adik beradik dia sendiri yg datang bertamu.
Reply

Use magic Report

Post time 10-6-2019 01:31 PM From the mobile phone | Show all posts
nasha82 replied at 9-6-2019 07:31 PM
Mengada plak.aku rs laki dia

Aiol pun rs cm tu
Reply

Use magic Report

Post time 10-6-2019 02:06 PM From the mobile phone | Show all posts
becir replied at 10-6-2019 01:28 PM
Mohon bini kawen lagi satu..

Hang pengikut mazhab mana besin??? Fomfuan boleh kawen lagi satu???
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 10-6-2019 02:31 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by mosti at 10-6-2019 02:33 PM
Melorqe replied at 10-6-2019 01:30 PM
cuba suruh mak bini dia datang beraya rumah dia.
tengok perangai laki tu berubah ke tak?
kadang2 ...


Kalau tetamu datang, dia jadi peramah sangat macam xda apa yang berlaku..cuma dengan isteri dia tetap cakap kasar.

Depan mak bini tu, slumber je dia mara2 bini dia.
Reply

Use magic Report

Post time 10-6-2019 02:38 PM | Show all posts
suh laki dia gie kaunseling ajelah
mengada sgt
benda kecik tp dibesar2kan
Reply

Use magic Report

Post time 10-6-2019 03:09 PM From the mobile phone | Show all posts
Kena check kot2 pembawak budak, mana lah tau hangin semcam jer
Reply

Use magic Report

Post time 10-6-2019 03:31 PM From the mobile phone | Show all posts
Hmm....sejibik mcm laki kwn mokcik. Takleh silap ckp, takleh tegur ka nasihat ka...mmg merajuk berhari..tk brckp, tak pndang muka..
Ajak mkn pun buat bodo..
Pernah kwn mokcik tanya...pasal duit short bbrapa ribu...sekadar tanya.si suami.merajuk kemas beg nk blik rmh mak dia ....


Hmmm...jd utk elak gaduh lg...kwn mokcij diam ja, mkn hati berulam jantung. Ikut ja apa suami dia nak...hmmmmmm
Reply

Use magic Report

Post time 10-6-2019 04:10 PM From the mobile phone | Show all posts
Levespa replied at 9-6-2019 07:36 PM
kena terus2an pujuk.. cuba pujuk dlm mood
happy.. buat joke ke.. kena banyak sabar la sikit.. laki  ...

Lelaki mcam ni potong buang konek pastu nangis pi balik kt mak isap nenen mak.
Jantan apa ni punya perangai
Reply

Use magic Report

Post time 10-6-2019 04:29 PM From the mobile phone | Show all posts
Bosan nya dpt suami mcm ni...mcm terbaliklah wife kena pujuk husband...huhu....mmg rugi lah sape dpt laki mcm ni...
Reply

Use magic Report

Post time 10-6-2019 04:46 PM From the mobile phone | Show all posts
LadyCarefree replied at 10-6-2019 08:10 AM
Lelaki mcam ni potong buang konek pastu nangis pi balik kt mak isap nenen mak.
Jantan apa ni puny ...

hahaaa sadisnyaa.. tapi memang betul la.. laki kawan ai yg tua berumur tu dia akan pastikan kawan ai nangis minta maaf dengan dia baru dia ok.. selagi tak nangis selagi tu dia tak puas hati dan akan cari pasal... kesian dengar luahan dia kadang2.. sabar betul dia..
Reply

Use magic Report

Post time 10-6-2019 04:56 PM From the mobile phone | Show all posts
mosti replied at 10-6-2019 02:31 PM
Kalau tetamu datang, dia jadi peramah sangat macam xda apa yang berlaku..cuma dengan isteri dia  ...

Duit kat isteri pun mosti kodakut kan?
Pak mertua dia mesti jenis ngikut je apa mak mertua kata kan?
Nak g jalan2 mesti kena approve mak mertua dia kan?
Reply

Use magic Report

Post time 10-6-2019 05:18 PM | Show all posts
Assalammu'alaikum n selamat sejahtera.

Alangkan suami sendiri pun susah nak dinasihatkan, apatah lagi suami org.  Selagi kwn TT tu boleh bersabar dan masih bersama suaminya, TT pun sama2lah sabar.  Mungkin kwn TT cuma nak pinjam telinga TT sekejap, nak TT dgr luahannya saja.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 10-6-2019 05:21 PM From the mobile phone | Show all posts
Genkidesuka replied at 10-6-2019 05:18 PM
Assalammu'alaikum n selamat sejahtera.

Alangkan suami sendiri pun susah nak dinasihatkan, apatah  ...

Aku kesian dgn mak dia ja..hari2 mcm nak nangis.
Reply

Use magic Report

Post time 10-6-2019 05:26 PM | Show all posts
mosti replied at 10-6-2019 05:21 PM
Aku kesian dgn mak dia ja..hari2 mcm nak nangis.

Allah ada, TT.  Ujian ni pun dariNya jua.  Minta maknya sama2 bersabar, ingat Allah selalu, doa byk2.  Doa mak2 yg bertaqwa ni makbul.

Reply

Use magic Report

Post time 10-6-2019 05:42 PM | Show all posts
sedihnya perangai ego tinggi sangat si suami ni
Reply

Use magic Report

Post time 10-6-2019 05:54 PM From the mobile phone | Show all posts
Kalau masih sayang boleh la pujuk
Kalau dh x sayang
Susun strategi kumpul harta
Dh la x kerja

Kes suami isteri x kerja slluny
Isteri x kerja sebb suami x izin
Suami x kerja sebb nk jadi biawak

Suami dia ni cam suami ai
Semua benda nak kongsi dgn mak
Syukurla x mengada yg over dan bukan anak mak sgt

Reply

Use magic Report

Post time 10-6-2019 06:00 PM From the mobile phone | Show all posts
Org gini elok diracun
Ngengada btol
Elok lah xde anak...
Laki tu serupa bebudak..

Sedara iols penah dengar bicara mahkamah syariah pasal ni tau...
Masa tu dia pon dlm tu utk bercerai...
Kes sebelum dia...pompuan tu x tahan laki nyacm bebudak
Sampaikan bantal sebelom tido pon bini kena tepuk dulu

Reply

Use magic Report

Post time 10-6-2019 07:00 PM | Show all posts
jangan dibiarkan perkara ini berlarutan..makan hati..hidup dalam rumahtangga tidak bahagia..

isteri terlampau takut, serba xkena dengan feel suami..

kalau rasa xde perubahan, angkat kaik..dah tua payah nak berubah.
Reply

Use magic Report

Post time 10-6-2019 08:37 PM | Show all posts
ayat last sekali tuh aku paling nyampah....kalo bakal mak mertua aku cakap mcm tuh....memang ak reject terus anak dia...lain la kalo anak dia tuh kaya tujuh keturunan harta x abis...WKAKAKAKAK

ada ke kite yg kene jaga anak dia....pttnya anak dia jaga kite...atau dua2 saling jaga menjaga...
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.073505s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list