Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
123Next
Return to list New
3213
View
52
Reply

Baju Labuh Nak Juga Naik Motor, Nasib Baik Belum Sampai Ajal

[Copy link]

Author: top5complete       Show all posts   Read mode

Author
Post time 8-6-2019 10:02 AM | Show all posts |Read mode
Sinonim dengan Hari Raya, semua orang berlumba-lumba ingin kelihatan cantik dan bergaya dengan pakaian baru. Namun, malang tidak berbau apabila seorang gadis nyaris maut pada hari pertama lebaran.


Memetik mStar Online, baju raya dipakai Siti Nur Amira pada hari pertama lebaran koyak rabak akibat tersangkut pada rantai motor dinaikinya.





Foto Kredit: mStar



Menurut gadis berusia 16 tahun itu, dia sebenarnya ingin beraya ke rumah rakannya. Bagaimanapun, dia tidak menyangka baju raya labuh itu boleh tersangkut pada rantai motosikal yang ditunggangnya.



"Saya bawa motor perlahan je, ada seorang kawan di belakang. dia suruh berhenti sebab kain saya sangkut.

"Kain saya dah angkat sebenarnya tapi ia terbang sebab berangin naik motor.

"Mujur saya sempat brake dan hampir jatuh. Bila tengok kain raya saya terpaksa digunting, rosak terus kain itu" katanya kepada mStar Online.





Menurut Mira, baju itu dibeli sebelum Ramadan dan berharga sekitar RM300.


"Mak tidak marah cuma ayah yang meleting sedikit kerana saya tidak mendengar nasihat," katanya yang bersyukur kerana baju sahaja yang rosak tanpa mengalami sebarang kecederaan.  


Semoga kejadian seperti ini menjadi pengajaran kepada semua wanita di luar sana. Jangan kerana fesyen, nyawa anda melayang. - CARI
Reply

Use magic Report

Post time 8-6-2019 10:06 AM From the mobile phone | Show all posts
ngapela gambo atas tu.. ko selimutkan moto skali ke?? kot iye pon takmo nampak bontot bila naik moto. fikirla keselamatan dulu
Reply

Use magic Report

Post time 8-6-2019 10:32 AM From the mobile phone | Show all posts
Nasib baiklah baju jenis kain mudah koyak. Kalo jenis kain kuat mmg x tau lah apa nasib.
Reply

Use magic Report

Post time 8-6-2019 10:33 AM From the mobile phone | Show all posts
miznora: ngapela gambo atas tu.. ko selimutkan moto skali ke?? kot iye pon takmo nampak bontot bila naik moto. fikirla keselamatan dulu



Eh biaq pi. Kureng skit spesis bangang nanty
Reply

Use magic Report

Post time 8-6-2019 10:34 AM From the mobile phone | Show all posts
Nasib ko dik baju jenis kain mudah koyak. Klau tak mampos cepat ko. Bg alasan bangang.
Reply

Use magic Report

Post time 8-6-2019 10:39 AM From the mobile phone | Show all posts
mahal tu baju 300..
akak yg gaji ribu riban pon mampo beli baju 50 je..janji selesa..pastu naik moto takde sangkut2.
Reply

Use magic Report

Post time 8-6-2019 10:46 AM From the mobile phone | Show all posts
Esok lusa nak buat bini takyahlah mintak hantaran tetinggi eak. Baju 300 pun tapandai jaga.
Reply

Use magic Report

Post time 8-6-2019 11:25 AM From the mobile phone | Show all posts
Mahalnya baju..Leeyana Rahman ke dik
Aku umo sekarang ni baru beli baju 300
Kim umo 16yo baju raya kain orang siam juai
Reply

Use magic Report

Post time 8-6-2019 11:28 AM From the mobile phone | Show all posts
Raya kt kampung/kawasan panas/kena duduk dapur/jalan raya nek moto/kena duduk bersila atas lantai ni dik ko xyah la nak perasan pakai baju lawa2 kepuk2 rambu ramba.. Pakai baklju kurung cotton je senang, mudah, selamat, murah, tahan lasak, selesa, cantik dan kalau jahanam pom xsakit hati.
Reply

Use magic Report

Post time 8-6-2019 11:47 AM From the mobile phone | Show all posts
Kalau nak beli baju raya make sure baju raya tu sesuai dgn cara hidup kita.. tgok kat ig org pakai jenis rambu ramba korang pun nak pakai gak. Padahal org tu pergi ke sana sini naik kereta. Bukan naik moto g beraya. Org pakai jenis tangan yg lebar gedabak tu mmg tak basuh pinggan lps makan. Ada bibik yg tolong cucikan. Korg yg dok kampung makan jenis kena cuci pinggan sendiri toksah la berangan nak pakai baju gitu..
Reply

Use magic Report

Post time 8-6-2019 11:58 AM From the mobile phone | Show all posts
Mahalnya baju......akak yg dah keje bertahun ni pun pakai kurung cotton rm50 je. Janji selesa.
Reply

Use magic Report

Post time 8-6-2019 12:15 PM From the mobile phone | Show all posts
yuki812 replied at 8-6-2019 10:39 AM
mahal tu baju 300..
akak yg gaji ribu riban pon mampo beli baju 50 je..janji selesa..pastu naik mot ...

Org yg x keje/x prnh keje mmg x reti appreciate nilai duit sbb nk duit mintakje kat org ...yg keje penat2 mmg rasa x berbaloi no habiakn duit utk benda2 x berfaedah
Reply

Use magic Report

Post time 8-6-2019 01:16 PM From the mobile phone | Show all posts
Tudung labuh hat parachute tu pun kalau tetiba angin tolak boleh tutup muka gak.. rengsa tgk ninja bawak moto siap bawak anak kat belakang.. ngan jubah besarnya
Reply

Use magic Report

Post time 8-6-2019 01:37 PM From the mobile phone | Show all posts
Lain kali beli kereta dulu dek baru boleh beli baju raya mahal2 buat melaram. Kalo ko naik kereta best baju raya murah pun org ingt mahal
Reply

Use magic Report

Post time 8-6-2019 02:01 PM | Show all posts
Rm 300 mahalnya? siap pakej bra pantis dan kain dalam jenama sista dodolgemuk ke?
Reply

Use magic Report

Post time 8-6-2019 02:53 PM From the mobile phone | Show all posts
Sejenis x nak dengar cakap
Naseb x mati dek
Reply

Use magic Report

Post time 8-6-2019 02:55 PM From the mobile phone | Show all posts
vee_zara replied at 8-6-2019 11:47 AM
Kalau nak beli baju raya make sure baju raya tu sesuai dgn cara hidup kita.. tgok kat ig org pakai j ...

Saya setuju dengan anda...
Baju rambu ramba ni nak ke open.house ke xpe la..
Kalau beraya umah sedara mara rakan taulan...sure.akan rasa.nak tolong bawak pinggan ke dapur bagai...
Reply

Use magic Report

Post time 8-6-2019 03:41 PM From the mobile phone | Show all posts
Iols balik beraya di kampung nenek suami ramai budak2 pegi beraya naik moto..dengan tak pakai helmetnya..baju memang meriah..rambu ramba..bawak pulak moto laju..memang tak sesuai bawak moto pakai baju cenggitu..dah tu tudung elok dah pakai, kain terselak sampai nampak betis pulak..budak2 sekrang duit banyak boleh beli baju mahal2..terpengaruh fashion2 kat ig..
Reply

Use magic Report

Post time 8-6-2019 08:25 PM From the mobile phone | Show all posts
mujur baju mahal memang senang koyak..
manja kemahen kainnya..
kalau cotton murah memang dah berguling la jawapnya atas jalan..
tahun depan beli baju lagi mahal ye dek..
untuk keselamatan diri..
Reply

Use magic Report

Post time 8-6-2019 08:27 PM From the mobile phone | Show all posts
Takpe la dik. Badan tak cedera parah sana-sini pun dah kira OK dah.
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.105994s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list