JAWATAN KOSONG DIPERLUKAN SEGERA! Jana pendapatan dari rumah sebagai penulis freelance kami. Klik sini > CARI Warrior
Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
12Next
Return to list New
612
View
28
Reply

Malam lailatul qadar

[Copy link]

Author: Zacalif    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Author
Post time 27-5-2019 12:34 PM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
Salam gais....tak pasti dah ada ke blum topic ni kalau dah ada mod delete la ya...ramadhan al mubarak dh hampir melabuhkan tirai alangkah cepat masa berlalu kejap je dh masuk malam 10 terakhir. Mari lah kita sama sama meningkatkat amalan kita di malam malam terakhir ini moga moga kita bertemu dengan malam lailatul qadar...
Malam ni malam 23 ramadhan jom kita beramal......
Reply

Use magic Report

Post time 27-5-2019 10:48 PM From the mobile phone | Show all posts
JZK TT-moga kita semua dpt bertemu malam lailatulqadar. Aameen YRA.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 28-5-2019 11:50 AM From the mobile phone | Show all posts
Insyallah...
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 28-5-2019 11:53 AM From the mobile phone | Show all posts
Tahun ni agak agak bila malam lailatul qadar ni...biasa kalau org tua tua ke orang pandai ke boleh agak bila jatuhnya malam lailatul qadar ni kan
Reply

Use magic Report

Post time 28-5-2019 06:54 PM | Show all posts
Zacalif replied at 28-5-2019 11:53 AM
Tahun ni agak agak bila malam lailatul qadar ni...biasa kalau org tua tua ke orang pandai ke boleh a ...

tu je tips nk cari malam lailatul qadar


"Lailatul Qadar itu pada sepuluh malam terakhir bulan Ramadan." (Riwayat Bukhari)

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 28-5-2019 07:06 PM From the mobile phone | Show all posts
Metana replied at 28-5-2019 06:54 PM
tu je tips nk cari malam lailatul qadar



Tq metana....
Reply

Use magic Report

Post time 29-5-2019 05:11 PM From the mobile phone | Show all posts
Nak dapatkan malam lailatul qadar?
-mukhlislah kerana Allah, DIALAH yg menguruskan segala2nya.
Reply

Use magic Report

Post time 29-5-2019 05:13 PM From the mobile phone | Show all posts
Malam lailatul qadar stage pertama sudah berlalu
Reply

Use magic Report

Post time 29-5-2019 05:13 PM From the mobile phone | Show all posts
Kini malam lailatul qadar stage ke 2.
Reply

Use magic Report

Post time 29-5-2019 05:17 PM From the mobile phone | Show all posts
Tahun ni, akan ada beberapa org akan dibawa pergi ke suatu tempat...kemudian mereka kembali ke tanah air mereka... Bukti dari Allah, itulah malam lailatul qadar.

Sungguh indah, bila terpilih di malam lailatul qadar bukan?
Reply

Use magic Report

Post time 30-5-2019 09:44 AM | Show all posts
matahari pagi ni suram je...mcm agak tenang pagi tadi..subhanallah..adakah mlm tadi lailatul qadar
Reply

Use magic Report

Post time 30-5-2019 10:44 AM From the mobile phone | Show all posts
Aminnnn. . Semoga semua bertemu lailatul qadr
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 30-5-2019 10:47 AM From the mobile phone | Show all posts
Doa malam lailatul qadar ada 2 malam ganjil lagi marilah kita tingkatkan amalan kita dibulan yang mulia ni semoga kita semua mendapatkan berkat ramadhan diampunkan dosa dan di terima segala amalan kebaikan kita....aminnnn
exif_temp_image.jpg
Reply

Use magic Report

Post time 2-6-2019 12:21 AM From the mobile phone | Show all posts
Mlm smlm mcm byk petanda la kan....
Reply

Use magic Report

Post time 2-6-2019 12:26 AM From the mobile phone | Show all posts
Tadi aku scroll fb aku trnmpk status dr syarifah khazif...
Pastu aku trmenung sejenak and mmg betul mlm smlm mcm2 petanda ada... tul tak korang...
PE_20190602_002243.png
Reply

Use magic Report

Post time 3-6-2019 05:30 PM | Show all posts
Harap semua berjaya mendapat malam lailatulqadar
Reply

Use magic Report

Post time 4-6-2019 02:04 AM From the mobile phone | Show all posts
Solat di masjidku ini (masjid Nabawi) lebih baik daripada seribu solat di tempat yang lain melainkan masjid al-Haram. [Riwayat Muslim (1394)]
Reply

Use magic Report

Post time 4-6-2019 02:25 AM From the mobile phone | Show all posts
Edited by dovob at 4-6-2019 02:29 AM

Perlu diingatkan, malam lailatul qadar itu pada malam yg ganjil, bukan pula merujuk kepada tarikh yang ganjil. Sila betulkan bentuk fahaman yg SALAH PADA MAKNANYA (meskipun yg menyatakan hal ehwal yg salah itu dtg dari para imam mazhab!).

Ganjil itu pelbagai.... Makanya, keganjilan malam itu hanya diketahui sesudah ianya berlaku. Dan ianya dalam pelbagai bentuk yg ganjil.

Sekian, harap maklum.
Reply

Use magic Report

Post time 4-6-2019 02:34 AM From the mobile phone | Show all posts
Edited by dovob at 4-6-2019 02:36 AM

Rasanya cukuplah bebelan saya selama ini yg mana, selama ini saya BELUM NAMPAK LAGI para ilmuwan yg layak utk menjelaskan hakikat sebenar keganjilan malam lailatul qadar.

Ianya merupakan bukti2 nyata fitnah dari Allah swt kepada umat ini. Maka BETULKANLAH bentuk fahaman2 yg SALAH dan berlegar2 di dalam masyarakat, jua dikalangan ilmuwan mazhab.

Yang baik itu dari Allah swt. Kita hanyalah diberi pilihan oleh-Nya cuma.

Moga2 yg membaca, lebih memahami berbanding yg menuliskannya disini. Moga2, kita termasuk dalam fikrah yg diselamatkan oleh Allah swt.

Wallahu'alam
Reply

Use magic Report

Post time 4-6-2019 02:41 AM From the mobile phone | Show all posts
Apa buktinya, malam lailatul qadar yg pertama sudah berlalu (menurut faham saya)?
Saya suka belek uban2 dirambut saya, sebelum2 ini, uban2 saya byk, tapi agak ganjil, tetiba uban dirambut saya HAMPIR TIADA dan disahkan oleh anak saya.

Itu tanda stage 1.

So, saya dah ingatkan sebelum2 ini, carilah keganjilan malam lailatul qadar. Jika benarlah awak semua benar2 bermakrifatullah, pastilah awak tahu akan makna KEGANJILAN MALAM LAILATUL QADAR.

Apapun, stage 1 dah berlalu. Kini stage terakhir...

Moga2 awak semua lebih memahami berbanding saya akan makna keganjilan malam lailatul qadar.
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.091087s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list