JAWATAN KOSONG DIPERLUKAN SEGERA! Jana pendapatan dari rumah sebagai penulis freelance kami. Klik sini > CARI Warrior
Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
7338
View
92
Reply

"Siapa Raikan Siapa?"-Sufian Suhaimi Berang Dengan Sikap VIP

[Copy link]

Author: top5complete       Show all posts   Read mode

Author
Post time 23-5-2019 12:38 PM | Show all posts |Read mode
Anak-anak yatim sentiasa diberikan keutamaan ketika bulan Ramadhan. Ramai pihak terutamanya orang kenamaan (VIP) berebut-rebut untuk meraikan anak-anak yatim menerusi majlis berbuka puasa.






Baru-baru ini, Sufian Suhaimi telah berkongsi sebuah majlis berbuka puasa bersama anak yatin di akaun Twitternya.


Menurut Sufian, jika anak yatim tiba di majlis lebih awal daripada golongam VIP, siapa sebenarnya yang diraikan?



Twitter: Sufian Suhaimi




"Majlis Berbuka Puasa Bersama Anak Yatim. Anak yatim sampai pukul 4, tunggu sampai berbuka. VIP sampai 6.30, ambil gambar sampai berbuka.

"Siapa raikan siapa?," katanya.



Rata-rata netizen bersetuju dengan pendapatnya. Jurang layanan antara VIP dan anak yatim pada setiap majlis rasmi sangat besar dan patut dikurangkan. Nampak sangat yang diraikan adalah VIP dan bukan anak-anak yatim. -CARI




Twitter: Sufian Suhaimi
Reply

Use magic Report

Post time 23-5-2019 12:41 PM | Show all posts
betul tu.. i sokong Kak Pian..
Reply

Use magic Report

Post time 23-5-2019 12:43 PM | Show all posts
jurang golongan atasan dgn bawahan kt negara kita ni terlalu tinggi...
kalau nk bebuka apa kata semua bersila jer..mkn hidang
Reply

Use magic Report

Post time 23-5-2019 12:45 PM From the mobile phone | Show all posts
Kerajaan baru ph tidak berjaya mengubahnya
Reply

Use magic Report

Post time 23-5-2019 12:46 PM | Show all posts
almarhum sepit siput dah melahar sis ketuk-ketuk di laman IG sheols
Reply

Use magic Report

Post time 23-5-2019 12:50 PM | Show all posts
benda ni dari dulu lagi lagu tu.. hurmmmmm..
Reply

Use magic Report

Post time 23-5-2019 12:53 PM | Show all posts
aku setuju 100% sebab aku penah alami bnda cmni..memang kitorang anak2 yatim penerima sumbangan ni da la makanan buffet, pastu kne dtg kol 4 ptg kne pilih tempat duduk sbab penah aku xdapat krusi dek ramai orang yang disambut..pstu da beratur n dduk cop tempat ktorang pun menung la kat situ smpai la vvvvvvvvvip dtg kol 6.45 ptg hokeyyhhh trus ktorang dipaksa beratur nak salam ngn vvvvvvvip tu lagi belum lagi makanan tumpah dek berebut nk senduk makanan buffet tu..

fyi, isnin lepas pun meollss ade jemputan buka pose ngn vvvvvvip tapi meollss tolak sbab da puas la sampai baju kne kuah tertumpah bagai..hmmm
Reply

Use magic Report

Post time 23-5-2019 12:55 PM | Show all posts
semlm kecoh jgk ade retis yg rai anak yatim tp x duduk bwh sama2 ank yatim
bagus komen dak pian ni
sikit hari nnt ada le retis2 tp tatau sapalah baru akn duduk sama2 anak yatim dan post dkt ig maka ramailah masyarakat puji-pujian
Reply

Use magic Report

Post time 23-5-2019 01:01 PM From the mobile phone | Show all posts
i sokong u pian. Mmg sedih tgk dorang ni diraikan. Beratur panjang2 amik mknan sendiri. Vvip dihidang. Lauk pauk sedap sampai tak hbs mkn. Konon nk jaga darjat dgn status. Puihhh. Mati nanti kekubur jugak.
Reply

Use magic Report

Post time 23-5-2019 01:10 PM | Show all posts
betul ckp bebi pian.selalu vip pulak yg dilebih2 kan.
Reply

Use magic Report

Post time 23-5-2019 01:19 PM From the mobile phone | Show all posts
Setuju sgtttt... Yg anak yatim kene beratuq panjang time nak ambik makanan.. Kesian budak2 kecik tu{:childlike
Reply

Use magic Report

Post time 23-5-2019 01:41 PM From the mobile phone | Show all posts
sudah sebati dalam masyarakat yang vip tu dijilat yang anak yatim konon dirai tapi dilayan macam sekadar di pinggiran. pikirkanlah pahala akhirat and kesian budak2 tu
Reply

Use magic Report

Post time 23-5-2019 01:41 PM From the mobile phone | Show all posts
Sokong pian!!!
Reply

Use magic Report

Post time 23-5-2019 01:43 PM | Show all posts
bila ntah nk ubah mentalilty.
gol vvvvip di sanjung.
layn ja la mcm biasa, nk di raikan anak yatim la.
Reply

Use magic Report

Post time 23-5-2019 01:45 PM | Show all posts
chicozinn replied at 23-5-2019 12:53 PM
aku setuju 100% sebab aku penah alami bnda cmni..memang kitorang anak2 yatim penerima sumbangan ni d ...

kesiannya u dan kawan2 u

Reply

Use magic Report

Post time 23-5-2019 01:46 PM | Show all posts
betul2 setuju dgn baby pian. ada orang sesetengah tak kisah pun benda ni...
Reply

Use magic Report

Post time 23-5-2019 01:47 PM From the mobile phone | Show all posts
entahnya.. yg anjurkan majlis pon sb dpt sponsor dr vvip tu sb tu lerr melebihkan vvip, anak yatim just alat utk cover news kat paper je huhu
Reply

Use magic Report

Post time 23-5-2019 01:53 PM From the mobile phone | Show all posts
yg salah penganjur majlis.agak2 la jemput budak2 jam4 ptg. melopong lebih 3 jam nak buat apa. silap2 penganjur pun belum sampai.
Reply

Use magic Report

Post time 23-5-2019 01:54 PM | Show all posts
sokong bb pian

betul tu kemain nk minta puji saje
jd la mcm arwah fazaini x menunjuk pun bersedekah
Reply

Use magic Report

Post time 23-5-2019 01:58 PM | Show all posts
chicozinn replied at 23-5-2019 11:53 AM
aku setuju 100% sebab aku penah alami bnda cmni..memang kitorang anak2 yatim penerima sumbangan ni d ...

iskkk.. sedih i baca.. u menguruskn anak2 yatim ke ataupun pernah membesar di rumah anak2 yatim? kesian betul kul 4 dah kena datang, dok tercongok nak tunggu buka, pastu nak beratur bersalam bergambar apa semua.. mesti keletihan masing2.. dah la puasa.. bsok nak sekolah lagi.. betul la pian cakap sape yg meraikan sape skrg nie? cam x ikhlas ja nak raikan anak yatim camtu..
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.092212s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list