JAWATAN KOSONG DIPERLUKAN SEGERA! Jana pendapatan dari rumah sebagai penulis freelance kami. Klik sini > CARI Warrior
Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
11757
View
157
Reply

"Tak Tahu Mengaku Je, Jangan Memandai Keluar Hukum!"- Buat Hal Lagi, Ustaz Tegur Fynn Jamal

[Copy link]

Author: Cari-Saiful       Show all posts   Read mode

Author
Post time 23-5-2019 10:16 AM | Show all posts |Read mode
Fynn Jamal buat hal lagi. Bila ada pengikutnya yang bertanyakan soalan agama, diajwabnya dengan jawapan yang meragukan.


Sebelum ini dia pernah menimbulkan kontroversi dengan menyatakan solat lelaki dan wanita tidak ada beza. Solat wanita sama dengan solat lelaki.


Kredit foto: IG


Baru-baru pula ada pengikut yang bertanya soalan, "Sahur berhenti waktu Imsak ke Subuh?"


Penyanyi lagu Arjuna Beta ini menjawab, "Tak pernah ada dalil tentang imsak." Baca lagi:


Kredit foto: IG Fynn Jamal


Ramai yang terkejut dengan jawapan tersebut sampai ditegur oleh seorang ustaz.


Menurut individu yang dikenali sebagai Ustaz Musytaq Al-Ash'ari, ini jawapan yang sebenarnya.


Kredit foto: Facebook


Kata beliau, "Jika tidak tahu, mengaku sahaja tidak tahu, jangan memandai-mandai keluarkan hukum!"


Tidak berhenti di situ, ada lagi jawapan Fynn Jamal yang meragukan. Ia melibatkan tentang hukum dalam solat.


Baca di sini:


Kredit foto:

Ini penjelasan dari ustaz:




Kredit foto: Facebook




Semoga Fynn Jamal ambil pengajaran selepas ini. Jangan rasa diri serba pandai. -CARI
Reply

Use magic Report

Post time 23-5-2019 10:20 AM | Show all posts
yang nitizen ni pun satu..gi tanye ngn si ninja ni nak buat apa.. dah xde ustazah lain ke kat dunia ni..
Reply

Use magic Report

Post time 23-5-2019 10:20 AM | Show all posts
eeeee sakit ati plak i dgn dia nihhh...dulu bukan ke topik dia bertingkek-tingkek dlm ni... boooo fyn jemal
Reply

Use magic Report

Post time 23-5-2019 10:23 AM From the mobile phone | Show all posts
Baru pegi usrah 3 kali  dah pandai tepis fatwa.. Mcm tu eh lirik lagu.. Lupa dah.. Seswai la dgn macik kepam ni
Reply

Use magic Report

Post time 23-5-2019 10:26 AM | Show all posts
dah tak ada orang lain lagi ke netizen nak tanya..
Reply

Use magic Report

Post time 23-5-2019 10:27 AM From the mobile phone | Show all posts
Cerdik sgt pegi tanya org bukan ahli... nak lempang je rasa.
Reply

Use magic Report

Post time 23-5-2019 10:27 AM From the mobile phone | Show all posts
Knp bertutup bagai. Kepammm.. laki bini kepam
Reply

Use magic Report

Post time 23-5-2019 10:29 AM From the mobile phone | Show all posts
OMG patutlah aku nampak sepupu BBNU aku share benda ni. Dah aku hairan, dari manalah budak ni dapat info. Fynn Jamal rupanya. Bahaya lah perempuan ni!
Reply

Use magic Report

Post time 23-5-2019 10:32 AM | Show all posts
gila ustad berani sound si spin ni..
siap la nanti dia keluar fatwa dia..
apapun.. tahniah spin..
berjaya buat orang buka thread..
maklum la dah lama sendu
Reply

Use magic Report

Post time 23-5-2019 10:39 AM From the mobile phone | Show all posts
Sheols ada tauliah agama ke? Berani duk ckp pasal hukum hakam agama..
Reply

Use magic Report

Post time 23-5-2019 10:40 AM From the mobile phone | Show all posts
Ini berlaku bila sesorang bukan ahli, baca hadis dan direct translate je maksud hadis tu. Huhu. Patutnya rujukk pada yg ahli.
Reply

Use magic Report

Post time 23-5-2019 10:43 AM | Show all posts
tapi iosl tgk.. kat twitter ramai je yang sokong kok ping ni..
fb plak mendoyong kritikan..
Reply

Use magic Report

Post time 23-5-2019 10:43 AM | Show all posts
kenapalah hal agama macam ni kau pergi tanya dekat budak yang so called puitis sangat ni..berlambak sumber boleh cari, buku, kitab,ustaz, ceramah agama.
Reply

Use magic Report

Post time 23-5-2019 10:48 AM | Show all posts
RatuDunia94 replied at 23-5-2019 10:39 AM
Sheols ada tauliah agama ke? Berani duk ckp pasal hukum hakam agama..

tiada.
tapi beliau bertutup litup menutup aurat ikut syariah tu yang melayakkan dia memberi pandangan sebegitu.


punyalah ramai ustazah kat luar sana, setajah spin jugaklah yang BBNU puja.

hmmmmmm
Reply

Use magic Report

Post time 23-5-2019 10:55 AM | Show all posts
bagus ustaz ni kasi setepek..petikan kat mstar

Pendakwah itu mengingatkan orang ramai untuk tidak mudah terpengaruh dengan pandangan yang diberikan seseorang berperwatakan alim. Menurutnya, individu yang berpurdah mahupun berserban tidak semestinya berstatus ustazah dan memiliki ilmu agama yang tinggi..
Reply

Use magic Report

Post time 23-5-2019 11:07 AM | Show all posts
malu nya la haaii kak spin... peh tu jadi lg setazah mee segera.... org mengaji ngan guru, hg mengaji ngan gugel
Reply

Use magic Report

Post time 23-5-2019 11:10 AM | Show all posts
makneng replied at 23-5-2019 10:23 AM
Baru pegi usrah 3 kali  dah pandai tepis fatwa.. Mcm tu eh lirik lagu.. Lupa dah.. Seswai la dgn mac ...

memang lagu Amboi tu tuju kat si kokspin pon..
Reply

Use magic Report

Post time 23-5-2019 11:16 AM | Show all posts
Netizenn pun satu biol..
ko tnya sal samurai ke Ip man ke kt si ninja ni..
ade jgk la masuk akal nye..
ni la pnyakit org melayu..
pantang tgk berselubung 1 badan..
dh dicop ustazah...aduh...
jgn nnt Nabila huda berniqab ko tnya soalan tnyalah ustazah plak kt die...
Reply

Use magic Report

Post time 23-5-2019 11:18 AM | Show all posts
tak kata BBNU
kwn aku yg dh nak masuk umur hampir pencen pun
mengidolakan sheols nihh
tekejut aku bila kwn ni dok re-post update fynn nihh
siap caption
dh lama dh dia fikir benda tu
& fynn just put on the words right
begitu lah yg aku igt.. blergghhhhh
Reply

Use magic Report

Post time 23-5-2019 11:20 AM | Show all posts
RatuDunia94 replied at 23-5-2019 10:39 AM
Sheols ada tauliah agama ke? Berani duk ckp pasal hukum hakam agama..

Ada la Sis.
Kan beliau menuntut ilmu agama di Kazakhtan selama 17 tahun.
Ketinggian ilmu agamanya tidak wajar dipertikai.


Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.110465s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list