CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
123Next
Return to list New
View: 9879|Reply: 52

Gara-gara Kucing Comel Ini, Surau Keluar Notis Nasihat Jemaah Pakai 'Spender'

[Copy link]
Post time 29-4-2019 10:53 AM | Show all posts |Read mode

Sekadar gambar hiasan


Lucu! Itu kata-kata yang terpacul dari mulut netizen apabila seorang pengguna laman sosial Twitter memuat naik gambar seekor anak kucing yang menyebabkan kekecohan di sebuah surau di Subang Jaya.








Anak kucing comel tersebut menyebabkan riuh-rendah apabila 'menyerang' jemaah surau yang sedang menunaikan solat dengan masuk ke dalam kain jemaah ketika sedang sujud. Aduhai!


Yang menjadikan peristiwa itu kecoh apabila ianya menyebabkan kain pelikat seorang jemaah bergelar haji hampir terlucut gara-gara kucing tersebut.


Ini menyebabkan ahli jemaah surau terpaksa menaikkan notis memberi amaran kepada jemaah yang datang ke surau tersebut supaya memakai seluar dalam apabila mengenakan kain pelikat ke surau. Ini adalah untuk mengelakkan sebarang peristiwa tidak diingini daripada terjadi. Boleh trauma, okey!













Comel, tetapi berbahaya! Disebabkan seekor kucing, hampir semua jemaah kena berhati-hati. Yang peliknya, lelaki jika ke surau memang tak pakai seluar dalam ke? Ada siapa siapa boleh tolong jawab? - CARI


Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 29-4-2019 10:59 AM From the mobile phone | Show all posts
Euw. Selama ni lobai yg pakai jubah n kain pelikat tak pakai spender ke kt dalam?
Reply

Use magic Report

Post time 29-4-2019 11:00 AM From the mobile phone | Show all posts
Alaaalaa comeynya dia
Reply

Use magic Report

Post time 29-4-2019 11:12 AM From the mobile phone | Show all posts
Udah nampak terjuntai
Dia igt.mainan dia
Mana tak terlompat
Reply

Use magic Report

Post time 29-4-2019 11:20 AM From the mobile phone | Show all posts
Comelnya diaaaaaaa

Motip tak pakai spender pegi surau?
Reply

Use magic Report

Post time 29-4-2019 11:22 AM From the mobile phone | Show all posts
{:smile              
Reply

Use magic Report

Post time 29-4-2019 11:23 AM | Show all posts
comelnye ank kucing tu...

tp mmg betul la eh kebanyakan lelaki yg pakai kain pelekat x pakai suar dalam? ayo...g surau/masjid tu kan, pakai le...kalua stakat dlm umah xpe..kalau Jemaah pompuan nmpk? mimpi ngeri wooo
Reply

Use magic Report

Post time 29-4-2019 11:25 AM | Show all posts
Bayangkan dia dah masuk dalam kain pastu dah petik buah.. tiba2 makcik2 yang memang suka kucing e eh comel nya pastu cium... kepam dik....
Reply

Use magic Report

Post time 29-4-2019 11:31 AM From the mobile phone | Show all posts
Tolonglah pakai spender.. Selalu nampak imbasan telor layut pakcik lobai ni.
Reply

Use magic Report

Post time 29-4-2019 11:38 AM From the mobile phone | Show all posts
okey..bru i tau yg pakai kain pelekat tu takde ape2 didalamnye tak takut terlucut ke kain tu pakcik


comelnye si kucing..jemaah surau x halau pulak kucing2 kt kwsn tu..ade kwsn siap buang jauh2 tak bagi kucing duduk area surau
Reply

Use magic Report

Post time 29-4-2019 11:41 AM | Show all posts
Kalau manusia yang tegur nanti boleh jadi sentap tapi sebab kan anak kucing ni ramai yang akan ikut nasihat
Reply

Use magic Report

Post time 29-4-2019 11:44 AM From the mobile phone | Show all posts
Meow ni mmg suka duk atas sejadah
Reply

Use magic Report

Post time 29-4-2019 11:53 AM From the mobile phone | Show all posts
Seeloknya pakai seluar pjg.  Atau boxer ke.  Pakai spender kalau terlucut segan gak..
Reply

Use magic Report

Post time 29-4-2019 11:56 AM | Show all posts
comeynya awak sayang.. noti pulak tu

bagus la dorang tak campak kucing tu..
siap warning jemaah lagi
Reply

Use magic Report

Post time 29-4-2019 12:03 PM | Show all posts
anak kucing memang suka main benda2 bergoyang ni

mendapat leerrr
Reply

Use magic Report

Post time 29-4-2019 12:11 PM | Show all posts
BAHGIA KUCING KT SITU ye....alhamdulillah...para jemaah xletak notis jgn buang kucing kt surau or jgn bagi kucing jalanan makan...and so on..

pakcik2 pakai kain pelekat,dlm pakai la seluar panjang..mcm makcik2 yg berjubah,,biasenye dlm ade seluar panjang yg jnis mcm kain dalam tu..selesa la..klau terkangkang kiap ke xle segan..ni klau pakai spender pun kain tlucut,,tetap malu jgk nnt..hihi..

comel lah berita ni...smg para jemaah disitu dikurniakan rezeki dan kesihatan yg baik berpanjangan..
Reply

Use magic Report

Post time 29-4-2019 12:12 PM From the mobile phone | Show all posts
Sebab kucing jemaah kena warning..hahaha dah la comel
Reply

Use magic Report

Post time 29-4-2019 12:14 PM | Show all posts
pembarisnya...tukang post tu buat lawak je pasal suruh pakai spender tu...kmon la
Reply

Use magic Report

Post time 29-4-2019 12:22 PM | Show all posts
Reply

Use magic Report

Post time 29-4-2019 01:36 PM From the mobile phone | Show all posts
Oh ya..mmg kalau lelaki Pakai Kain pelekat tk Pakai spender..burung2 bebas berterbangan gitu...
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 



Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

5-7-2022 02:35 PM GMT+8 , Processed in 4.207163 second(s), 23 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list